ראשי | מטפלים מומלצים | קטי סיוון

קטי סיוון

ID: 6310029491 EX: 325 קטי סיוון

על אנשים, סוסים וחיות אחרות

לקבלת יעוץ אישי מקטי סיוון התקשרו בכל שעה: 072-2285911

רפואה משלימה עוזרת רבות לבני אדם עם בעיות גופניות ורגשיות- את זה כבר כולם יודעים. בין יתר השיטות, ניתן למצוא גם מטפלים שעוסקים בשיטה טיפולית באמצעות בעלי חיים. עכשיו מסתבר שאפשר לטפל גם בבעלי חיים בשיטות אלטרנטיביות. ואם אתם לא מאמינים- תשאלו את קטי סיוון.

כמי שגדלה באנגליה ועסקה במשך שנים רבות ברכיבה אומנותית ובעבודה כמדריכה לרכיבה טיפולית, קטי מאמינה בכל ליבה שניתן לטפל ביעילות רבה במיוחד, במגוון בעיות גוף - נפש בעזרת בעלי חיים ובמיוחד - סוסים. הייחוד שלה: קטי מטפלת ברפואה משלימה לשני הכיוונים: בילדים, נוער ומבוגרים בעזרת סוסים ומצד שני "לוחשת לסוסים" באמצעות שיטות אלטרנטיביות ובעיקר רייקי. בימים אלה, מתרחש צעד נוסף קדימה. היא מעודדת את הבת הבכורה שלה לצאת ל'שוק' עם סדרה מקורית של תכשיטים טיפוליים מקריסטלים לבעלי חיים.

מה הקשר בין רכיבה לטיפול בבעיות גופניות ורגשיות?
"רכיבה טיפולית הינה תחום בדוק ויעיל המוכר בחוץ לארץ כבר שנים רבות וגם בישראל יש מטפלים לא מעטים שעוסקים בזה. המטפל צריך להיות מדריך רכיבה, (בעל כישורים נוספים) שיוצר דיאלוג ותקשורת בין המטופל (הרוכב) לסוס. אנשים עם מגבלות פיזיות ובעיות רגשיות, יכולים למצוא בשיטה זאת, טיפול מיוחד במינו, הנאה רבה וחיבור לחיות. אני עוסקת בתחום הרפואה המשלימה הרבה מאוד שנים בעיקר אני מטפלת בשיטת EFT לשחרור רגשי. בין היתר אני מטפלת ברייקי וסייקים, פרחי באך, שחזור גלגולים ועוד. העיסוק ברכיבה טיפולית היווה תמיד חלק מארגז הכלים שלי לטפל באנשים שהיו מעוניינים לצאת למסע פנימי ולחדש את זהותם וחייהם. עם הזמן הבנתי שאפשר לעבוד גם בכיוון ההפוך. מסתבר שאפשר ומומלץ לטפל בסוסים באמצעות רייקי למשל ולשפר את התנהגותם, שכמו אצל בני אדם נובעת מקשיים רגשיים".

איך זה יכול לתרום לאנשים בעל מוגבלויות?
"רכיבה מודעת כוללת מיקוד, פיתוח קואורדינציה, שיפור יציבה, פיתוח ביטחון עצמי ותפיסה עצמית חדשה. עצם החוויה של 'שליטה' בחיה גדולה, נותנת הרגשה של ביטחון ועוצמה, אותה אפשר להעתיק לתחומים נוספים בחיים".

איך הגעת לתחום זה?
"גדלתי באנגליה והגעתי לישראל לפני למעלה מעשרים שנה. בצעירותי עסקתי ברכיבה אומנותית ועבדתי כמדריכת רכיבה. כשהגעתי לישראל מיד התחלתי לעבוד בהדרכה. מקום העבודה הראשון שלי היה בחוות סוסים בבצרה, שם פגשתי את מי שבהמשך הדרך, הפך להיות בעלי. במשך מספר שנים גרנו בחווה שלו בעומר- בדרום ונולדו לנו שני ילדים.

האימהות שינתה אותי... אחרי לידת בתי הבכורה, עברתי תהליך פנימי של התחברות לרגשות ולנפש בעוצמה רבה יותר מאשר בעבר. פצחתי בסדרה של קורסים וסדנאות כדי ללמוד את הנושא הטיפולי. למדתי שיאצו  לטיפול באנשים וגם טיפול בסוסים באמצעות ארומתרפיה ועשבי מרפא (בארה"ב). המשכתי ללמוד הילינג בבית הספר לרפואה משלימה (רידמן) ועוד הרבה שיטות נוספות...

בהדרגה התחלתי לשלב את הטיפולים שלי בבני אדם עם חיות (סוסים, כלבים וחתולים), ועד היום אני מאמינה שלבעלי החיים סביבנו יש תפקיד בעולם הזה: הם לוקחים ומפנימים את הבעיות שלנו. מכאן גם הבנתי שיש צורך לטפל לא רק באדם עצמו אלא גם בבעלי החיים שלו".

אז את בעצם 'פסיכולוגית של חיות'?
"לא בדיוק. אני מטפלת בבעלי חיים מתוך הבנה שיש להם כמו לבני אדם בעיות רגשיות המשפיעות עליהם לעומק. למשל, לא הרבה יודעים שבגיל שישה חודשים, סייחים עוברים תהליך טראומטי מאוד. הם מופרדים בבת אחת מאימם. לי ברור שזה משהו קשה מאוד עבורם וצריך לטפל בזה. יש כמובן גם טראומות אחרות שבעלי חיים עוברים אצל בעלים שלא מודעים לצרכיהם ולא מטפלים בהם כראוי. אני מרגישה מה החיות האלה חוות, באמצעות אינטואיציה עמוקה וסוג של תקשור ויודעת מה יכול לעזור להם. חובה עלינו לזכור שחיות הן לא סוג של 'חפץ' או צעצוע. יש להם רגשות ממש כמו לנו- בני האדם ועלינו כ'נבחרי הבריאה' מוטלת אחריות לטפל בהם ולדאוג להם מכל הבחינות".

ומה לגבי אנשים עם טראומות? קשיים ומגבלות פיזיות או רגשיות?
"כפי שכבר הסברתי, אני משלבת את כל הכלים העומדים לרשותי ושרכשתי במשך השנים בלימודים ומתוך ניסיוני בעבודת השטח כדי לעזור לאנשים. כיום, כבר כולם יודעים שלמרבית המחלות יש רקע נפשי. עניינים לא פתורים מהעבר מנהלים אותנו ולעיתים קרובות מהווים את השורש לבעיות שמעכירות את החיים ומקלקלות את איכותם. אני מטפלת באנשים במגוון שיטות: באמצעות בעלי חיים, בתהליכים של שחרור רגשי וברייקי לסוגיו. כמטפלת יש לי את היכולת להרגיש לעומק את הרגש של האדם ואת הרגע בו נוצרה הטראומה שלו ולשחרר אותו מזה אחת ולתמיד. העבודה הטיפולית עם אנשים ובעלי חיים יוצרת חוויה של שלמות. הרוכב הופך לישות אחת עם הסוס ושניהם 'צומחים' ומתפתחים ביחד, כל אחד במקום בו הוא הכי צריך את זה"...

מה זאת אומרת?
"כשאדם מגיע לשיעור של רכיבה טיפולית, הדגש הוא התמקדות על הרגשות של הסוס. אנשים אומרים משפטים שלפעמים נשמעים לא קשורים לשום דבר, אבל בעצם מבטאים את תפיסת העולם שלהם כלפי עצמם, החברה סביבם ורמת הביטחון העצמי שלהם: למשל, אדם שאומר בהתחלה 'אני מרגיש שהסוס לא אוהב אותי' , 'אין לי גישה לחיות', אני לא יכול'...לומד במשך המפגש להתחבר לסוס, לרכב עליו וליצור אתו תקשורת. אותו אדם יוצא מהמפגש עם עיניים בורקות ואומר משהו כמו: 'ראית איך הוא התחבר אליי?', 'ציית לי', 'הצלחתי'...'איזה כייף זה היה', 'רכבתי ממש טוב' וכו'. התהליך הטיפולי באמצעות בעלי חיים, מוריד לחץ, מלמד את האדם להקשיב ולהתחשב בזולת ומעניק תחושת הישגיות והצלחה שיתכן ולא חווה קודם לכן, בוודאי לא באופן כזה".

תוכלי לתת דוגמה?
"יש לי תלמידה, בחורה נכה שמצליחה ללכת רק בעזרת קביים. על הסוס, אין לה שום מגבלה. היא מרגישה מוצלחת ו'שווה' כמו כולם. אחרי הפעם האחרונה שהייתה בשיעור, התקשרה וסיפרה שהיא ב'היי' כבר כמה ימים כתוצאה מהחוויה שלה בשיעור של רכיבה טיפולית.

מקרה אחר: לפני מספר שנים, טיפלתי בנער שנפלט מבית הספר בגלל התנהגות תוקפנית. הוא היה סגור מאוד ולא שיתף אף אחד במה שמתרחש בתוך נפשו. בהתחלת התהליך הוא היה מאוד שקט ולא תיקשר איתי בכלל. עם הזמן, אחרי שהתחבר לסוסים, התחיל להיפתח קצת יותר. לאט לאט גיליתי שיש לו אמונות קשות מאוד לגבי עצמו אך גם שיש לו צד רוחני מאוד. עודדתי אותו לעבור קורס רייקי במקביל להמשך לימודי רכיבה טיפולית. במהלך תקופה לא ארוכה במיוחד, עבר שינוי מהפכני. הוא התחיל להשתנות מהקצה אל הקצה והתקדם מאוד. כיום הוא התחיל לטפל באנשים ונראה שמצא את עצמו".

אולי יותר מכל חיה אחרת, סוסים הם החברים הכי טובים של בני האדם ויכולים לעזור לאנשים עם מגבלות פיזיות ובעיות רגשיות. מצד שני, גם להם יש את הבעיות שלהם, והחדשות הטובות הן שניתן לעזור להם באמצעות רפואה משלימה.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על קטי סיוון לחצו כאן.
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 
או חייגו עכשיו: 072-2285911
◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆  ◆◇◆ 

מכירים יועצים רוחניים או מיסטיקנים שלדעתכם יכולים להופיע במדור המומלצים? לחצו כאן וספרו לנו...

לקבלת יעוץ אישי מקטי סיוון התקשרו בכל שעה: 072-2285911




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה