ראשי | טארוט | התורה של קלפי הטארוט

התורה של קלפי הטארוט

התורה של קלפי הטארוט התורה של קלפי הטארוט

אם נשכיל למזג את החוכמה הרוחנית שניתן לשאוב מקלפי הטארוט ולהכניסה לתוך עולמנו החומרי- מעשי נוכל לקבל מהקלפים מידע, הדרכה והמלצה לעתיד

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 25

אם נרצה לסכם במשפט אחד מהם קלפי טארוט ובמה הם תורמים לאדם הנעזר בהם, אפשר לומר כי הקלפים הללו הם כלי לצמיחה ולהתפתחות פסיכולוגית ורוחנית.
וזאת למה? – משום שקלפי הטארוט בציורים העשירים והמגוונים שלהם, בסמלי הטבע, הדתות השונות והמיתולוגיה השזורים בהם, בצבעים ואפילו בנומרולוגיה ובאסטרולוגיה הקשורים אליהם, מספרים לאדם המתבונן בהם את סיפור חייו מלידה למוות, או בשפה הרוחנית – מבורות להארה.

המילה טארוט- או בשמם העתיק טארו - מזכירה את המילה תורה בעברית. ואכן הקלפים אוצרים בחובם חכמה עתיקת יומין של סודות ותובנות רוחניות.
כל קלף הוא אנציקלופדיה של חוכמה רוחנית הנוגעת בתחנות חייו של האדם לאורך כל תהליך הגדילה וההתפתחות שלו.

הקלפים החשובים בחפיסה הינם 22 קלפי הארקנה הגדולה (הסודות הגדולים), המדברים על נושאים כגון: התחלות חדשות, תקשורת, תת מודע, אהבה ונתינה, שליטה ואחריות, זוגיות כמנוף להתפתחות ועוד נושאים הקשורים כולם למסע הצמיחה וההתפתחות של כל אדם במהלך חייו.
מקורם של הקלפים במצרים העתיקה שם הם שימשו לתהליכי חניכה של המתקדשים בדרך הארוכה עד להתקדשותם וחניכתם הרוחנית. אז לא היו הקלפים קיימים בצורתם הנוכחית, אלא סמליהם, צבעיהם ומוסיקה המאפיינת אותם היו מפוזרים ב-22 חדרים וכל תלמיד רוח היה עובר מחדר לחדר בפירמידות העתיקות הללו, חווה את רוח הקלפים ולמד בצורה זו את הנושאים הטמונים בהם.

המילה טארוט מזכירה גם את המילה רוטציה, דהיינו גלגל.
ואכן, הקלפים מלווים את האדם בגלגל חייו העמוס מבחנים פיזיים, נפשיים ורוחניים ובתהליכי המודעות והצמיחה שהוא עובר בחייו.
כך שהטארוט ממזגים בין חוכמה לחיים ומעניקים לנו חוכמת חיים.
אם נשכיל למזג את החוכמה הרוחנית שניתן לשאוב מהם ולהכניסה לתוך עולמנו החומרי- מעשי נוכל לקבל מהקלפים מידע, הדרכה והמלצה לעתיד.

הקלפים משקפים לנו את עצמנו ומדריכים אותנו באותה סדנה להתפתחות שנקראת- חיינו.
כמו שאומר הפתגם: "העין רואה הכל חוץ מאשר את עצמה" - קלפי טארוט משמשים לנו כמראה כיצד למצות טוב ונכון יותר את הפוטנציאל הטמון בכל אחד מאיתנו ולהתמיר (להגביה) את כוחותינו, איתם הגענו לגלגול הזה.

כל אחד יכול להזדהות עם קלפי טארוט –המתבונן בהם רואה מצבים שונים מחיי היומיום המוכרים לו, חלקם מזכירים יותר התרחשויות פיסיות וחלקם התרחשויות רגשיות.
תמונות הטארוט מעלות אצל האדם אינפורמציה החבויה בתת המודע שלו אל המודע. כמו שאומר הפתגם:"תמונה אחת שווה אלף מילים" .
כשמושגת מודעות אזי יכול האדם להבין טוב יותר את מצבו ולבחור את נתיבי האנרגיה שישרתו אותו בצורה הטובה ביותר לקראת מסעו הארוך להתפתחות ולמודעות.

מטרת חייו של האדם המודע הינה גדילה וצמיחה ובחיינו אנו צוברים הצלחות וכישלונות כאחד, תקופות שפע ותקופות משבר האופייניות לכל גיל ותקופה בחיים.
אבל, דווקא מצבי המשבר הם אלו המאפשרים לנו יותר מכל לגייס כוחות חדשים, ללמוד ולהפנים לקחים ומסקנות ולצאת מהמשבר מחוזקים ומפותחים יותר. בשפה הרוחנית אנו אומרים כי עלינו להבין את "השיעור שלנו" – את הסיבה לכך שמצב המשבר קרה ומהם השינויים שהמשבר הזה קורא לנו לעשותם.
לכן, הפתגם "הכל צפוי והרשות נתונה" – חשוב כל כך ומתאים לדרך עבודתי עם הטארוט. אין טוב או רע בטארוט, אלא יש שיקוף של מצב, כשעל האדם מוטלת חובת הבחירה ועקרון החופש האישי לבחור באיזה דרך הוא רוצה ללכת, לאן הוא רוצה לפנות בצומת שהביאו אותו חייו אליה.
לכן, ניבוי העתיד בטארוט אינו נכון לדעתי, משום שהוא גוזל את אותו חופש הבחירה מהאדם.
הטארוט משקפים, מאירים, מסבירים ונותנים המלצה על מה דרוש לאדם לעבוד מבחינה מעשית, נפשית או רוחנית.

התובנות העולות מהקלפים מכוונות לקחת את האדם קדימה מתוך הסתכלות של מודעות לשיפור איכות חייו והתמרה של כוחותיו הנפשיים והרוחניים. הקלפים יכולים להצביע על כישרונות ויכולות חיוביים וייחודיים שיש לאדם ובד בבד להציף אצלו את אותם מקומות הדורשים תיקון. אותם מקומות בהם הוא מאבד אנרגיה ואשר מעכבים אותו בדרכו ההתפתחותית.
כך שהקלפים הם יכולים להמליץ גם לאדם להיעזר בכוחותיו ובמשאבים הפנימיים הקיימים כבר אצל, ואולי אינו מודע להם או אינו מעריך אותם מספיק, לשימוש לעזרתו.

בעיני, כמטפלת פסיכו-רוחנית וכמורה לקלפי טארוט המטרה העומדת מול עיני בלימוד הקלפים הינה ברורה וחד משמעית – ליצור אצל האדם החווה את הקלפים שינוי והתפתחות. כך, שהידע הינו חשוב ומהווה בסיס לאותו מסע רוחני להתפתחות ולמודעות, אבל לא פחות חשוב ואפילו יותר הוא מה התלמיד עושה עם הידע שרכש – כיצד הוא משתנה – מה נפתח ברגשותיו, מה השתנה בתהליכי חשיבתו, האם כוח הרצון שלו התחזק ונעשה ממוקד יותר לדרך המתאימה לו, האם המודעות הרוחנית התרחבה, האם האינטואיציה התחדדה ועתה היא משרתת אותו טוב יותר בתהליכי קבלת החלטות ובהתנהלותו בחיים.

צירוף מופלא כזה בין מאורעות חיינו לבין תובנות גבוהות של מודעות המתקבלות מהקלפים הם יוצרי השינוי הנחוץ כל כך לשיפור איכות חיינו בתחומים השונים.

לדוגמא נסקור מספר קלפי טארוט מוכרים מתוך חפיסת קלפי טארוט מלאה:

קלף השמש
קלף השמש מדבר על מודעות, חום, אהבה, אנרגיה וחיוניות.
האדם שהוא שמש הופך להיות מקור האור בעצמו - אדם רוחני, אדם שמשפיע על הזולת, מרפא אותו, מעניק מחוכמתו וזורח באור המודעות. האדם הופך מקור לשפע, לחוכמה ולריפוי עבור הסובבים אותו. הוא מהווה מקור אנרגיה עוטפת, יציבה, אופטימית, משרה בטחון ומקרין מודעות וחוכמה גבוהה. כמו השמש שבטבע, הוא מזין את סביבותיו בחום ואור מרפאים. על האדם להיות מודע לאחריות הרבה המוטלת עליו ועל האפשרות הקיימת בידו לשרוף ולרפא כאחד.

קלף האוהבים
קלף האוהבים מדבר על תקשורת זוגית ועל הזוגיות כמנוף להתפתחות וכהזדמנות לעבודה רוחנית משותפת עם האחר. ההתלהבות והמשיכה הראשוניים נועדו כדי לחבר בין גברים ונשים, אך אם לא תיעשה עבודה נכונה של התפתחות הדדית, הקשר לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן. המלאך העומד מעל לבני הזוג מרמז על כל שחייבת להיות בזוגיות מטרה גבוהה יותר מהאינטרס האישי של כל אחד מבני הזוג. הקלף מרמז בסמליו על השוני והמסתורין בין גבר לאישה ועל האתגר הגבוה של המחויבות ההדדית לטפס את ההר יחדיו (סמל ההר בטארוט מרמז על דרך, על אתגר ועל מסלול שיש להשקיע מאמץ כדי לעבור אותו בהצלחה.

קלף השטן
קלף השטן משמש כמראה לאדם על המקומות בהם הוא חי בחוסר חופש ומתוך כבילות להרגלים ולדפוסים המזיקים לו. הוא מדבר על פחדים, על סוגי התמכרויות שונות, על דפוסי תקשורת משובשים (בעיקר ברמה הזוגית) ועל יצרים מודחקים. השטן מהווה פתח לשינוי – מראה המשקפת עבור האדם את כל המקומות בהם עדיין אין חופש בחייו , בדגש על דפוסי תקשורת סוחטי אנרגיה ולקויים במערכת הזוגית שלו. המסע לחופש חייב לעבור דרך השטן, משום שהחיים מתוך חוסר מודעות לכבלים ולהתמכרויות לא נותן לאדם להמשיך בצורה תקינה במסלול ההתפתחות שלו

ליצירת קשר ופרטים נוספים על צביה טורקניץ

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 25




עוד באותו נושא:

קלפי טארוט, קריאה בקלפי טארוט, קלפי טארוט ואהבה, התורה של קלפי הטארוט, צביה טורקניץ