ראשי | יוגה ומדיטציה | יוגה- להתחבר לעצמנו

יוגה- להתחבר לעצמנו

מקור השם יוגה מהשורש יוג בסנסקריט, שמשמעותו העיקרית היא איחוד. יוגה- להתחבר לעצמנו

יוגה היא פילוסופיה רחבה בת אלפי שנים, המכילה בתוכה ידע על כל היבטי החיים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

מה זה יוגה?
מקור השם יוגה מהשורש יוג בסנסקריט, שמשמעותו העיקרית היא איחוד.
בדרך כלל נוהגים לייחס מושג זה לאיחוד בין הגוף לנפש. ברמה הרוחנית ניתן להתייחס גם להיבט של איחוד ה'אני' כפי שאנו מכירים את עצמינו, עם 'האני העליון', המדריך אותנו. אותו איחוד קיים בתוכינו מאז ומעולם, ובאופן מפתיע, כל שעלינו לעשות הוא להפנות את תשומת הלב אליו ולאפשר לו לפעול. 

אופי החיים שלנו גורם לתחושה של ניתוק בין ההיבטים המרכיבים אותנו, כבר בגיל צעיר. בתוך כולנו קיים קול פנימי המדריך אותנו, רק שמהר מאוד הפסקנו להקשיב לו, והתחלנו לזהות בטעות את הרצונות של הסביבה, ומה שמקובל בחברה, בתור השאיפות והצרכים שלנו. הפער בין הצרכים האמיתיים שלנו ובין המעשים שלנו הוא אדיר, והוא ממשיך לגדול ולמלא אותנו יום יום. מהחלטה פשוטה של מתי, כמה ומה לאכול, ועד בחירה של עיסוק לחיים. פער זה גורם למתח נפשי רב, לחרדה ותסכול. לאורך זמן, נוצרים כתוצאה מכך תהליכי מחלה בגוף ובנפש.
יוגה מלמדת אותנו צעד אחר צעד כיצד לחזור לעצמנו, ולהצליח לשמוע שוב את ההכוונה מבפנים. כיצד לחיות חיים נאמנים לרצונות האמיתיים שלנו, להביא לידי מימוש את הכישרונות שלנו, ולהגיע להגשמה עצמית. 

איך מגיעים לשם?
יוגה היא פילוסופיה רחבה בת אלפי שנים, המכילה בתוכה ידע על כל היבטי החיים. בין תחומים רבים הקיימים בתוך היוגה, האתה יוגה וראג'ה יוגה פועלות במקביל ומשלימות זו את זו. 
האתה יוגה היא הגישה המוכרת במערב. היא הקלה ביותר ליישום והבנה מכיוון שהיא מדברת על הגוף הפיזי וטיפוחו. כשאנשים אומרים כיום 'יוגה' הם בד"כ מתייחסים לחלק זה, של האתה יוגה. 
המטרה של האתה יוגה היא להפוך את הגוף לכלי הראוי להכיל את הנשמה. רק לאחר שמטרה בסיסית זו מושגת אפשר להתפנות לשאיפות להתפתח הלאה. התהליך של הכנת הגוף לקראת התפתחות, מתואר ע"י צמיחה בשמונה שלבים. פיתוח הרגלי ניקיון, אמות מוסר, תרגול תנוחות, אמנות הנשימה, ריכוז החושים פנימה, תרגול לקראת מדיטציה, מדיטציה, והארה. על כל אחד מהשלבים ניתן לכתוב ספר שלם. פה ארחיב מעט רק על שלב תרגול התנוחות, בסנסקריט- Asana. 
תרגול האסאנות משפר מאוד את מצב הגוף. הפרקים, השרירים, תפקוד האיברים הפנימיים, זרימת הדם, מערכת העצבים, ולמעשה כל הגוף מתנקה בהדרגה ומשתחרר לתפקוד בריא יותר. 
במקביל לשיפור התפקוד הבסיסי של גוף, בעזרת האסאנות פועלים למעשה למען מטרה גבוהה יותר, והיא גרימת שינויים במוח. מערכת העצבים פועלת כמפת דרכים מסועפת ביותר. טיב הדרכים העצביות במוח מושפע באופן ישיר ממידת ההפעלה שלהן. קשרים המופעלים לעיתים קרובות מתחזקים ומסתעפים, ואילו קשרים שמופעלים לעיתים רחוקות או כלל לא, נחלשים, ועם הזמן מתנוונים. 
תרגול יוגה והאסאנות השונות מאפשר לנו להפעיל גם שרירים ומערכות שאנו לא מורגלים בהפעלתם בחיי היום-יום, ובענפי הספורט השונים. באמצעות הפעלת אברי הגוף באסאנות, מתעוררים האזורים במוח האחראים על הפעלתם, ובהדרגה מתרחב היקף האזורים במוח בהם אנו עושים שימוש. על ידי כך אנו מתחילים לנצל ביתר יעילות את הפוטנציאל האדיר העומד לרשותנו.
בעזרת תרגול האסאנות והנשימה אנו מפתחים מיומנויות של השקטת גלי המוח, וריכוז המודעות. בתחילה מפנים אותה לאובייקט מסוים, ובהדרגה לומדים מחדש לחוות מצב של מדיטציה.
במרכז שלנו משלבים האתה יוגה עם ראג'ה יוגה. ברוח הראג'ה יוגה, אנו מתמקדים בפיתוח היכולת להשתחרר ממחשבות, מצבים נפשיים, ורגשות, ולהתבונן בהם מן הצד. 
תרגול האסאנות נעשה מתוך ריכוז המודעות פנימה, והדגש הוא על פיתוח יכולת לשחרר את הגוף לתוך התנוחות. לשם כך מעודדים את התלמידים לשלוח פקודות לגוף לעבוד לבד, ללא מאמץ, ומבלי שהספקות שלנו ביכולותינו יעמדו בדרכינו להצלחה והתקדמות.
באופן טבעי, לשינוי תבניות התגובה שלנו במהלך השיעור, יש השפעה על החיים מחוץ לאולם התרגול. תלמידי היוגה מוצאים את עצמם משתמשים במיומנויות ההרפיה בחיי היום יום. הם מרוכזים יותר, מתמודדים עם קשיים בדרך פחות אמוציונלית ויותר יעילה, ללא קשר לתחום בו הם עוסקים.

כניסה לעולם היוגה מגלה כי לשמחתנו ולחרדתנו הרבה, אנו לבד אחראים למידת ההצלחה שלנו. אם נקבל החלטה פנימית אמיתית להשאיר מאחור את כל הבעיות ללא פחד, כל הדלתות יפתחו בפנינו. נוכל להתקדם הלאה בחיוך, ולהמשיך ללמוד.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

גוף נפש, יוגה, רפואה משלימה