ראשי | העצמה | חיים בלי חרטות - אני לא מתחרטת

חיים בלי חרטות - אני לא מתחרטת

חיים בלי חרטות - אני לא מתחרטת חיים בלי חרטות - אני לא מתחרטת

מרגישים חרטה על החלטות מהעבר? כתבה מיוחדת לכל הנשים שחשות חרטה על מעשי העבר ולא מצליחות להתקדם ולצאת לדרך חדשה.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285466

כשהיינו ילדים ומישהו הבטיח לנו או סיכם איתנו משהו שמאוד רצינו מיד הזדרזנו והכרזנו "בלי חרטות". היום בבגרותנו, שוכחים את חכמת הילדות, אנחנו עושים את ההיפך המוחלט ומוצאים את עצמנו שבויים במין אמונה מוזרה, שאם נייסר ונלקה את עצמנו מספיק בהווה, נצליח לשנות באורח פלאים את העבר.

כולנו מצאנו את עצמנו לא פעם ולא פעמים מתבוננות על רגעים בחיינו, מגלגלות אותם שוב ושוב במוחנו, מוצאות כל פרט קטן, אמירה, או פעולה וכל פעם מחדש מענישות אותנו עליה, כאן ועכשיו, גם אם המעשה או האמירה עצמה התרחשו לפני שנים רבות מספור.

כל מה שאנו משיגות בהעלאת טעויות ופגיעות מהעבר, היא הפיכת הרגע הזה, לזמן כאב וחרטה, במקום לזמן הריפוי, הסליחה והחזרה לעצמה. אם אנחנו מנסות לרגע להניח לרגשות שעולים עם הזיכרון, נראה כי עמדה הגיונית ומועילה הרבה יותר תהיה לתקן, לבקש סליחה, אם אפשר ואם לא לסלוח לעבר שלנו כדי שנוכל ללמוד לעשות יותר טוב בהווה.

אין שום טעם לייסר את עצמי על מה שהיה, העבר נותר בלתי נגיש ובלתי ניתן לשינוי, כל מה שאנו יכולים להביא מן העבר זה את הרגשות הקשים שחווינו שאז כמו היום אינם מועילים במאום, אלא רק הופכים את הווה שלנו, לעבר שלנו, גוזלים מאיתנו את האפשרות לעתיד שונה.

בניגוד למהלך הרווח הזה, חיים ללא חרטות, הם חיים המאפשרים לי לנצל את ההווה שלי על מנת לבחור בחמלה, באהבה בסליחה לעצמי ולאחרים. עלי להבין, שבנקודת הזמן ההיא, עשיתי את מיטב יכולתי בכלים, בתבונה ובאפשרויות שהיו לי. גם אם טעיתי, גם אם פגעתי, גם אם נפגעתי, היום יש לי את הכלים והידע להתבונן על הדברים מנקודת מבט מודעת ומפוכחת יותר ולנצל אותה ללמוד מהטעויות שלי ולחיות חיים ההולמים יותר את מי שאני היום.

אז חיו בלי חרטות, כי חרטות לא משנות דבר, אלא רק ממשיכות להנציח בדיוק את מה שאנחנו לא רוצות בו. בחרו במקום בלקחת אחריות, לתקן, להמשיך הלאה. בחרו בלהפוך את החיים למסע של סליחה, מחילה ואהבה לעצמי ולסובבים אותי. למסע של בחירה בטוב ובהווה של ריפוי וצמיחה, כזה  היוצר עתיד של שגשוג והגשמה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על חגית מרום

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285466




עוד באותו נושא:

העצמה, הגשמה עצמית והעצמה, רוחניות, חרטות, דרך חדשה, חגית מרום