ראשי | מדריכים | טנטרה- לשפר את הסקס

טנטרה- לשפר את הסקס

טנטרה היא חוויה מלהיבה ומרתקת, ומסע מרגש של גילוי עצמי. טנטרה- לשפר את הסקס

הטנטרה היא אסכולה ייחודית שהתפתחה בהודו ובטיבט, הרואה בחושניות ובייצריות ראי ליצירה הקוסמית המתמדת, ולפיכך דרך המלך להתעלותו הרוחנית, הריגשית והגופנית של האדם כמארג שלם ("טנטרה" בסנסקריט = מארג, מטווה).

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

"רומזים לנו שיש סקס אחר/ טוב שמישהו יודע על זה/
אם יש סקס אחר/ הביאוהו לכאן ונדעהו/ נדבר גלויות יש או אין..." מתוך: "שיר קדמשנתי" יונה וולך
 
טנטרה היא חוויה מלהיבה ומרתקת, ומסע מרגש של גילוי עצמי. זוהי הזדמנות להיכרות מחודשת עם מקורות העוצמה החיונית שלנו בכל המישורים – הגופני הריגשי המיני והרוחני – ועם הדרכים למימושם ועידונם בתחום האישי וביחסים הבין-אישיים.
הטנטרה היא אסכולה ייחודית שהתפתחה בהודו ובטיבט, הרואה בחושניות ובייצריות ראי ליצירה הקוסמית המתמדת, ולפיכך דרך המלך להתעלותו הרוחנית, הריגשית והגופנית של האדם כמארג שלם ("טנטרה" בסנסקריט = מארג, מטווה).

בניגוד למרבית המסורות הרוחניות והדתות אשר דגלו בדיכוי "היצר הרע", שילבו הטנטרים מודעות מדיטטיבית עם שכלול היכולת הארוטית וההתנסות האקסטטית, כאמצעים ל"שחרור הנפש" – חווית החיים במלואם בכל רגע ורגע. שיאו של מעשה האהבה נחשב כדגם-אב לחוויות המיסטיות הנעלות ביותר.
עדויות להשפעה הרבה של התפיסה הטנטרית על התרבות ההודית ניתן למצוא בפיסול הארוטי המרהיב על קירות המקדשים בקג'ורהו (משנת 1000 לספירה), בספרות ה"קאמה סוטרה" ועוד.

בעשורים האחרונים הועבר הידע הטנטרי גם למערב, הודות לעבודתם של מסטרים הודים מודרניים כאושו ואחרים אשר החיו את המסורת הקדומה בגרסה עדכנית לתקופתנו. 

תלמידיהם הבולטים, כמו מרגו אננד בארה"ב, יסדו בתי ספר ופרסמו ספרים שהפיצו את תודעת הטנטרה ברבים. כמה מהם יצאו לאור גם בעברית, ונוספים עומדים להופיע (ראה להלן: קריאה נוספת). כיום מוצעות סדנאות טנטרה והדרכה זוגית ואישית ברחבי העולם – וכעת גם בישראל.

תרגול טנטרי מודרני הינו תהליך "רך" ומדורג המשלב ידע עיוני עם התנסות חוויתית במדיטציה, נשימה מודעת, עידון החושים, מגע, תנועה ומוסיקה. כלים אלה מתמירים עבורנו את האנרגיה המינית הבסיסית ("קונדליני") למשאב של חיים וחיוניות, בצד העצמת התודעה, על-ידי הזרמת הקונדליני במעלה המרכזים האנרגטיים ("צ'קרות").

בחברה המודרנית, ובפרט במערב שהושפע מאד ממוסר נוצרי רווי רגשות-אשם, זרימת האנרגיה חסומה למרבה הצער אצל רובנו בדרגות שונות. אנו טרודים וחסרי שקט פנימי, ובדרך-כלל איננו חווים במלואם חיבור ריגשי ומימוש עצמי – וכך גם ביחסים הבין אישיים וביחסי-המין בפרט.
 
 
עבודה טנטרית מתמקדת על כן בשלבים הראשונים בשחרור חסימות אנרגטיות וקשיים רגשיים בצד הגברת החושניות והפתיחות האירוטית. לפעילות בקבוצה נודע ערך רב, שכן היא מאפשרת תהליכים בין-אישיים והעצמה אנרגטית מעבר ליכולתו של הפרט לבדו. בשלבים מתקדמים יותר ישנה נגיעה ישירה גם במיניות ובקשר הזוגי, ונלמדים טכסים ופרקטיקות טנטריות ליצירת זרימה משותפת בגוף, בנפש וברוח ("אורגזמה קוסמית").

סדנת טנטרה היא אפוא עבורנו הזמנה להתחבר למרחב פנימי אותנטי, לשינוי התפיסה ואופן ההתמודדות עם אינטימיות וזוגיות, נשיות וגבריות, דימוי גופני ריגשי ומיני. להעמקת הפתיחות לעצמנו לזולת ולסביבה, תוך יצירת משמעות, אהבה ושמחת חיים.
 
לקריאה נוספת: ב.ש. רג'ניש (אושו) / טנטרה – ההבנה העילאית.
אושו / טנטרה רוחניות ומין.
מרגו אננד / אמנות האקסטזה המינית.
פיליפ רוסון / טנטרה – פולחן האקסטזה ההודי.
Margo Anand / The Art of Sexual Magic.
Margo Anand / The Art of Everyday Ecstasy.
Daniel Odier / Tantric Quest.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה