ראשי | פאנג שואי | רוצים לצבוע את הבית? לתורת הפאנג שואי יש מבחר עצות בשבילכם

רוצים לצבוע את הבית? לתורת הפאנג שואי יש מבחר עצות בשבילכם

לצבעים יש משמעות מגוונות ולפעמים מנוגדות, בתרבויות השונות. רוצים לצבוע את הבית? לתורת הפאנג שואי יש מבחר עצות בשבילכם

האדום מתאים למסעדה, אבל לא לחדר השינה. הכחול טוב להרגעה, הירוק מצויין ללימודים, הלבן לעסקים, הכתום לרומנטיקה...

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

הצבע הינו אחד מהגורמים הסביבתיים המשפיעים ביותר על בני האדם. אדם הנתקל בצבע בחיי היום-יום שלו מושפע ממנו – גם אם לעיתים איננו מודע לכך. זו הסיבה שהמיסטיקה והסימבוליזם של הצבע נמצאים בכל תרבות אנושית, בכל תקופה - במיתולוגיה ובאסטרולוגיה, ברפואה ובאמנות, במדע ובספרות, בכל מעגלי-החיים. לצבעים יש משמעות מגוונות ולפעמים מנוגדות, בתרבויות השונות. למשל, הצבע השחור, שבמערב מסמל מוות ואבל, מסמל במזרח את העוצמה וההפנמה. 
צבע, על פי ההגדרה המילונית, הוא תוצאה של התחושה הנוצרת אצל האדם כאשר גלי אור בעלי אורך שונה מגיעים לעיניו. גלי האור נעים במהירות מדהימה של קרוב ל-300,000 ק"מ בשנייה, בתדירויות שונות, קצרות או ארוכות, ופוגעים בעצמים. העצמים הם חסרי צבע לחלוטין כשלעצמם, אבל יש להם שדה אלקטרו-מגנטי. תכונתו של שדה זה היא לקלוט ולספוג חלק מתדירויות האור (אורכי גל), ולהחזיר, כמו מראה, חלק אחר מאורך הגל. החלק המוחזר של תדירויות האור - הוא מה שאנחנו רואים ותופסים כצבע .

בפנג שואי אנו עושים שימוש בצבעים בעיקר תוך התייחסות לחמשת היסודות.

האדום הוא הצבע החשוב ביותר אצל הסינים. זהו הצבע של יסוד האש, שמסמל חיים, שפע ומזל. הרבה מבתי העסק הסינים צבועים באדום (ראה מסעדות סיניות). הכלות הסיניות לובשות שמלה אדומה ביום חתונתן. האדום הוא צבע מאוד דומיננטי, ממריץ מעורר, מתחלף. לכן נעשה בו שימוש במקומות ציבוריים ודינמיים, כגון מסעדות של אוכל מהיר. בבית הפרטי שלנו, ננקוט בזהירות יתר בשימוש בצבע האדום. 
בפנג שואי אומרים כי הצבע האדום הוא צבע מאוד יאנגי, ונוכחות גדולה שלו עלולה להפריע לנו לישון. לכן, לא נכניס אותו לחדר השינה, ובוודאי לא נצבע קיר אדום ליד המיטה. אם רוצים, אפשר להוסיף בחדר השינה פריטים דקורטיביים קטנים באדום. אפשר להשתמש באדום יותר בחופשיות בחלקים הציבוריים של הבית, כגון הסלון וחדר המשפחה.

הצהוב הוא הצבע הקיסרי, שנחשב בסין כצבע מלכותי. זוהי וריאציה של הזהב. הגדרת הצבע צהוב כוללת בתוכה גם את החרדל, הקרם העמוק, החקי ואת צבע החול המדברי. בסין, גוון הצהוב הלוהט היה מותר אך ורק לשימושו של הקיסר. זהו צבע שמייצג חוכמה ואיטלקט, יכולת שכלית ובהירות מנטלית. בבית, אפשר לצבוע בצהוב רך חדרי ילדים. כמו כן, מומלץ לעשות בו שימוש בריפודים, אבזרים ודקורציה, בעיקר בגוונים החמים של הצהוב. יש גישות בפנג שואי הממליצות על עיצוב המטבח בצהוב. 

הכחול הוא צבע שמשדר שלווה, ביטחון, רוחניות, השראה ורגישות. זהו צבע קלאסי לשימוש בחדרי שינה ובקליניקות טיפוליות. אולם, בהיותו מייצג את ייסוד המים, יש להיזהר שלא לעשות בו שימוש-יתר, כדי שלא "יטביע" אותנו... מאותה סיבה, בפנג שואי אין אנו ממליצים על שימוש ברצפה כחולה או תקרה כחולה, שכן אלו יחדירו חוסר יציבות לחיינו.
אפשר ורצוי לעשות שימוש בכחולים בריפודים, ווילונות, שטיחים או אבזרים דקורטיביים אחרים. אולם יש להקפיד על איזון צבעוני קונטרסטי: למשל, לשלב את הכחול עם צבעים בהירים כמו בז', שנהב, גווני הזהב והכסף, או לבן.

הירוק הוא צבע שמייצג צמיחה והתפתחות. בהיותו הצבע שמיוחס ליסוד העץ, משמעותו חיוניות וגדילה. זהו צבע מצוין למשרדים. הוא מתאים לאנשים בעלי חזון, אנשי כספים, כלכלה, מחשבים והי-טק. הירוק גם מייצג לידה והתחלה, לכן אפשר לעשות בו שימוש בחדרי ילדים. הירוק גם מייצג את תחום הבריאות. לא לחינם בתי חולים ומדי הרופאים – ירוקים הם. יש להדגיש, כי הכוונה לירוק הבהיר המרגיע, ולא לירוק הכהה. הגוונים המועדפים בפנג שואי הם ירוק-פסטל, סלדין, ירוק דשא וירוק בהיר, כמו אורו של הרמזור. אלה הם צבעים מרגיעים ותומכים, עם אלמנטים של הילינג. בגווני הירוק הבהיר אפשר להשתמש כמעט בכל מקום בבית: רצפה, קירות, ריפודים, אבזרים. השימוש בירוק כהה איננו מומלץ. 

הכתום, שילוב של אדום וצהוב, הוא צבע אהוב במיוחד על ידי הסינים, והוא נפלא לשימוש בעיצוב פנים. זהו צבע חי ואנרגטי, שמעורר תקשורת חברתית ואינטראקציה בין אנשים. הכתום הוא גם צבע התשוקה. הסינים מכנים אותו "נשיקת החיים". חשוב שיהיה כתום בבית, כי הוא מעיד על אהבת החיים. נעשה בו שימוש מבוקר בחללים הציבוריים של הבית וכך גם בחדרי השינה. אפשר לשלב אותו בצורה של כריות נוי או ווילון לחלון לא גדול במיוחד. אפשר גם לצבוע את חדר השינה בגוון רך מאוד של הכתום, כמו כתום-אפרסק. אבל לא להגזים: עודף כתום יגרום לאנשים להיות מוחצנים וראוותנים, יהירים ומתנשאים.

הלבן מסמל במערב תמימות וטוהר. זהו צבע שמייצג בתוליות, שלמות ושלווה. בפנג שואי, הלבן שייך ליסוד המתכת, ומתייחס לשליטה, רשמיות וטקסיות. על פי הפנג שואי, כדאי למעט להשתמש בלבן טהור, משום שהוא צבע קר ויאנגי. אם נעשה בו שימוש בעיצוב, זה יהיה בעסקים כמו נדל"ן, משרדי מנכ"לים וגלריות לאמנות. בבית, מומלץ לצבוע בלבן את התקרות בכל החדרים. אפשר לעשות בו שימוש בסלון – אבל אז יש להוסיף, כקונטרסט, צבעים חמים כמו אדום וצהוב, על מנת לאזן וליצור הרמוניה בחלל.

השחור במערב הוא צבע שמשמעותו דואלית: אבל ומוות, אך גם אלגנטיות ויוקרה. בפנג שואי, הצבע השחור משוייך ליסוד המים. רצוי לשלבו עם לבן – כקונטרסט מאזן. השילוב של שחור ולבן מסמל קיצוניות: חיובי-שלילי, טוב-רע, אור-חושך, ין-יאנג. שחור ולבן הם ניגודים משלימים, מהויות נפרדות, ההופכות לאחד השלם. בבית מומלץ לעשות בו שימוש מועט, משום שהוא צבע קשה וכבד. אפשר לשלבו בתמונות, פרטי עיצוב ואביזרים קישוטיים, אולם לא לצבוע בשחור משטחים שלמים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

פאנג שואי, טיפים מהפאנג שואי, צבעים, לצבוע את הבית, תורת הפאנג שואי, בחירת צבע לבית, צבעית הבית