ראשי | יוגה ומדיטציה | כל מה שרצית לדעת על מדיטציה וסוגיה השונים

כל מה שרצית לדעת על מדיטציה וסוגיה השונים

כל מה שרצית לדעת על מדיטציה וסוגיה השונים כל מה שרצית לדעת על מדיטציה וסוגיה השונים

מאות מליוני אנשים בעולם מתרגלים מדיטציה. בואו לפתוח עולם מופלא של מדיטציות שיעזרו לנו להצליח יותר בכל תחומי החיים, וגם נהיה רגועים יותר

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 480

לפני ארבעים שנה שמעתי בפעם ראשונה את המילה מדיטציה. לא ידעתי מה זה. השמועות סביב האנשים שעסקו בזה, היו שאלה אנשים פסיכיים שמתחברים לאיזה פסל /דמות הודית שקוראים לה בודהה. בתקופה ההיא כל מה וכל מי שהיה שונה נחשב לאחד שאבד את שפיותו. אני הסתקרנתי ותחקרתי אנשים שתרגלו מדיטציה טרנסנדנטלית. הרגשתי משיכה. הגעתי למרכז שמלמד ועברתי הדרכה/לימוד השיטה וקבלתי מנטרה לשינון שדרכה התחברתי להגיע לעומקים.

השיטה קלה ופשוטה ומצריך התמדה בתרגול. התחלתי לתרגל ובעיני הסביבה נחשבתי לאחת באבדה את שפיותה. ככל שהתמדתי בתרגול כך פרחתי. בתקופה ההיא הייתי מעצבת אופנה במפעל שלי, תחום יצירתי מאד. באמצעות תרגול המדיטציה, היצירתיות שלי עלתה רמות. הרגשתי שמתחים מתפוגגים, כעסים נעלמים, שלוה נסוכה על פני והשינה רגועה ושלווה. התרגול הרצוף נמשך מספר שנים ובנסיבות החיים עברתי לעיר אחרת והפסקתי לתרגל.

החיים הפגישו אותי עם מדיטציה פעם נוספת. בשנים שלמדתי נטורופתיה במכללה, למדתי הילינג רוחני, מדיטציה היה חלק מתוכנית הלימוד. החיבור היה לי קל ומוכר. בשנת 1996 הכרתי את נעמי אמבר פינברג, מפתחת את שיטת התמרה מרכבה. החבור לנעמי ולשיטה העלה אותי לדרך רוחנית, העלה אותי בסולם התדרים הגבוהים. עליתי על הדרך ואני צועדת בה.

המדיטציה עתיקה מראשית האנושות גם שלא קראו לזה מדיטציה. טכניקות שונות התפתחו באזורים גיאוגרפיים שונים, העתיקות הן סין והודו, מאות שנים לפני הספירה. טכניקות מקובלות במזרח: התחברות דרך הצ'קרות (מרכזי אנרגיה בגוף). לכל צ'קרה צליל ייחודי לה.

טכניקת התחברות למדיטציה טרנסנדנטלית היא באמצעות מנטרה שזו מילה מסוימת בסנסקריטית (הודית עתיקה) שחוזרים עליה כדרך להגיע למקור המחשבות.
מדיטציה היא מצב תודעה משתנה ע"י תרגול. לתרגול מדיטציה השפעה נכרת על תפקודי המוח. השפעה שמפחיתה stress , מורידה לחץ דם, מטיבה עם דיכאון, מחזקת מערכת חיסון, מפרקת מתחים, מחשבות מתבהרות ומתחדדות.

מדיטציה בשבילי היא דרך חיים.
החיבור שלי לשיטת התמרה מרכבה.
את מדיטציית מרכבה של אור אני מתרגלת כל יום. אני בונה את המרכבה סביב הגוף הפיזי שלי. מדיטציית בניית המרכבה היא בסיסית וקצרה, אני יכולה להגדיר אותה כסוג של תפילה. לאחר שבניתי אותה משלושה מגניי דוד סביבי אני אומרת: "מרכבה של אור הגני על גופי, נפשי, רוחי, נשמתי, יחידתי, כל אנרגיה שלילית תיתמר לאור ואהבה בי ואנכי חלקיק בריאה מתמרת אור".

יש מדיטציות רבות וארוכות עם מקוד בנושא מסוים והתחברות לתדרים גבוהים. מדיטציה היא חוויה חברתית עוצמתית וחוויה אישית בתוך קבוצה. חוויה עוצמתית גם בתרגול של יחיד. זכורה לי המדיטציה הראשונה שחוויתי עם נעמי. הגעתי למחוזות מאד לא ברורים. משהו שהגיע מאיזה שהו אזור במוח. נעמי פרשה את זה שהגעתי לתדרים גבוהים ביותר. מאז חוויתי מדיטציות עוצמתיות רבות. קבלתי הדרכה ותובנות לנושאים שהתלבטתי בהם.

 למדתי באמצעות מדיטציה להקשיב להדרכה עליונה גם אם זה לא תואם את הרצון שלי או החשיבה הלוגית שלי. תובנה שיש מעלינו כוח מאזן, שאנחנו לא מנהלים את חיינו אלא אנחנו מנוהלים ע"י כוח עליון שאין לנו שליטה עליו. לתובנות האלה הגעתי באמצעות תרגול מדיטציה במשך שנים.

חוויות מדיטציה שלי
לפני מספר שנים טיילתי בהודו. הודו היא הארץ שמשם הופצה המדיטציה למערב. חוויה עוצמתית ביותר חוויתי במקדש הלוטוס הבהאי בדלהי. זהו מקדש/היכל גבוה במרכזו. ישבתי ישיבה מזרחית על הספסל, צללתי למדיטציה והרגשתי שאני מרחפת כלפי מעלה. החוויה הייתה כל כך חזקה, לולא איזה קול שהחזיר אותי למציאות הייתי ממשיכה לרחף עוד זמן. מדיטציות חוויתיות חוויתי באשרם של אושו בפונה, בהודו, מעוז רוחני ומעוז מדיטציה.

מה זה מדיטציה חוויתית?
זה מצב של התנתקות טוטאלית, התרוקנות ובו בזמן התמלאות, באנרגיה טהורה. מדיטציות חוויתיות חוויתי בהרי אילת עם נעמי, ריטריטים באילת עם נעמי וגם במקומות אחרים.

ריטריט, מה זה?
התמקדות על עבודה קבוצתית עם תודעה גמישה. מדיטציות רגועות והפעלות קבוצתיות שממרכזות את התודעה. בריטריט מזככים את שיש בתוכנו.המשמעות הגדולה בריטריט: מקום שקט ושלו ששם הוא מתקיים, הקשר בין האנשים המשתתפים, מדיטציות מסוגים שונים, שקטות ורגועות ופעילות בקבוצה. מדיטציה קבלית היא מיוחדת במינה. היא נעשת בצליל ותנועה לפי אותיות השם יהוה. עשינו את המדיטציה המיוחדת הזו על הר יואש שבהרי אילת עם הפנים מזרחה. למדיטציה הזו יש עצמה אדירה, ההד המהדהד למרחקים בהרים כש 20 איש מבטאים בצליל את אותיות יהוה. חוויה כזו מתרחשת פעם בשנה בריטריט באילת.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על לילית נתיבאור בנדל

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285800 שלוחה 480




עוד באותו נושא:

רוחניות, מדיטציה, כל מה שרצית לדעת על מדיטציה וסוגיה השונים, מדיטציה חוויתית, מדיטציה טרנסנדנטלית, לילית נתיב אור בנדל