ראשי | הכל על... | צמח הסמבוק

צמח הסמבוק

צמח הסמבוק צמח הסמבוק

קיימים צמחי מרפא העוזרים לטפל ולחסן נגד תחלואת חורף, אחד מהם הוא צמח הסמבוק

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

צמחי מרפא מלווים את האדם מאז ומתמיד, הם עוזרים להבריא ממחלות שונות. שינוי העונות טומן בחובו סכנות לבריאות, בעיקר בחורף. הדבקות במחלות וירליות שכיחות בתקופה זו. רגישים במיוחד הם הילדים שמרבים לחלות, אולם גם זקנים ואנשים חולים עלולים להיחשף למחלות וסיבוכיהן. קיימים צמחי מרפא העוזרים לטפל ולחסן נגד תחלואת חורף, אחד מהם הוא צמח הסמבוק.

צמח הסמבוק נפוץ ברחבי העולם, יש בו סוגים שונים, שיחים, עצים קטנים. הוא מוכר בזכות הפריחות היפות שלו ובשימוש הרפואי בו. הסמבוק ידוע מתקופות רחוקות, תכונות ריפוי רבות יוחסו לחלקי הצמח השונים; שורשים, פרחים, שורשים, קליפות ופירות.

במחקרים נמצאו חומרים פלבנואידים הנפוצים בעולם הצומח. לחומרים אלו יש יכולות לרפא את הגוף. פלבנואידים של הסמבוק מעוררים את מערכת החיסון לפעילות, הם פועלים נגד וירוסים, חיידקים ופטריות. בהשפעתם מופרשים חומרי הגנה חזקים של הגוף-(ציטוקינינים), אשר מגיעים לרקמות החולות. שם הם מפעילים תאים לבנים הבולעים ומפרקים  מיקרו-אורגניזם שתוקפים את רקמות הגוף.

לצמח הסמבוק יש פעולה מיוחדת נגד הווירוסים:
על מעטפת הווירוס יש בליטות שבנויות מחלבון, בעזרת בליטות אלו נצמד הווירוס לתא החי וחודר אליו. הסמבוק מפרק את הבליטות הללו וכך מצמצם הצמח את התפשטות הווירוסים בתאי הגוף. שתיית מיצוי מהצמח מונעת הדבקות מכמה סוגי וירוסים.

צמח הסמבוק שפירותיו שחורים מכיל סוג פלבנואיד מיוחד שנקרא Anthocyanins . מחקר חדש שפורסם השנה** גילה שחומר זה מגן על תאי הגוף מפני דלקת. חומרי דלקת שפועלים בתוך הגוף, פוגעים ברקמת החיבור. מחלות פרקים ראומטיות, גורמות סבל רב ופוגעות בתפקוד היום יומי. חומרים פעילים בסמבוק עוזרים במצבי דלקת נוספים. חומרי הסמבוק השחור מועילים נגד כאבי עצב (נוורלגיה), כאב שקשה לגבור עליו גם ברפואה רגילה.

לצמח יכולת נוגדת חמצון. חומרים מחמצנים גורמים לשיבושים בבניית חלבוני הגוף. שיבושים אלו גורמים לפגיעות שונות, ואף יכולים לזרז בניית תאים לא תקינים כולל סוגים של תאי סרטן.

הסמבוק מחזק את תנגודת הריריות דרכי הנשימה. לכן הוא יעיל במקרי התקררויות שיעול ושפעת.

הסמבוק מתאים לשימוש תוך כדי מחלה ולצורך מניעה.

לסיכום- הצמח על תת סוגיו הרבים ובראשם הסמבוק ניגרה, יש יכולות ריפוי רבות בתחלואת חורף צריך לאבחן את הבעיה הספציפית; האם, מדובר בדלקת גרון, או אוזניים. האם שי דלקת של מערות הפנים, סינוסיטיס, או של צינורות הנשימה, ברונכיטיס. האם זו מחלה וירלית, בקטריאלית או אלרגית. הסמבוק מהווה דוגמה נאותה לדרכם של הצמחים לעזור בבריאות ואני ממליץ להשתמש בו כצמח חשוב ועיקרי במהלך טיפול.

בברכת בריאות טובה

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

צמחי מרפא, שפעת, שיעול, צמח הסמבוק, תחלואת חורף, התקררות, מאיר וינקלר