ראשי | דיאטה ותזונה נכונה | תזונה לילדים היפראקטיביים

תזונה לילדים היפראקטיביים

 תזונה לקויה גורמת לחוסר איזון כימי בגוף. תזונה לילדים היפראקטיביים

הפרעות קשב וריכוז וכן היפראקטיביות, נובעים מסיבות רבות, אלרגיה למזונות או לחומרים מסוימים, אף היא עשויה להיות גורם להפרעות קשב וריכוז, כמו גם להיפראקטיביות.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 201

הפרעות קשב וריכוז וכן היפראקטיביות, נובעים מסיבות רבות, כגון: מרכיב תורשתי, גנטי, סביבתי, אמנם, טרם התגלה הגן הספציפי הקשור להפרעה, אך מבחינה סטטיסטית אין ספק כי קיים קשר בין ההפרעה לבין הגנטיקה.

אלרגיה למזונות או לחומרים מסוימים, אף היא עשויה להיות גורם להפרעות קשב וריכוז, כמו גם להיפראקטיביות.

תזונה לקויה, כגון: שתיית קפאין במשקאות קלים/חמים, אכילת שוקולדים, ממתקים וסוכרים מרובים, אי אכילת מזונות מסוימים הגורמים לחוסרי תזונה שונים, הילד/ האדם אוכל ואוכל, אולם הוא נמצא בתת תזונה. תזונה לקויה גורמת גם לחוסר איזון כימי בגוף.

גורמים נוספים להפרעות קשב וריכוז וכן להיפראקטיביות, הם פחדים חרדות דאגות ועוד. מומלץ כמובן לפתור את הבעיה בטיפול טבעי העובד עם כוח הריפוי של הגוף ומאמן את הגוף לעבוד אחרת עד כמה שניתן. כמו כן ניתן לשלב בין טיפול טבעי לטיפול קונבנציונאלי ולהוריד את המינון התרופתי בהיוועצות עם איש מקצוע בלבד.
 
המלצותיי הן:

בתחום התזונה:
•לצרוך פירות וירקות טריים.
•לאכול דגנים מלאים המכילים: אורז, שיפון ושיבולת שועל.
•להימנע מגלוטן לתקופת ניסיון. כלומר: להוריד לחודש ימים חיטה ולראות אם יש שיפור: ילדים רבים אלרגיים לגלוטן שבחיטה הגורם להם לתופעות של חוסר קשב וריכוז. אם אין שיפור- להחזיר לתפריט דגנים מחיטה מלאה. כן מומלץ לבדוק האם הילד אלרגי למוצרי חלב.
•מומלץ מאוד להימנע מפחמימות פשוטות וממתקים כולל משקאות מתוקים הגורמים לאי שקט ולתנודות גדולות ברמות הסוכר בדם המחדד את התסמינים.
•להימנע מחומרים משמרים, מצבעי מאכל, ממזון מעובד ומתועש.
•מומלץ מאוד תפריט עשיר בחלבונים, לרוב יש להם חוסרים בחלבון.
•לשתות הרבה מים: כ-8 כוסות ביום- המשפרים מאוד את ההולכה העצבית בגוף ולחילוף חומרים טוב יותר.

כמובן שמעבר לתזונה ישנם עזרים נוספים אשר ניתן להעניק להם כגון: פרחי באך, רייקי, הילינג, רפלקסולוגיה דמיון מודרך ועוד, אולם התזונה הינה מרכיב חשוב ביותר.

תוספי מזון מומלצים: אומגה 3, B קומפלקס המסייעים בין היתר, למערכת העצבים ומשפרים ריכוז, קשב וזיכרון .

שמנים ארומאתיים: שמן ארומאטי לבנדר, טיבר וברגמוט: 2 טיפות מכל שמן בתוך האמבטיה. לשבת רבע שעה לפחות. שמנים אלה מרגיעים מאוד, משחררים רמות מתח וגורמים לשלווה. כמו כן ניתן למרוח באזור בית החזה תערובת מיוחדת שלשמנים אתריים המרגיעים ומאזנים.

ליצירת קשר ופרטים מלאים על ד"ר זיו מאיר

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 201




עוד באותו נושא:

פרחי באך, תזונה, דמיון מודרך, רפלקסולוגיה, הילינג, היפראקטיביות, קשב וריכוז, תזונה לילדים היפראקטיביים, רייקי, זיו מאיר