ראשי | הכל על... | מחלות עור וצמחי מרפא - טיפול בפסוריאזיס

מחלות עור וצמחי מרפא - טיפול בפסוריאזיס

מחלות עור וצמחי מרפא - טיפול בפסוריאזיס מחלות עור וצמחי מרפא - טיפול בפסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור נפוצה. רפואה משלימה, טיפול בצמחי מרפא ושינוי באורח החיים, גורמים לשיפור משמעותי במצב העור והפרקים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

פסוריאזיס היא מחלה הפוגעת בעור ובפרקים ומתבטאת בכתמים אדומים מרובים, ותופעות עוריות אחרות; לפעמים נגעים על הציפורנים, ותופעות עוריות נוספות.

פסוריאזיס נחשב בעבר למחלת עור חיצונית, כיום ידוע שהמחלה נובעת מתפקוד לקוי של רקמת החיבור המתבטא בפעילות יתר של תאי הדם הלבנים. בתאים הלבנים נודדים לשכבת העור החיצונית, מפרישים שם חומרי דלקת התוקפים את תאי העור. בנוסף הם מזרזים גדילת יתר של תאי עור חדשים. התוצאה היא פסוריאזיס של העור עם התעבות וחיספוס שכבת העור החיצונית. הפסוריאזיס מחמיר ונחלש לפרקים וקשה להיפתר ממנו, לכן השם העברי של הפסוריאזיס הוא "ספחת".

מחלת זו ומחלות עור אחרות, נגרמות מסיבות פנימיות של הגוף, תנאים חיצוניים עלולים להחמיר או להקל, אבל אינם הגורמים העקרים.

עד כשלושים אחוז מחולי הפסוריאזיס, בנוסף למחלת העור סובלים מדלקת פרקים פסוריאטית. הפסוריאזיס נפוץ יותר במשפחות שיש להם מחלות פרקים דלקתיות. כשהגורם הדלקתי,CRP  נמצא בדם בכמות גבוה, הסיכוי לדלקת פרקים רב יותר.  
                                                                                                                                           
הטיפולים הרפואיים כוללים תרופות כימיות שמנטרלות בדרכים שונות את פעילות היתר של התאים הלבנים. משחות לטיפול חיצוני במחלה מיוצרות מנגזרות של ויטמין D .מרטינול שהוא נגזרת ויטמין A  ומשחות עם קורטיזון.

טיפול בצמחי מרפא עוזר לרפא מחלות עור אחד הצמחים החשובים לטיפול בפסוריאזיס הוא שרף לבונה, בוזווליה. לצמח חומרים הבולמים את גורם הדלקת TNF. לשרף עץ הלבונה, מוסיפים צמחים בעלי יכולות אחרים, שמפחיתים את הדלקת החיצונית בעור, ואחרים המפחיתים את דלקת הפרקים. תערובת צמחים זו מטפלת בתופעות השונות של הפסוריאזיס. יש חשיבות לאבחן מוקדם דלקת פרקים של הפסוריאזיס, כדי למנוע נזקים לרקמות הגוף ולפרקים הגן הגורם לפסוריאזיס נמצא אצל חולים, אולם אנשים רבים שיש להם את הגן הזה, אינם חולים בפסוריאזיס.   
   
תגלית מעניינת שנמצאה במחקרים; אנשים בעלי גן זה, מוגנים מפריצת מחלתAIDS  גם אם הם נשאים של AIDS, זאת בגלל השפעת הגן של מערכת החיסון.     
                                                                                                
לסיכום - פסוריאזיס היא מחלת עור ומחלה של רקמת החיבור של הגוף, טיפול בצמחי מרפא ובאורח החיים, גורם לשיפור משמעותי במצב העור והפרקים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

מערכת החיסון, צמחי מרפא, מחלות עור, מחלות עור וצמחי מרפא, טיפול בפסוריאזיס, פסוריאזיס טיפול, מאיר וינקלר