ראשי | הכל על... | בעיות אורטופדיות

בעיות אורטופדיות

בעיות אורטופדיות בעיות אורטופדיות

בעיות אורטופדיות הן מהבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר והן יכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של הסובלים מהן. מידע על בעיות אורטופדיות נפוצות ודרכי הטיפול

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כאבי גב תחתון
אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי ובישראל כ80% מהאנשים יסבלו מכאבי גב, במיוחד בכאבים בגב התחתון במהלך חייהם.

כאבים בגב התחתון סובלים יותר אנשים העובדים בעבודה גופנים קשה או פקידים ונהגים היושבים שעות רבות בתנוחות ישיבה לא נכונות או ספורטאים חובבים העוסקים במשקולות ללא פיקוח מקצועי וספורטאים מקצועיים המביאים את עצמם לקצה גבול יכולתם ובכך יוצרים עומס רב על 5 חוליות מותניות הנושאות את הגוף כולו במיוחד חוליות  L4 ו L5   גם עישון "תורם" לכאבי גב בשל הקטנת הספקת חמצן לדיסקים הבין חוליתיים.

איך זה קורה?
מבחינה פתולוגית הדיסקים והמפרקים הבין חוליתיים עוברים שינוי התנוותי. הדיסק בין החוליות בנוי מטבעת סיבית ומג'ל הנמצא בין הטבעות. קרע בטבעת הסיבים גורם לג'ל לפרוץ החוצה ולוחץ על העצב הספינלי העובר באזור זה וגורם לכאב גב תחתון המקרין לרגל שבו פרץ הדיסק.

הטיפול במצבים
בעיקר דיקור סיני, שיאצו, חימום המקום, לימוד המטופל התנהגות יום יומית מונעת ,חיזוק הבטן והגב, פיזיותרפיה עצמית, תזונה נכונה לבעלי עודף משקל.

רגיעה וחשיבה חיובית כידוע בהרבה מקרים יש קשר ישר למתח כעס וסטרס נפשי ומצבים אקוטיים (חריפים) בחוליות הגב העליון והתחתון.

כאב גב תחתון
צוואר המקרין לידיים מסיבות התנוונות החוליות הצו ואריות.

ארגון המנתחים האורטופדים האמרקאים (AAOS) ממליץ על שילוב הדיקור הסיני כרפואה משלימה.

כאבי ברכיים כתוצאה משחיקת סחוס או מנוזלים -  גירוי הרקמה הסינוביאלית גורם להפרשת יתר של נוזל לתוך החלל המפרק וכתוצאה מכך להתנפחותו (מים בברך) וגורמת לכאבים קשים בתנועה. יש להבחין בין נפיחות המתפתחת תוך מספר שעות , לבין נפיחות המתפתחת תוך מספר דקות לאחר הפציעה. הנפיחות תוך מספר דקות נובע מקרע של רצועה צולבת ולדימום ודם חופשי בחלל המפרק עלולה לפגוע בסחוסי המפרק ולכן חשוב לנקזו מהר ככל האפשר.

שחיקת סחוס (כרונדרומלציה) - מסווגת לארבע דרגות חומרה מדרגה ראשונה שהיא התרככות והיחלשות הסחוס ועד דרגה רביעית - שחיקה מוחלטת של הסחוס עד לחשיפת העצם שמתחתיה.

כאבי כתף
לרוב כתוצאה של הפעלה אינטנסיבית של מפרק הכתף ודלקת לרוב של הגיד העל קוצי (SUPRASPINATUS).

העובר במעבר הצר שבין שיא השכמה (ACROMION) וראש עצם הזרוע. הרמת הזרוע למעלה גורמת ללחץ על הגיד הקרוע או על הבורסה הסב אקרומיאלית המודלקת. בדרך כלל הטיפול הנ"ל דורש זמן רב בייחוד אצל אנשים פעילים וספורטאים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, בעיות אורטופדיות, כאב גב, כאב גב תחתון, דיקור סיני, כאבי ברכיים, משה רם