ראשי | מדריכים | טיפים להרזיה ואיזון הבריאות

טיפים להרזיה ואיזון הבריאות

הדרך הקלה להתחיל ליצור שינוי הינה הכרת הגוף מבחינה פיזיולוגית אנטומית. טיפים להרזיה ואיזון הבריאות

בכדי לחיות אורח חיים בריא יש צורך ללמוד תחילה איך ליצור שינוי מהקיים ברגע בו המודעות התעוררה לצורך בשינוי.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

בכדי לחיות אורח חיים בריא יש צורך ללמוד תחילה איך ליצור שינוי מהקיים ברגע בו המודעות התעוררה לצורך בשינוי. בדרך כלל התעוררות זו מתרחשת כתוצאה מגורם ספציפי כמו: תחושת כאב, מחלה, רגשות או מחשבות דומיננטיים או מעייפות כבדה שקשה להתרומם ממנה. לכל אדם יש את מרכיבי אופיו שביכולתם לסייע גם ליצירת שינוי, הדרך המומלצת ליצור שינוי הוא בתהליך הדרגתי ומתון בכדי לקבע איזון שהתקבל.

הכי קל ומהיר הוא לקלקל הרגלים במיוחד כאלה שנכפים עלינו מאידך, האפקטיביות בשינוי יתבטא באופי ומהות סגנון החיים בכדי ליצור איזון בריאותי, שמירת משקל רצוי, איכות חיים. הגוף ניזקק לזמן, התאמה והטמעה בהתאם למבנה האנטומי פיזיולוגי למבנה האישיות וכן, לגנטיקה ולקרמה מגלגולים קודמים שהנשמה הביאה איתה לגלגול נוכחי. כשהתוצאה הדומיננטית מתקיימת מאיכות המזון וסגנון חיים. היציאה מהרגלי חיים בריאים נובעת מפיתויים רבים הקיימים כיום באופן ישיר לפיתוח בתעשיית המזון המודרנית, עליהם ניתן להתגבר בעזרת טיפים שנועדו לסייע בהנעה ראשונית וכן, גם להמשך הדרך, בכך נאפשר לעצמנו תחזוקה קלה לכל אורך החיים בכוחות עצמנו ולמען עצמנו.

הכרת הגוף
הדרך הקלה להתחיל ליצור שינוי הינה הכרת הגוף מבחינה פיזיולוגית אנטומית, כשמכירים בעיקר את תפקודי האיברים הפנימיים הנסתרים מן העין, אך הינם בעלי חשיבות גבוה ביותר לתחזוקתו הכללית של הגוף הפיזי, האמוציונאלי, המנטאלי והספיריטואלי.

הכרת איכויות המזון
חשוב להכיר איכויות במרכיבי המזון הקיימים כיום בשווקים, מאחר ורבים מהם מהווים מלכודת בריאותית גדולה בטווח הקצר והמיידי אך גם בטווח הרחוק. אותם איכויות במרכיבי המזון הם בעלי השפעה דומיננטית ליצירת כל אותם שיבושים במערכות השונות החל מהשמנה יתרה וכלה בבריאות לקויה, מצבי חולי כדוגמת המיגרנה, לחץ דם, כולסטרול ועד לקשים ביותר כסרטן.

הכרת סנכרון הזמנים
ישנה חשיבות רבה לזמני הארוחות, צורת האכילה והמרכיבים בארוחה ובזמן מסוים. אלמנט בעל ערך רב לסנכרון בין הגוף והאנרגיה שלה הגוף ניזקק. ידיעת הזמנים ואיכות המזון בהתאמה לתפקודי האיברים וזמני פעילותם תוך הכרת שינוי קבוע המתרחש בכל הקיים, יאפשר לנו לנהל מערך רגשי ומחשבתי תקין, בנוסף למערך הפיזיולוגי, בדרך זו נחסוך מעצמנו את הצורך לספור קלוריות, מדדים, כוכבים, נקודות וכדומיהם בכדי לשמר תוצאת הרזיה ושמירת משקל שהתקבלו, עצירת התדרדרות מחלה ועד אם בכלל הפסקתה. בכדי ליצור איזון יש להכיר את הסנכרון בין העולם המטאפיזי לעולם הפיזי בנוסף לסנכרון בין המאקרו למיקרו כלומר, בין האנרגיה הגדולה הקוסמית לבין האנרגיה בפרט הקטן ביותר בגרעין התא.

הכרת עולם הרגשות
ישנם סוגי אופי רבים המאפיינים כל אדם בצורה שונה, יש שיוגדרו כנמרצים וכך ביטוי רגשותיהם יהיה בהתאמה ויש שמאופקים וכך גם מחשבתם ותגובתם תהיה תואמת. חשוב שכל אדם יכיר את עולם הרגשות הדומיננטי שלפיו הוא מתנהל במהלך חיי השגרה כשידוע ומובן כי ישנם תרחישים בחיים אשר משפיעים על שיגרה זו. יחד עם זאת, כל הרגשות קיימים באדם ואין רגש אחד שהוא טוב והשני לא, כולם נכונים וכולם חלק בילד-אין מאיתנו כל שעלינו נשאר הוא להיות מודעים לרגש המתעורר ולא להניח לו לנהל אותנו אלא שאנו ננהל אותו בכך שנשלוט בו, זאת ניתן לבצע בעזרת העלתם למודע.

הכרת עולם המחשבות
בראשו של אדם חולפות כ-60,000 מחשבות בדקה, אך כאשר איננו יודעים כיצד לשלוט בהם כך גם לא ננהל אותם בצורה שהם יתחלפו ויצרו תנועה קדימה כלומר, יהוו סטרטר. לכן, מרבית מתוך סך המחשבות החולפות בדקה הינן לרוב אותה מחשבה אחת עצמה שרצה הלוך ושוב, כשלרוב זו מחשבה על גורם מדאיג במיוחד ובכך נוצרת סוג של תקיעות מחשבתית המחלחלת עד לרמה ההתנהגותית. ביכולתה של המחשבה להיראות בשפת גופנו והתנהגותנו בין אם היא גלויה או נסתרת.

הכרת עולם הרוח
'אין לי מצב רוח', 'מתחשק לי', כולם מכירים ביטויים מסוג זה מאידך, כשאנו רוצים להעמיק בתחום הרוחני יהיו שיעלו בתוכם ספקות. ובכן, לכל דבר בין אם הוא חי, דומם או צומח, יש את 'הרוח שבדבר', אותה רוח מהווה אנרגיה המנהלת אותנו כשהיא מועברת בשרשרת האנרגטית עד לצורת התנהגותנו, לכן, חשוב להכיר את העולם הרוחני האישי בכדי שנוכל לשחרר את המיותר ולאפשר לחדש להיכנס, כך שנתנהל בדרך התואמת ליצירת שינוי אורח חיים, כשהמטרות הינן מגוונות ואישיות, יש שירצו בהרזיה, יש שירצו איזון משקל, איזון בריאותי וגם כאלה הזקוקים לאיזון אנרגטי עוד בטרם הופיעה ביטויה בגוף הפיזי.

הכרת עולם החומר
רבים שואפים לרכוש לעצמם פריטים רבים מתוך מגוון רחב של צרכים ויש שאוגרים ואינם משחררים את הישן, אך האם אנו משתמשים בכל מה שרכשנו? מתוך מבט חטוף בארונות המטבח נוכל להבין שלא כך הדבר, שהרי איננו משתמשים בכל הסרביסים השוכנים במעמקי ארונות המטבח וכן, איננו לובשים פריטים הדחוסים במעמקי ארונות הבגדים. בתקופות קדם האדם הסתפק בכמות קטנה הרבה יותר מאותם מאגרים שאנו יוצרים בכל אחד מהארונות בבית, כשלרוב, גם האיכויות של אותם חפצים ובגדים שונה אחד ממשנהו. כשלומדים להכיר את הצרכים החומריים האמיתיים הנחוצים באמת נוכל להימנע מצריכה מיותרת של מזונות ואגירתם במזווה ובמקומם נמלא באלה החדשים היעילים למכלול צרכינו כשנסתייע ביצירת איכויות רבות וטובות לאורח חיים בריא ומאוזן.

הכרת צרכים אישיים
לכל פרט הקיים על פני כדור הארץ יש את הצרכים התואמים לו אישית. כאשר נאפשר לעצמנו להתעמק בצרכים האמיתיים הדרושים לנו ליצירת איכות חיים, נגלה שלמעשה צרכים אלה מועטים מאוד וכלל אינם מורכבים או מסובכים. בסיס כל השיבושים כמו השמנת יתר, תת משקל, מריבות או סכסוכים, לכולם ישנו מרכיב דומיננטי משותף - הצורך באהבה, הצורך בתשומת לב. כפי שילד זקוק להם כך גם בבגרותנו. מעצם גדילתנו ובמהלך השנים צרכים אלה אינם פוחתים, אנו נזקקים להם במידה שווה ולעיתים, כשישנו מצב חולי אף ליותר. רבים הם אלה שיש בם קושי להביע זאת בפני עצמם או בפני אחרים מחשש לדעות הסובבים אך הצורך באהבה ותשומת לב הינם ידועים כצורך קיומי בסיסי ראשוני כפי שהאוכל והשתייה. כאשר מעלים למודע צרכים אישיים בסיסיים ואיכותם, קל מאוד יהיה לשחרר את המיותר וליצור הרזיה, ערנות, ויטליות ובריאות יציבה.

הכרת תחומי עניין
'משעמם לי', 'מחפש משהו ולא יודע מה בדיוק', משפטים מוכרים מילדותנו ומילדינו. משחר הילדות יש לכל אדם תחומי עניין מגוונים שהינם לרוב גם שונים אחד ממשנהו ובין אדם לאדם. כאשר מרחיבים תחומי עניין ומאפשרים לעצמנו להגיע לסיפוק מיצירה ועשייה בתחומים מגוונים, נאפשר לעצמנו להתמלא במחשבות, ברגשות ובתנועתיות קדימה, אלה שיסייעו במניעת הושטת ידינו לשווא למזון או שהייה בהרגל מיותר. הרחבת תחומי עניין והתעסקות בהם תאפשר לנו להתמלות במחשבות ורגשות שיעוררו תנועתיות קדימה ואלה יסייעו ליצור הרגלים חדשים ועולם אישי מגוון יותר.

הכרת יצרים ותשוקות
לכל אחד מרגע היוולדו ישנם יצרים ותשוקות כשהם אלה המעוררים בנו הנעה לעבר מימושם. הכרת היצרים והתשוקות האישיים והעלתם למודע יסייעו לנו להגיע לשליטה בם ויסייעו להשתחרר מהתמכרותנו אליהם. קיימים סוגי התמכרות רבים ומגוונים בנוסף לאלה הידועים. לרוב ההתמכרויות השונות מוציאות אותנו משיווי המשקל ויוצרים בנו צורך לממשם באופן מיידי, כשאנו מודעים ליצרים ותשוקות המניעים אותנו, נימנע מהם את האפשרות שהם ינהלו אותנו אלא שננהל אנחנו את עצמנו. הכרתם של מכלול היצרים והתשוקות תימנע מהם להתערב ולהפריע לנו להגיע אל מטרת יעד שהצבנו לעצמנו.

הכרת החולשות
בכל אחד ישנם חולשות, יש שמפנימים אותם ומסתירים מן עיני כול ויש שמקצינים אותם לעיני כול. כשמכירים בחולשות הקיימות בנו נוכל להפכם לחוזקות. חולשה מכל סוג מצביעה על איכות ורגישות בתחום. לכן, כשאנו מעלים למודע ומביטים ב'זום אאוט' על החולשה, ניתנת לנו האפשרות לעשות עימה שימוש עד כדי שנהפכה לחוזקה ועוצמה פנימית. שימוש בחוזקה זו לאחר זמן תאפשר חוסן נפשי ומניעת שבירת הרגלים חדשים או תסייע להחזרתנו להרגלים החדשים במידה וסטינו מהם. וזוהי הגברת מודעות לעצמנו.

הכרת סנכרון האנרגיה היקומית
'טיימינג', ביטוי מוכר הנלקח מחוקי הפיזיקה. לתזמון יש השפעה הדדית החל מהמיקרו ועד המאקרו ולהיפך, ביניהם ישנה רשת אנרגטית דומיננטית המתוזמנת בצורה מדויקת וקבועה. כשאנו מכירים את התזמון המתרחש בין הדברים הקטנים המשפיעים עלינו ברבדים האנרגטיים השונים ועד לתנועתיות הפיזיולוגית בנו, נוכל להתאים עצמנו לתזמון זה. לכל דבר יש את הזמן שלו וכשאנו מכירים את הזמן המתאים לכל דבר נוכל לתעל זאת לטובתנו ולטובת בריאותנו.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

תזונה, תזונה נכונה, אורח חיים, דיאטה, אורח חיים בריא, טיפים להרזיה, תזונה מאוזנת, הרזיה ואיזון הבריאות