ראשי | הכל על... | הכנת שיעורי בית

הכנת שיעורי בית

הכנת שיעורי בית הכנת שיעורי בית

המלצות כיצד לשכנע את הילדים להכין שיעורי בית וכיצד להימנע ממאבקים מיותרים עם הילדים על הכנת שיעורי הבית.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285658

הורים רבים פונים אלי בסוגיות שונות הקשורות להכנת שיעורי הבית. להתמודדות יעילה עם הכנת שיעורי הבית יש מספר המלצות. כל אחד יבחר לו את הדרך היעילה שמתאימה לילדיו.

א. סביבה לימודית: רצוי שההורה בשיתוף עם הילד יחליטו על מקום קבוע להכנת שיעורי הבית -מקום שקט. ללא גורמי הסחה... יש ילד שמעדיף להכין את שיעורי הבית בשכיבה על הרצפה ויש ילד שמוסיקת רקע מסייעת לו לריכוז. על ההורה לגלות גמישות, כל עוד הילד מכין את שיעורי הבית בסביבה שנוחה לו.

ב. זמן הכנת שיעורי הבית. מתי מכינים וכמה זמן זה לוקח :לקבוע עם הילד שעת למידה קבועה, בה הוא יוכל לבצע את המטלות הלימודיות. משך הזמן צריך להיות מותאם לכמות שיעורי הבית שניתנו, וגם הם צריכים להיות מותאמים לגיל הילד וליכולותיו. במידה וההורה שם לב שמשימת שיעורי הבית לוקחת זמן רב מהרגיל רצוי לזמן פגישה עם המורה ולבדוק היכן נעוץ הקושי.

ג. נוכחות הורית או כל מבוגר-כן או לא?
ילדים רבים זקוקים ואפילו מתעקשים שישבו איתם צמוד בעת הכנת שיעורי הבית לצורך עידוד. יש הורים שרואים זאת כחלק מהתפקיד ההורי שלהם, הצלחת הילד משמעה הצלחת ההורה. במקרה כזה,הילד מפתח תלות ונמנעת מהילד התמודדות עם מצבי לחץ תסכול ודחיית סיפוקים. במקרה כזה ההורה מתאם עם הילד שהוא נמצא במרחב הבית והוא יכול להמשיך בעיסוקיו ומדי פעם הוא מציץ אל הילד ושואל ומתעניין "האם הכול בסדר?". ההורה נוכח ועומד לרשות הילד במידה ונתקל בקושי,  אך לא יושב צמוד אליו במהלך הכנת שיעורי הבית. בנוסף, יש להשמיע לילד את משפטים, כמו למשל "אני סומך עליך" וכמובן לתת חיזוקים כמו "נעים לי לראות אותך מכין את שב בעצמך", "הצלחת להתמודד לבד עם המטלות הלימודיות של היום".

ד. ארגון ותכנון המשימות הלימודיות:
הרגלי יסוד שאנו ההורים יכולים להקנות לילד בתחילת דרכו יסיעו לו בהמשך לימודיו וגם לפיתוח עצמאותו בחיים .כמו למשל:
- ארגון המשימות- לסייע לילד לארגן את המשימות שקיבל בבית הספר. לעזור לילד במה כדאי להתחיל? האם להתחיל במשימות הקשות ואח"כ לעבור לקלות וההיפך לבדוק שכל הציוד הלימודי ישנו? לקבוע מועדי סיום של כל מטלה ובכך אנו מלמדים אותו שיטות תכנון.
- הפסקות-  יחד עם הילד לקבוע את תדירות ומשך ההפסקות בהכנת שיעורי הבית.

לסיכום המסר של ההורה לילד יהיה: שיעורי הבית הם חלק מהחובות שלנו בביה"ס. יש להדגיש את החשיבות בהכנת שב ונתינת כבוד לדרישות ביה"ס. כל ילד בבסיסו רוצה להצליח. כל ילד רוצה לקבל משוב חיובי, עידוד והערכה על עבודתו. כאשר מתגלה קושי כדאי שנפנה לגורמים מקצועיים.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על חוה צוברי

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285658




עוד באותו נושא:

חוה צוברי, התמודדות עם אי הכנת שיעורי בית, שיעורי הבית, שיעורי בית הורים, חשיבות הכנת שיעורי בית