ראשי | הכל על... | נשירת שיער

נשירת שיער

שיער יכול להתחדש במקרה שהזקיקים לא נעלמו. נשירת שיער

נשירת שיער אצל נשים מאותת לנו על חסרים תזונתיים בגוף. מניעה וטיפול טבעי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

נשירת שיער אצל נשים, פרט להיותה בעיה אסתטית, היא מאותת לנו על חסרים תזונתיים בגוף. שיער יכול להתחדש במקרה שהזקיקים לא נעלמו. במקרה של העלמות הזקיקים תיווצר קרחת.

סיבות לנשירת שיער:
מרכיב תורשתי, כיסוי ראש על בסיס קבוע, תזונה לקויה - עודף שומן רווי בתפריט (בשר שמן, גבינות שמנות, איברים פנימיים, מרגרינה...), חוסר איזון הורמונלי,  גיל המעבר, הפרעות בבלוטת התריס (היפו-תירואידיזם, היפר-תירואידיזם), סטרס ולחץ לאורך זמן.
חסרים תזונתיים כמו: מחסור בחלבון, אבץ, אנמיה (מחוסר ברזל, 12B), מחסור בביוטין, סידן, סילקה ומינרלים נוספים. 

גם  תרופות – גלולות למניעת הריון תרופות אנטי דיכאוניות, נוגדי קרישה, זיהומים של עור הקרקפת –פטריות, קשקשת, סבוריאה, דיאטות קיצוניות, מחלות עם חום גבוה –שפעת, דלקת ריאות, מחלות כרוניות – סכרת, לופוס, סרטן.

גם בהיריון ובתקופה אחרי לידה תתכן נשירת שיער עקב הידלדלות מקורות הוויטמינים והמינרלים בגוף (בעקבות לקיחת ברזל  ממושכת המאפיינת הריון, ייתכן  חוסר אבץ בגוף. אולם, למיניקות לא מומלץ תוסף אבץ בגלל שהוא עלול להפסיק הנקה. במקרה כזה נמליץ על מזון עשיר באבץ).

הטיפול הנטורופתי:
ראשית – מניעה =>  תזונה נכונה מותאמת אישית, טיפול ושמירה על בריאות השיער ואורח חיים פעיל ובריא.
בנטורופתיה חשוב תהליך האבחון בכל הרמות – פיזי, נפשי ורוחני וטיפול כולל בשורש הבעיה.
פעילות גופנית כגון, יוגה ופילאטיס מזרימה את הדם, גם את זה שמגיע לקרקפת.
במקרה של סטרס לאורך זמן או נשירת שיער על בסיס נפשי – נמליץ בצורה אינדיבידואלית טיפולים כמו מדיטציה, דמיון מודרך, חשיבה חיובית ושינוי פרספקטיבות, רייקי, הילינג ושיטות נוספות לפתרון נפשי ולטיפוח וחיזוק מודעות עצמית.

הטיפול בתזונה (או בעת הצורך תוספי תזונה):
להקפיד על צריכת מזון בריא. להימנע לגמרי מג'אנק פוד, צבעי מאכל, חומרים משמרים, משקאות מוגזים ומסוכרים פשוטים. חשוב להקפיד על שתיית מים, לאכול מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים, להרבות באכילת פירות וירקות טריים ככל שאפשר, דגנים מלאים (שיפון מלא, קמח מלא, כוסמין, בורגול, כוסמת, דוחן, שעורה, שיבולת שועל וקינואה) קטניות מונבטות (מכילות גם חלבון), מעט מוצרי חלב דלי שומן (עדיף מעיזים), בשר רזה, דגים (דגי ים צפוני כנו סלמון ודגי ים, הליבוט, סול, מקרל וטונה) ושומנים לא רווים.
 
ויטמיני: B  קטניות (עדיף מונבטות) - שעועית, עדשים, אפונה, דגנים מלאים, דגים, קמח מלא וכו'
סילקה: נמצא בתפו"א עם הקליפה, פלפל אדום, גמבה, נבטים ומלפפונים) שיבולת שועל
סידן: טחינה, דגים, סרדינים, חלבה, חסה, שקדים וכו'
אבץ: מוצרי בשר, ביצים עוף, מוצרי חלב, פירות ים, שעועית, חומוס, שקדים, גרעיני דלעת לא קלויים ,נבט חיטה, שמרי בירה ומיסו, קינואה, נבטים, סובין/נבט חיטה ושמרי בירה.
ברזל: עלים ירוקים כמו תרד פטרוזיליה, ברוקולי ,מנגולד ,בקטניות ( חומוס, שומשום, עדשים, אפונה ,פול) ,מוצרי סויה, אגוזים ,אבוקדו ופירות יבשים ,קינואה בורגול ושמרי בירה. וכמובן במוצרים מן החי.
למי שלא יכולה להתמיד בתזונה מזינה נמליץ על תוספים מותאמים אישית. (למניקות יש להיזהר עם חלק מהמולטי ויטמינים המכילים msn (המכיל גופרית ) וכאמור עם תוספי אבץ)

מספר טיפים להקלה וטיפול חיצוני בשיער:

חשוב לעשות עיסוי לקרקפת, להבריש את השיער מספר פעמים ביום, להשתמש בשמפו טבעי ורצוי לשטוף בסוף החפיפה את השיער עם מים מינרלים. להשתמש בשמפו טבעי כמו "סבון של סבתא ג'מילה", "שמפו קלנדולה" או "שמפו אלוורה", "שמפו אובלפיחה".

•לייבש את השיער עם מגבת בתנועות עדינות –ספיגת המים.
•להבריש את השיער עם מברשת רכה ולא צפופה.
•להימנע מהחלקות שיער, סלסול, צבע או שטיפות.
•להימנע ממרכבים וקרם לחות שהם מזיקים לקרקפת.
•לעסות את הקרקפת להמרצה של זרימת דם לזקיקי השיער.
•מסכות טבעיות להזנת השיער אם הוא יבש.

ארומתרפיה (שמנים אתרים):
2 כפות שמן שקדים+1 כף שמן זית + להוסיף תמציות איכותיות של שמנים אתרים: 2 טיפות גרניום, 2 טיפות רוזמרין, 2 טיפות לבנדר, 2 טיפות בזיל ( זהירות: בזיל אסור בהריון). 
או
2 כפות שמן שקדים + שמן שומשום /אובלפיחה/חריע, לחמם
או
מרתח/חליטה של עלי מרווה
לעסות את הקרקפת פעמיים בשבוע.

מי רוזמרין
ניתן לעשות חליטה מעלי רוזמרין (אפשר להוסיף עלי סרפד): להשרות עלי רוזמרין בשמן זית בכלי סגור למשך שבוע ואח"כ לעסות את הקרקפת פעמיים בשבוע.

מסכה מזינה לשיער:

חצי כוס דבש
רבע כוס שמן זית
מספר כפות שמן שומשום
חלמון ביצה
לערבב להשאיר על השיער עד שעתיים ולשטוף במים ולחפוף עם שמפו טבעי

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מדיטציה, תזונה נכונה, דמיון מודרך, נשירת שיער