ראשי | העצמה | חיים ויצירה

חיים ויצירה

חיים ויצירה חיים ויצירה

החיים שלנו מורכבים משילובים שונים של חופש ומסגרת. כל הפרעה שהיא נובעת מהפרת האיזון בין החופש והמסגרת

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כל החיים שלנו מורכבים משילובים שונים ורבים של חופש ומסגרת. כל הפרעה שהיא נובעת מהפרת האיזון בין החופש והמסגרת. חיים חופשיים/ מתירניים מדיי אינם בריאים כמו גם חיים קשיחים ונטולי גמישות שלא מאפשרים מחקר וסקרנות. אם תשים לב סביבך תראה עד כמה שילובי חופש ומסגרת מקיפים את חיינו. התא האנושי, מאבני היסוד של המבנה הביולוגי שלנו, הוא בעל מסגרת ברורה, אך כזו שבתוכה יכולים להתרחש המון תהליכים וחידושים בכל עת. לכל דבר שרוצה להתקיים ולשרוד יש צורך בהרמוניה בין מסגרת וחופש, בין גבולות לבין היעדר כללים ואין סוף אפשרויות.

כל מה שייכתב להלן נעדר כל גיבוי מדעי, לכל הידוע לי. זהו מידע שאני חש שקיים בתוכי ושעליי להעבירו הלאה. אני מבין היום שאנו נולדים עם מסגרת חיים. מסגרת חיים היא למעשה אוסף גדול של פוטנציאליים אותם אנחנו נוכל להגשים במהלך חיינו. לאוסף הפוטנציאליים הזה יש אלמנט מוגבל – דהיינו – לכל אדם יש פוטנציאלים מסוימים לחייו ואילו פוטנציאלים אחרים כלל אינם רלוונטיים לו. הפוטנציאלים האלה מגיעים עמנו אל החיים כסוג של הטבעה שתלווה אותנו למשך כל חיינו. למעשה הפוטנציאלים האלה ישקפו את מה שנוכל לעשות בחיינו, בכל תחום ותחום, וגם את מה שלא נוכל לעשות. מתוך הפוטנציאליים האלה, שהם רבים אך מוגבלים, יכול האדם לבחור לעצמו כוונים רבים בכל רגע, אך כל כוון שיבחר יהיה מתוך אוסף הפוטנציאלים שקיים בעבורו מלכתחילה.

ניתן לראות את הפוטנציאליים האלה כתרשים זרימה עם מסלולי חיים אפשריים, והם רבים מאד. בכל רגע נתון, קיימת בידי האדם יכולת בחירה, שמושפעת בין השאר ממצבו היצירתי (יותר יצירתי – מבחין ביותר אפשרויות וגמיש לשינויים, פחות יצירתי – פחות מבחין בשלל האופציות המוצעות לו וקשיח יותר לגבי שינויים). כל בחירה שאדם בוחר מתווה בעבורו מסלול שבו הוא ימשיך לנוע. במהלך המסלול הזה פוגש האדם צמתים רבים של בחירות והחלטות, שבכל אחד מהם הוא יכול, אם יבחר בכך, לשנות את המסלול ואת היעד שלו, וכל זאת לפי מגבלות הפוטנציאלים שלו. אני מאמין שכמעט כל רגע הוא צומת כזה, אבל במהלך המסלול יש מה שקרוי "חלון הזדמנויות", שבו יש יותר אפשרות לשינוי המסלול לכוון בריא יותר וצומח יותר, אך על האדם לקחת החלטה אמיצה ולשנות כוון, וזה לא תמיד מתרחש.

מבחינת כללי מסגרת-חופש, אפשר לראות את המסלול בו צועד האדם באותו רגע כמסגרת, עם מגבלות מסוימות, שבתוכה יש לו חופש בחירה ענק, כולל חופש בחירה לשנות את כוון הצמיחה שלו. כל מסלול בו בוחר האדם לצעוד, אם במודע ואם לא במודע, ואם זה מסלול לצמיחה ולשגשוג, ואם זה מסלול לסבל וקשיים, כל מסלול מקודש הוא ושווה ערך כמו כל מסלול אחר. כל מסלול הוא מוצלח ומשמש כהתנסות משמעותית וחד פעמית. יחד עם זאת, האדם המפותח יותר הוא זה שמודע לכך שיש לו בחירות רבות (כמו שיש לכל אחד), ועושה שימוש במגוון רחב בהן, מתוך חיפוש אחר חיים טובים יותר ויותר.

ככל שאדם יבחר יותר בהליכה למסלולים נועזים יותר לטובת הצמיחה שלו, כך הוא מגביר את ההסתברות שהפוטנציאלים הגבוהים ביותר שלו, יתממשו. ככל שימעט האדם לבחון את חייו באורח יצירתי וספקן יותר, ייוותר באותם פוטנציאליים אותם הוא מגשים מזה שנים, וחייו לא יתפתחו הרחק במיוחד ממה שכבר הספיק להשיג.

יתרה מזאת, החיים אינם מפסיקים לנוע, והכוון הבריא של החיים הוא כוון הצמיחה והגדילה, כוון ההתפתחות. כשאנחנו לא מאפשרים לעצמנו לבחור מסלולי חיים שכוונם שינוי וגדילה, אנחנו מובילים את עצמנו למסלול לא בריא, להגשמת פוטנציאל לא כל כך סימפטי, אם זה מבחינה בריאותית, אם זה מבחינה נפשית, אם זה מבחינה כלכלית ועוד. הפוטנציאליים מוגשמים לפי בחירותיו של האדם, ואי בחירה בשינוי והתקדמות היא בעצם בחירה מסוימת, בחירה במסלול של ניוון מהיר יותר והגברת ההסתברות של פוטנציאלים לא נעימים.

בכל רגע נתון בחיי האדם יש לו את האפשרות לבחירה שתשנה את חייו באופן מהותי ושתוביל אותו לחיות בפוטנציאל גבוה יותר, שעמו הוא יחוש הרמוני יותר וממלא את ייעודו האמיתי. ישנם סיפורים רבים על אנשים שברגעים האחרונים של חייהם שינו את טוואי חייהם באופן ניכר, אמרו דברים חדשים ויזמו יוזמות חדשות, ושינו את מימוש חייהם מהקצה אל הקצה. אין מוקדם ואין מאוחר בבחירות שמשנות את מסלול החיים.

דומה הדבר למסע שאנו יוצאים אליו, בארץ לא נודעת. אם נמשיך לנסוע על הכביש הראשי, אם נמשיך לבקר רק במקומות המומלצים במדריך הטיולים, לא נגיע באמת לשום מקום. לא נחדש את חיינו ולא נתרגש כפי שניתן להתרגש ממסע לארץ חדשה. אנו פשוט נגשים פוטנציאל קבוע מראש ונרדים את עצמנו עד כאב. אולי אפילו לא נרגיש בכאב כי נהיה רדומים מדיי. אם, מצד שני, נבחר להיכנס לשבילים צדדיים ולכבוש דרכים שאיש לא פסע בהם מקודם, יש סיכוי שנפגוש אנשים מיוחדים, נופים לא צפויים ואפילו רעיונות חדשים לגבינו ולגבי חיינו. כל פנייה כזו משנה את תוואי הטיול ואת הפוטנציאלים שלו, ומשפיעה עליו באופן בלתי הפיך. כל פנייה לא צפויה משחררת אותנו מכבלי התכנית המקורית ומזמינה אותנו לקבל עוד החלטות ספונטאניות בהמשך. כך נוכל להוסיף ולהפתיע את עצמנו ואת חברינו, ונוסיף מימד של רעננות בריאה ויצירתיות שופעת למסענו.

זו הדרך להגשמת פוטנציאליים חיוביים, או מה שאנו אוהבים לומר – הגשמת הייעוד האישי. הפוטנציאליים של הייעוד האישי אינם מוצגים לראווה ויש לגלותם מתוך בחירות שאינן שגרתיות, ושלעתים נראות כ"לא נורמאליות". רק מי שמאפשר לעצמו מדי פעם להתבלבל ולאבד את הכוון, בתוך מסלול לא מוכר אליו בחר להיכנס, הופך את פוטנציאל הייעוד האישי שלו לסביר יותר להתגשמות.

הבשורה הטובה היא שלכל אחד יש פוטנציאלים גבוהים ומשובחים אותם יכול הוא להגשים ולזכות בחיי שפע, שמחה והגשמה גדולה. בבשורה הזו יש מגבלה שמציבה בפני האדם סייגים – ישנם דברים שאינם בפוטנציאל שלך ועליך להכיר בכך. זהו השילוב של החופש והמסגרת – ישנם הרבה דברים נפלאים שניתן לעשות, אך אלה אפשריים רק מתוך הפוטנציאלים באישיים של כל אחד.

רבים מאתנו אינם אוהבים או מאמינים בעניינים שקשורים ב"גלגולי נשמות" או בעניינים של מה שקורה לאחר המוות. אם זה לא מעניין אותך אפשר לדלג לפסקה הבאה או לקרא סתם כך אם יש סקרנות לכך. למי שרוצה ומתעניין, אני מאמין שלא ניתן להפריד בין גלגולי החיים הקודמים, הגשמות הפוטנציאליים שבהם והבחירות שנבחרו, לבין הפוטנציאליים והאפשרויות של החיים הנוכחיים.  לכל אדם, במעמקי נשמתו, יש שאיפות צמיחה מסוימות ודברים שיש להגיע אליהם ולהתמודד עמם. לאור אלה, נקבעים מראש פוטנציאלים רבים לחיים הנוכחיים שיוכלו להתגשם או לא להתגשם בחיים הנוכחיים. זו המסגרת. מאידך – יצירת החיים עצמה נשענת שוב ושוב על כוח הבחירה של האדם, כוחו היצירתי וזה מה שיקבע, בסופו של דבר, איזה מהפוטנציאלים יתגשם. כשהולכים למיסטיקנים הקוראים בקפה, המתקשרים וכל מי ש"מנבא עתידות" איננו יכולים לקבל מהם אלא פוטנציאליים לגבי המשך חיינו, ובוודאי שלא את "מה שיקרה". יתרה מזאת, מרבית המנבאים אינם מדגישים מספיק כי קיימים בכל עת מספר פוטנציאליים ולא רק אחד. האמת היא שבכוחו של כל אחד להשפיע באופן מכריע על המשך חייו וזאת בכפוף לפוטנציאליים עמם נולד.

מה שניתן לעשות הוא להכיר בכך שיש בנו, בני האדם כוח יצירתי עצום, כזה שיכול בכל עת לבחור בחירות חדשות, להציע הצעות חדשות, לחדש ולהתחדש. כוח זה יש להפעיל ויש לשפר, ועל כל אחד לתור אחר הדרכים לשפר את כוחו היצירתי, אם זה על ידי ספרים, קורסים, מורים וכו'. כאשר אנו מעיזים להפעיל את הכוח היצירתי שלנו עלינו לצאת מנקודת ההווה, אותה ביקשתי שנקדש בכל רגע. בשנייה זו אני אתה וכל אחד מצוי בצומת מכריע שבו ניתן לקבל החלטות בריאות שתשננה את חיינו.

מה שאני מציע לך לעשות מורכב משלושה דברים:
1.מדי יום ברך בכתב את חייך והישגיך עד כה. עשה זאת ברוחב ושבח את עצמך על לפחות ששה הישגים.
2.מדי יום ערוך רשימה של ששה דברים שברצונך להשיג/להגשים במהלך חייך. אל תגביל את עצמך כי אתה בונה כעת פוטנציאל חדש. חבל שזה יהיה משהו פחות גדול ממה שאפשרי לך. לך אל החלומות הגדולים ביותר ואל תתפשר!

3.מדי יום קבל לפחות החלטה אחת שיוצרת שינוי בשגרת חייך. שינוי קטן כגדול יעשה את אותו האפקט, לכן אין להתאמץ יצר על המידה. הרגל את עצמך לשנות את תוואי חייך, בקטן.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רוחניות, הגשמה עצמית, התפתחות רוחניות, חיים ויצירה