ראשי | נומרולוגיה | הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק א'

הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק א'

תורת הנומרולוגיה עוסקת בניתוח אישיותו, גורלו ומהלך חייו של האדם. הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וחינוך ילדייך- חלק א'

חודש הלידה על פי הנומרולוגיה, מייצג את הבעיה, את הילדות ואת המטענים התת- הכרתיים אשר יהיה עלינו להתמודד עימם רגשית. על הקשר בין חודשי הלידה לילדותך וכיצד עליך לחנך את ילדייך.


תורת הנומרולוגיה עוסקת בניתוח אישיותו, גורלו ומהלך חייו של האדם לפי תאריך לידתו ושמו. מאחר ותאריך הגורל הוא נתון אשר לא ניתן לשינוי, הרי שהוא מייצג מידע שנקבע מראש לעומת השם אשר מייצג את הדרך או האופן בו אנו מיישמים את גורלנו. למשל, התאריך הוא כמו הדרך אותה עלינו לעבור והיעד אליו אנו שואפים, והשם הוא כמו הרכב בו אנו נוסעים.

תאריך הלידה מורכב מיום, חודש ושנת לידה
מבלי להיכנס לפרטים עמוקים, מייצג יום הלידה דווקא את החלק החזק והבונה של האישיות שלנו, בעוד אשר חודש הלידה, מייצג את הבעיה, את הילדות, את המטענים התת- הכרתיים אשר יהיה עלינו להתמודד עימם רגשית. משום כך חשוב מאוד להתייחס למרכיב זה, על מנת לדעת מהם הקשיים שאנו מביאים איתנו מילדותנו או לחילופין, מה האתגרים העומדים או שיעמדו בפנינו בעתיד כאשר נגדל את ילדינו. אם נדע כיצד להתמודד' עם הדברים בעוד ילדינו קטנים, הרי שנוכל להקל עליהם בהתבגרותם. כמובן שעלינו לקחת בחשבון את שאר מרכיבי תאריך הלידה, אך בכל זאת ברצוני להתייחס במאמר זה לכל חודש לידה בנפרד.

חודש - 1
מספר 1 מסמל אינדיבידואליות ואת הצורך לבטא עצמך באופן ייחודי, וכאשר 1 מופיע בחודש הלידה הרי שהוא יוצר הפרעה בהתפתחות זו. יכול להיות שהוא היה אינדיבידואליסט ויוצא דופן מילדות. אולי היה בודד, או שדרשו ממנו עצמאות כבר מגיל צעיר. אולי היה יוצא דופן בין אחיו, כי נוצרה התייחסות שונה או הפליה. מצד שני יכול גם להיווצר המצב ההפוך, שיחניקו בו את הייחודיות. בתור מבוגר עלולה להיות לו בעיה בלהסתדר במסגרות או בזוגיות, בשל הקשיים שלו בשיתוף פעולה.

כאשר הילד עודנו צעיר, יצטרכו הוריו לעתיד לדעת שלפניהם ילד אשר חש עצמו שונה. לכן, אין להפלות בינו לאחים ואחיות. לשתפו יותר במהלך חיי הבית, להרגילו לעבודת צוות ולאכפתיות, לדעת שהוא רגיש ליחס כלפיו והוא עלול להאשימם בחוסר התייחסות, או לחילופין בחינוך לוחץ מדי. עליהם גם לעזור לו לחוש עצמו מיוחד, ולפתח את הייחודיות שלו.

חודש - 2
 2 הינו המספר של שיתוף פעולה אך גם של דואליות, והיכן שיש דואליות האחרים קודמים, "אז איפה כאן אני"? יכול להיות שהוא גדל במסגרת דואליות, מסגרת חצויה. אולי היו לו שני בתים, אולי היו לו הורים גרושים, אולי היו לו שני סוגי חיים? אולי הייתה כלפיו התייחסות אחרת בתוך הבית והתייחסות אחרת בין חברים ובבית ספר, כאשר במסגרת אחת מעריכים ומכבדים אותו יותר ובמסגרת אחרת לא. 2 רוצה לשתף פעולה, ולעתים זה יוצר התחשבות יתר הנגררת לגיל מאוחר יותר.

כאשר הילד עוד צעיר, על ההורים לדעת שהוא עלול לחוש עצמו בעל חשיבות פחותה, כאילו שהוא "מספר שניים", כלומר, המשני בחשיבותו.

ילד שכזה יצטרך לקבל יותר תשומת לב. במיוחד בבית שיש בו כבר אחים ואחיות. במקרה והוא הבכור ועמוד להיוולד לו אח הרי שהוא עלול להיות קנאי, ולהאשים את הוריו בחוסר תשומת לב. הוא ירצה לפצות על כך ברצון למשוך יתר תשומת לב, שלפעמים תתבטא בצורך להיות נחמד ולוותר על צרכיו שלו, ולכן צריך לעודדו לרצות דברים, כי מגיע גם לו. הוא ילד שמאוד רגיש למריבות ולפרידות במקרה של הורים פרודים או גרושים.

חודש - 3
אלו ילדים שהינם יצירתיים כבר מגיל צעיר, והשאלה הינה אם נתנו להם מספיק מרחב לבטא את היצירתיות שלהם. יהיה להם קשה  במסגרות הרגילות הנוקשות של החינוך.  יהיה להם קשה ללמוד בע"פ, או בלימודים משעממים ושגרתיים, כי את הכל הם חייבים לעשות מתוך חדווה ויצירתיות. לכן הם משתעממים בקלות, ובעלי סף תסכול נמוך. 3 הינו מספר של המון חן וילדותיות, ולכן לילידי חודש 3 צריך לאפשר כמה שיותר לחוות את הצד היפה של הילדות והחיים.

מצד שני, במיוחד אם הוא הילד הצעיר במשפחה, יש לילדים אלה נטייה להיות מפונקים. קשה להם להתאמץ, כי בתוך תוכם הם חשים שהכול צריך לבוא להם בקלות. כלומר, יש להרגיל ילדים אלו, בעדינות כמובן, למחויבויות ולמסגרות, למרות הקושי.

חודש - 4
4 הינו מספר של מסגרות, ולכן ילידי חודש זה עפ"י רוב,  גדלו במסגרת נוקשה. אולי בבית מסורתי, או אולי מתוך צפייה שהם ימשיכו בדרך ההורים. כבר מגיל צעיר עלולים ילדים אלו להיות מתוכנתים בהתאם לציפיות ההורים ואולי כך לפעול.  כלומר, כאשר ילד נולד בחודש 4 על ההורים להיזהר מלכפות עליהם את דעותיהם. עליהם לדעת שאולי ילדם ירצה ללכת בדרך שונה משלהם, ושמאוד יכול להיות שהוא יהיה שונה מהם בהשקפות עולמו. עליהם גם ליצור עבורו מספיק גירויים ולשבור את המסגרת לעתים. מצד שני הוא עלול להתמרד כנגד כל השלטת מסגרת כי בהחלט יש לו בעיה בנושא זה. לכן הוא עלול להיות מרדן, או מדוכא יתר על המידה, ולכן אין להשתמש יותר מדי במילים, "כי כך צריך", או "כך כולם נוהגים" וכו'. צריך לנמק עבורו כל דבר, על מנת שיעשה דברים מתוך שלמות ולא מתוך כפייה. עליהם גם להכין אותו לעתיד ולשכנע אותו שהחיים אינם עונש, מאחר והוא מרגיש מאוים לנוכח המחויבויות או המסגרות אשר מחכות לו.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על גילה בויום





עוד באותו נושא:

נומרולוגיה, מיסטיקה, תורת הנומרולוגיה, גורל, תורת המספרים, ניתוח אישיות, חודש הלידה, תאריך לידה, גילה בויום