ספר ללמוד מילדים

ללמוד מילדים, נפתלי פרום. ספר ללמוד מילדים

ספר זה נכתב על מנת להחזיר לנו, המבוגרים, את החשיבה והרשות שהיו פעם חלקים טבעיים מאתנו. היום איננו חושבים ומרגישים בצורה חלקה וטבעית לחלוטין.


מטרתו של הספר הזה היא לתת למבוגרים (לכולנו) רעיונות שמקורם בילדים. בעצם ילדים הם אנחנו. כולנו היינו פעם ילדים. אני חושב שעד גיל שנתיים או שלוש שנים, לכל המאוחר גיל ארבע שנים, אנחנו טבעיים ו"נורמלים" פחות או יותר. מעבר לגיל זה אנו "מתקלקלים" ואיננו 'אנחנו' באמת. אנו הופכים להיות מתוכנתים, או ליתר דיוק "מאולפים". יש לכך הרבה סיבות, אך לא אכתוב אותן כאן משום שאין מטרתו של הספר הזה לדון בהן.

הביטו בפניהם של הילדים הקטנים והרכים וראו כיצד פניהם מאירות וזורחות והם יפהפיים תמיד. אנו המבוגרים איבדנו את התום והטוהר הטבעיים הללו. ספר זה נכתב על מנת להחזיר לנו, המבוגרים, את החשיבה והרשות שהיו פעם חלקים טבעיים מאתנו. היום איננו חושבים ומרגישים בצורה חלקה וטבעית לחלוטין. שכחנו לסמוך על החושים הבריאים שלנו.

כל הורה יודע שילדו הקטן, ואפילו שהוא בן יום או יומיים או בן חודש או חודשיים, לא כל שכן כשהוא בן שנה או שנתיים, יודע "לסובב את ההורים שלו על האצבע". והרי אינו משכיל, הוא לא למד דיפלומטיה, אז מהיכן יש לו את הכלים להשיג כמעט תמיד את מטרותיו?

הוא ישיג זאת באמצעות בכי או התנהגות שלילית, או לחילופין, באמצעות חיוך מקסים ושובה לב. הוא יעשה זאת באמצעות מחווה מיוחדת כלפיך, או באמצעות השגת ציון טוב יותר כשהוא כבר גדול יותר. בקיצור, לרוב הוא ישיג את מטרותיו.

הוא משיג את מטרותיו כמעט לרוב על ידי כך שהוא אינו חושב, הוא פשוט מרגיש. ילד בעריסה, החושים שלו כל כך מחודדים, שהוא יודע בדיוק רב מה הוא יכול להשיג ובאיזו דרך, מכל אחד מההורים שלו. הוא יודע איזה צורך בדיוק הוא רוצה שימלאו לו ואם ישיג זאת על ידי בכי, או על ידי חיוך נחמד.
ילד נולד עם היכולת הזו להרגיש באופן טבעי.
אם ישאלו אותנו: "מי הכי חשוב לך?" לעולם לא נענה "אני!"
אם נשאל ילד קטן: "מי הילד הכי חמוד?" הוא תמיד יענה "אני!"
מה קורה כאן? במה השתנה המבוגר הזה – שהוא אני – מכל הילדים שבעולם? ילד הוא יצור טבעי לחלוטין. הוא נולד עם היכולת להרגיש באופן טבעי. ההורים והסביבה הם שגורמים לו להטיל ספק בעצמו, ואז במקום למצוא תשובות לעצמו דרך הרגש, הוא מתחיל להפעיל את שכלו ולחשוב. אחרי הכל, אנו חיים בחברה שחושבת וחושבת, וחושבת שהיא חושבת!

79 עמודים, כריכה רכה

עוד מידע על ספר ללמוד מילדים





עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה