ראשי | נומרולוגיה | תורת הנומרולוגיה והמיתולוגיה היוונית

תורת הנומרולוגיה והמיתולוגיה היוונית

תורת הנומרולוגיה והמיתולוגיה היוונית תורת הנומרולוגיה והמיתולוגיה היוונית

על פי הנומרולוגיה כל מספר מיוצג על ידי אל יווני, תפקידיו של האל מקרינים על האנרגיה של כל מספר ומספר. כל האלים הללו קיימים בתוכנו כל אחד מהם עולה על במת חיינו בזמן מסוים, יש אלים שהם דרך חיינו ויש כאלו שהם האתגר שלנו למימוש. שהם הדרך להצלחה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

בכל אדם מצויים תכונות של אלים, כאשר האל הדומיננטי הוא זה המגדיר בצורה הבולטת ביותר את אופיו של האדם.

היום בו נולדתם (23=2+3=5 ) מבטא את היכולות עימם נולדתם, סך תאריך הלידה שלכם (23.7.1963=4) מספר הדרך נתיב החיים מהם המשימות שעלינו להגשים על מנת לממש את עצמנו. מצאו את המספר שלכם ותוכלו ללמוד על קצה מזלג איזה אל משפיע על חייכם ומהי האנרגיה האלוהית שאתם מכילים.

ד"ר ז''אן שינודה בולן היא פסיכיאטרית המשלבת בעבודתה תורות רוחניות. במחקריה היא הצליחה לנתח את אופים של נשים וגברים על בסיס אופיים של האלות והאלים במיתולוגיה היוונית, המייצגים את מכלול התכונות של בני האדם.

כל אדם מקבל החלטות רבות, ושונות במהלך היום במהלך חייו. האלים ואופיים כפי שבא לידי ביטוי במיתולוגיה היוונית משפיעים על מהלך חיינו ובחירותינו.

המספר 1 אפולו אל השמש
אפולו היה בנם של זאוס ולטו ואחיה התאום של ארטמיס אלת הציד. אפולו אל השמש והאור, ללא השמש והאור אין חיים על פני הכוכב שלנו וכך גם בתוכנו. השמש מביאה הארה ואמת. אפולו אל הרפואה והריפוי. נחשב למנהיג המוזות, תשע אלות ההשראה היווניות. כאל ההשראה הוא בעל שפע רעיונות. השמש מביאה איתה את האנגריה הגברית. השמש היא היאנג היא המשמעות הגברית בחיינו, היא הרעיון הראשוני שבורא ויוצר החל מחיים דרך רעיונות והנהגה. אפולו מייצג את הצד המודע שלנו

המספר 2 ארטמיס / דיאנה אלת הירח
ארטמיס הייתה אלת הציד והירח ופטרוניתן של היולדות. היא הייתה בתם של ראש האלים זאוס ולטו אחותו התאומה של אפולו. כאלת הציד השגיחה על מרחבי השדות ועל חיות הבר, ההרים והחורשות, היא היתה חלק מהטבע והבריאה. כאלת הירח אחראית על הרגשות, על האינטואיציה וכפטרונית היולדות היתה אחראית על תהליכים של הכלה והפנמה איזון בין ניגודי הטבע והיכולת להוציא לפועל את הבריאה. הירח מביא איתו את האנרגיה הנשית את היין את הצד האפל הפנימי של אישיותנו של נשמתנו, זה הצד הרגיש ארטמיס מייצגת את התת מודע של חיינו , הכלי להוצאה לפועל של הרעיונות של אפולו.

המספר 3 המוזות אלות היצירה והבריאה
תשע המוזות היו אלות היצירה, האמנויות והמדעים, פטרוניותיהם של תחומי המחול, המוזיקה, ההיסטוריה, הספרות, המחזאות והאסטרונומיה, כפי שניתן להבין הן היוו השראה לכל תחומי היצירה בחיים. הן היו משויכות להנהגתו של  אפולו, אל האור. הן הביאו את יכולותיהן האומנותיות בפני אלי האולימפוס בנגינה, בזמרה ובריקוד וכך הנעימו את זמנם. תפקידן העיקרי היה להיות מקור השראה ליוצרים השונים, למשוררים, למוזיקאים, לשחקנים, ציירים, פסלים ולפילוסופים.

תשע המוזות במיתולוגיה היוונית היו בנותיהם של זאוס, ראש האלים, ומנמוסינה, אלת הזיכרון. זאוס ביקר את מנמוסינה במשך תשעה לילות רצופים, ובכל לילה תינהעימה אהבים בתום תשעה לילות אלו מנמוסינה התעברה וילדה לזאוס תשע בנות, שהן תשע המוזות.

• אוטרפה המוזיקה, השירה הנגינה,העונג וההנאה
• קאליופה שירה ואומנות
• קליאו היסטוריה ושירת גבורה, העניקה ליוונים את הלף בית את הכתיבה
• אראטו שירת האהבה והשירה הארוטית, אמנות ההסוואה
• מלפומנה תאטרון טרגי
• פוליהימניה צחות הלשון, הביטוי
• טרפסיכורה מחול
• תאליה תאטרון קומי
• אוראניה אסטרונומיה ואסטרולוגיה

הילד נוצר מזרע הגבר מהגבר 1 מההכלה של האישה 2 ולכן הוא היצירה של השניים האלו. המספר 3 הוא מספר של התרחבות, המשפחה גדלה. זהו מספר של שיווי משקל. אנשי שלוש יוצרים דרך כתיבה, הם אמנים, הם מביאים שמחת חיים כמו שהמוזות הביאו אותה אל האלים באולימפוס. הם אנשים שמרגישים צורך פנימי להרחיב את נשמתם בידע. 

המספר 4 הסטיה / וסטה אלת הבית והמשפחה
אלת הבית, המשפחה הפרנסה האש והאח. הסטיה הייתה בתם של הטיטאנים קרונוס וריה, ואחותם של זאוס, הרה, האדס, נפטון ודמטר. תפקידה להגן על המשפחה ועל הבית ליצור בו חום פיזי בעזרת האש וחום רגשי שמאפשר גדילה וצמיחה. תפקידה היה בנית עסקים חדשים וערים חדשות והגנה עליהם. על מנת לבנות על האדם להיות אנליטי ומסודר. האנרגיה של האלה היא אנרגיה של אהבת הבניה מיסודות לגג בצורה אנרגיה של סדר ואירגון בעיקר בתחומי המסחר הבניה והתעשיה. אופיה של הסטיה שהיתה גם אלת הסבלנות. מייצגת רוגע ושלמות, אישה חזקה ויציבה המעדיפה להיות  עצמאית ולבנות בית מקצוע ומשפחה.

המספר 5 הרמס / מרקיורי שליח האלים
הרמס הוא אל אולימפי אשר היה אהוד מאוד על היוונים אך לא נחשב לאל מהדרגה הראשונה. הוא היה מעורה בענייניהם של בני האדם והוא זה שלימד אותם לשקול, לספור, למדוד ולכתוב. כשליח האלים הוא הלך בדרכים הגיע לערים ולמקומות ההתכנסות של האנשים בערים לשווקים לכן הוא הפך לאל  הדרכים ומגן ההולכים בדרכים, מגן העדרים והרועים, אל אומנות הדיבור וחלקות הלשון ומגן הנואמים, אל הסוחרים ומגן הגנבים והמהמרים. אל הנערים, אל האתלטים, אל המדע ואל האסטרולוגיה. אופיו של הרמס כמקשר, כתחבולן, כנוסע בדרכים, ריבוי התחומים בהם היה אל או מגן מסחר, ספורט, דרכים, דיבור, נאום, רועים, מראה על הצורך לדעת ולהכיר תחומי חיים רבים, ללמוד קורסים שמעשירים את הסקרנות.

מרקיורי הוא השם הלטיני של כספית, המראה הכדורי של הכספית שמתפרק לכדורים קטנטנים שמתפזרים לכל עבר, וכשאוספים אותם והם נוגעים זה בזה הם הופכים חזרה לכדור אחד, זו מהותו של המספר 5 מהיר מתפזר כדי ללמוד דברים חדשים במקומות רחוקים, ספורטיבי, שובב, אבל תמיד חוזר לתוך עצמו עם הידע והיכולות שרכש.

המספר 6 ונוס / אפרודיטה אלת היופי והאהבה
ונוס היא בתה של תלתה או טתיס, אלת הים ושל זאוס מלך האלים היא  המהות הנקבית של זאוס. היא נולדה מקצף שנוצר על הגלים לאחר שסירס הטיטן קרונוס את אביו אורנוס והשליך את איברי המין שלו לים. זאוס, אביה של ונוס השיא אותה לאל הנפחים המכוער הפיסטוס וולקן בתמורה לכך שישחרר את הרה ממלכודת שטמן לה. ונוס לא הייתה אשה נאמנה להפיסטוס, והמיתולוגיה היוונית שופעת בסיפורים על מאהביה האלים ובני התמותה. מאהבה המפורסם ביותר של ונוס הוא אל המלחמה ארס. ונוס מייצגת מיניות ואהבה חסרת גבולות, שאינה מתחשבת במוסכמות. היא מסייעת לכל מי שחש אהבת אמת או תשוקת אמת. את ונוס ליוו ילדיה ארוס פותוס והימרוס, בתה פייתו אלת השכנועים, ושלוש החאריטות הן היו אלות החן, היופי, הטבע והפריון היו להן כישרונות במוזיקה ובאמנות בדומה למוזות,  הן העניקו מחסדן ומכישרונותיהן לבני האדם והאצילו השראה על האמנים והיוצרים. הפמליה שלה היא חלק מאותה אנרגיה שמקיפה את ונוס. היופי האהבה התשוקה האסטטיקה הפיתוי יכולת השכנוע, האסטטיקה. הנישואין והמשפחה, אך הבגידות שלה מרמזות על הקושי לקבל החלטה

המספר 7 נפטון / פוסידון אל הים והמעמקים
נפטון היה בנם של הטיטאנים קרונוס וריה, ואחיהם של זאוס, הרה, האדס, הסטיה ודמטר. לאחר המלחמה בטיטנים והשלטון החדש של האלים הצעירים על פי עצתו של הטיטאן החכם פרומתאוס חולק השלטון בעולם בין שלושת האחים: זאוס קיבל את השמים והארץ, האדס קיבל את העולם התחתון ונעשה אל השאול, לנפטון ניתנה השליטה בימים ובאוקיינוסים.

נפטון תואר כאל החי בארמון הבנוי על קרקעית הים, עשוי כולו זהב, אלמוגים ואבני חן, נפטון רכב במרכבה הרתומה לסוסים בעלי זנב דג, ונראה מחזיק קילשון בעל שלוש שיניים, ששימש גם ככלי נשקו. ממיתוסים שונים שמסופרים על נפטון מצטייר כאל נוקם ונוטר, שלא ישכח עוול הנעשה לו ולצאצאיו ויתרה מכך - ינקום קשות בעושי העוול. המעמקים הם המקום אליו שואף אדם שהמספר שבע מייצג אותו, הבנה לעומק, חיפוש אחר האמת.

המספר 8 קרונוס / סטורן אל הזמן
קרונוס שליט הטיטאנים בנם של אורנוס השמים, ואשתו גאיה האדמה. קרונוס הוא אביהם של זאוס, פוסידון, האדס, הרה, דמטר והסטיה וכיירון. הוא הנהיג את המרד באביו אורנוס, וסירס אותו באמצעות מגל שנתנה לו אימו גאיה, הוא נישל אותו מהשלטון. הקללה  שרבצה על קרונוס, אמרה כי אחד מבניו יתפוס את מקומו כשליט האלים. לכן נהג לבלוע את ילדיו כשנולדו. כשנולד בנו השישי, זאוס, נתנה ריה אישתו ש קרונוס אבן עטופה בד במקום את בנה. קרונוס בלע את האבן והיה בטוח כי בלע את בנו. כשגדל זאוס נקם באביו על שאכל אחיו ואחיותיו. קרונוס, שלא ידע שזאוס בנו חי, לקח אותו כאחד מעובדיו. זאוס שם הוסיף חרדל ויין לנקטר של קרונוס חומרים הגורמים להקאה. ואכן הוא הקיא את בניו ובנותיו. מלחמה פרצה בין האלים הצעירים בראשות זאוס, ובין הטיטאנים בראשות קרונוס. הטיטאנים הפסידו, וקרונוס הורד מכיסאו ונכלא בטרטרוס, תהום ללא תחתית, כשהוא קצוץ לאלף חתיכות.  קרונוס היה אל החקלאות, אל הקציר והוא היה האל ששלט על הזמן. אופיו השטלתני, הצורך בבטחון, בשמירה על הקיים, משפיעים על אנשי ה 8

המספר 9 ארס / מרס אל המלחמה
ארס הוא בנם הבכור של זאוס והרה אשר לא חיבבו אותו במיוחד. בפי הרומאים הוא נקרא מרס. בין צאצאיו הידועים של ארס מאפרודיטה ניתן למנות את דימוס ופובוס, שהיו אלי מלחמה משניים, את הרמוניה, ואת ארוס או קופידון, אל האהבה והתשוקה. כמו כן, לארס היו צאצאים נוספים הידועים שבהם התאומים רמוס ורומולוס, מייסדיה של רומא.

מתארים את ארס כאל אכזרי, מחרחר ריב ומעורר שנאה וכאחד מאויביו הצליח להימלט ממנו, היו משבחים ומהללים אותו על שלא נלכד על ידי ארס. הוא כונה אל רצחני ועקוב מדם, קללת המין האנושי, ועם זאת נחשב פחדן, המייל מתוך כאב ובורח בעת סכנה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

תורת הנומרולוגיה, תורת הנומרולוגיה והמיתולוגיה היוונית, מיתולוגיה יוונית גיבורים, נומרולוגיה ומיתולוגיה יוונית, אורית הירשוביץ