ראשי | הכל על... | טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה

טיפול טבעי במיגרנה טיפול טבעי במיגרנה

אם גם לכם קורה שמידיי פעם מופיע כאב ראש עז (לעיתים בצד אחד של הראש) שעלול להמשך מספר ימים, מלווה ברגישות לאור, סחרחורת, ערפול ראייה, בחילה ואפילו הקאות... ייתכן שאתם סובלים ממיגרנה. הטיפול הטבעי

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כאבי ראש מסוג מיגרנה מהווים כ-15% מכלל כאבי הראש. כאבי המיגרנה עלולים להיות עזים מאוד, יכולים להמשך בין 4-72 שעות והם יכולים להשבית את הלוקה בהם. יש הסובלים מהתקף פעם במספר חודשים, לעומת אחרים הסובלים מהתקף מספר פעמים בשבוע. המיגרנה שכיחה יותר אצל ילדות ונשים. לעיתים יש אאורה (תחושה מוקדמת להתקף) המתאפיינת בהתקפים המתחילים בהפרעה בראייה, לעיתים עם קווי זיגזג, מחמירים לנימול של היד ושל הפנים ומגיעים לעתים עד לכדי בעיות בשפה ובדיבור. מצב זה חולף אחרי כעשרים דקות ומפנה את מקומו לכאב ראש.

המיגרנה נגרמת מהפרעות של זרימת הדם לראש. הגורמים העיקריים למיגרנה כוללים גורם תורשתי, ריחות ספציפיים, שינוי בהרגלי השינה, מתח נפשי, אלרגיה ורגישות למוצרי מזון שונים (כמו חלב פרה, ביצים, שוקולד, חיטה, ביצים, פירות הדר, משקאות אלכוהוליים, חומרים משמרים, צבעי מאכל וחומרי טעם וריח ...), עייפות, תרופות, חוסר איזון הורמונלי (האמונה הרווחת היא כי שינויים ברמתו של האסטרוגן הם הגורמים להחמרת ההתקפים), שינויים במזג אוויר, רעש, זיהומים בדרכי נשימה, חוסר נוזלים, אנמיה, חומרים ממריצים בכמות גבוהה כמו קופאין, חסרים ב 12B , רמות נמוכות של סוכר בדם, בעיות עיכול וחסר איזון מערכת העיכול, עצירות, חסרים תזונתיים ותזונה לקויה.

הרפואה הנטורופתית הטבעית נוקטת בגישה של מניעה וטיפול בשורש הגורמת למיגרנה. גם נטייה גנטית לא חייבת לבוא לידי ביטוי אם לא מאפשרים לה את התנאים להתפרצותה. ראשית יש למצוא את הסיבה למיגרנה לטפל בה ולמנוע אותה.

הימנעו מסטרס כרוני ולימדו לשלוט בו ע"י בילוי בחיק הטבע, חופשה, עיסוק בתחביב, פעילות גופנית סדירה, עיסוי והרפיה, דמיון מודרך, מדיטציה ויוגה.

כדי לבדוק אם שורש הבעיה היא אלרגיה ורגישות למזון, יש לבצע דיאטת אלימינציה בה נמנעים ממזונות הידועים כמחוללי אלרגיה למזון. יש מזונות ספציפיים המכילים טירמין, הידוע כמגביר סיכוי ללקות במיגרנה (כמו גבינות קשות, נקניקים, מזון מעושן, שוקולד, יין, פירות הדר, קפה, משקאות אלכוהוליים, חומץ, שמנת חמוצה, חצילים ושמרים).

תכנית לניקוי רעלים מהגוף ומעבר לתזונה מאוזנת של 5 ארוחות ביום, ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל, מזון מלא וטרי, מגוון, שמכיל כמות מספקת של סיבים למניעת עצירויות ושתיה מספקת במהלך היום הם התחלה חשובה למניעה של התקפי המיגרנה. אכילת דגים כמו סלמון, טונה ומקרל, המהווים מקור מצויין לאומגה 3 עשויה לסייע למניעת מיגרנה. אכלו מזונות המכילים סידן ומגנזיום כדי להבטיח רמה נאותה של מינרלים אלו בגוף (מוצרי סויה, שומשום וטחינה, ירקות עליים, קטניות מונבטות כמו שעועית יבשה, אגוזים, בננות, נבט חיטה, כרוב וברוקולי.

דאגו לטפל באנמיה אם קיימת והוסיפו מוצרים מכילי ברזל לתפריט היומי (כמו מולסה, עדשים, שעועית ושעועית מאש, חרובים, אגוזי מלך וקשיו, ירקות עליים ושלבו מיץ לימון לספיגה מרבית של הברזל).

הימנעו מצריכת אלכוהול ומזון המכיל פחמימות פשוטות שעלולות לגרום לסוכר בדמכם לצנוח דרמטית ולגרום למיגרנה. טפלו בבעיות שינה אם קיימות, נשמו נשימות עמוקות לעיתים קרובות  וטפלו בזיהומים שונים בגוף (אם קיימים).

תוספי תזונה, פרחי באך, צמחי מרפא וטיפולים נטורופתיים נוספים לטיפול במיגרנה אפשריים אחרי אבחון והתאמה ספציפית לשורש הבעיה.

זכרו, מניעה תמיד עדיפה על מחלה וטיפול בשורש הבעיה יעיל יותר מטיפול רק בסימפטום.
לבריאות טובה נחת ואריכות ימים.

**התכנים המופיעים בכתבה זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם מהווים המלצה ספציפית טיפולית או תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

יוגה, פרחי באך, מדיטציה, דמיון מודרך, טיפול טבעי, פעילות גופנית, כאבי ראש, צמחי מרפא, תוספי תזונה, מיגרנה, ניקוי רעלים