ראשי | פאנג שואי | המלצות מתורת הפנג שואי לעיצוב חדרי הילדים

המלצות מתורת הפנג שואי לעיצוב חדרי הילדים

המלצות מתורת הפנג שואי לעיצוב חדרי הילדים המלצות מתורת הפנג שואי לעיצוב חדרי הילדים

ילדים באופן טבעי מאוד מושפעים מסביבתם, סידור נכון של מרחב המחייה של ילדכם יכול לעזור להם להיות יותר מרוכזים, יותר נינוחים, יותר בטוחים בעצמם ולמצות את הפוטנציאל הטמון בהם

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

מנקודת המבט של הפנג שואי ישנו קשר הדוק בין האדם למרחב בו הוא חי ועובד. אדם השולט על המרחב שלו נמצא בשליטה על חייו. באופן כללי, הבית כולו אמור לתת ביטחון ונוחות מרבית. אם אתייחס לחדרי שינה של ילדים (מטף ועד בוגרים), תורת הפנג שואי נותנת מספר עצות שיישומן עוזר לנינוחות הילד, ליכולת שלו להתרכז וללמוד וליכולת לישון באין מפריע. כיועצת פאנג שואי, הבעיה העיקרית שאני נתקלת בה, היא הגודל של חדרי הילדים, שלרוב הוא 3 מ"ר ובו אמורים להיכנס מיטה, ארון, ספריה, שולחן, מחשב ומפאת חוסר מקום ממקמים את שולחן העבודה מול קיר, לעיתים כשהכיסא עם הגב אל הדלת. למרות גודל החדרים, ניתן ליישם הרבה מן העצות ומיועצים שלי, שפעלו לפי הנחיות אלו מצאו שלילד נוח יותר בחדר והוא עושה פחות ופחות שעורי בית בסלון, במקרה אחר ילד שהיה מנודה חברתית החל להרגיש בנוח בחברת חלק מהילדים בכיתתו ו"עשה" לעצמו כמה חברים. ילדים זה עם רגיש והם מגיבים מהר ובאופן חיובי כאשר סביבתם תומכת.

בכל הנוגע לחדרי שינה ככלל
הפנג שואי הקלאסי ממליץ לא לישון מתחת לחלון, להוציא מכשירי חשמל מהחדר, לישון בסביבה שקטה וכן הלאה. כל אלה נובעים מסיבה אחת פשוטה, כאשר הגוף ישן הוא טוען מצברים ליום החדש, וממש כמו בטרייה, פורק מתח וממלא את המצבר מחדש. אי לכך, כל הפרעה אנרגטית בסביבה המיידית מפרה את השקט שהגוף צריך. אין הכוונה לרעש, אלא לתנודות אלקטרו מגנטיות ממחשב, מודם או טלוויזיה, מאנרגיה הנכנסת דרך חלון פתוח ויוצרת תנועת אנרגתית בחדר. כמובן שצריך להתאים את כללים אלו לחיינו במערב: חלון ותריס סגור אינם נחשבים לפתח בעייתי, אם ישנם שני חלונות בחדר, ניתן לפתוח מעט את החלון המרוחק יותר מהמיטה, מודם או מחשב ניתן לכבות בלילה וכבר ישנם לא מעט מחקרים על כך שהירדמות מול הטלוויזיה פוגמת בשינה.

בהתמקדות על חדרי ילדים, צבעים
הפנג שואי בוחן את הצבע הדומיננטי ששולט בחדר. יש לילדים נטייה לאהוב צבע אחד או שניים ולהפוך אותו לדומיננטי בחדר, לצבע יש יכולת השפעה חזקה מאוד, מהרמה המנטאלית ועד הפיזית ועל כן, לא מומלץ לצבוע חדר שלם בצבעים חזקים וחריפים כמו לדוגמא, כחול כהה, צהוב בולט, ירוק או אדום, ככלל, בכל הנוגע לצבעי קיר, ההמלצה היא להשתמש בצבעים רכים ובהירים. בחדרים של ילדות קטנות, המצב הוא הפוך, יש את הנטייה להשתמש בעיקר בצבעים של ורוד, לילך ולבן, חשוב במצב כזה להכניס חפצים שיתנו טון כהה יותר ומאזן, כמו ארון, שטיח, מנורה וכו'.

שולחן הלימודים
לרובנו יש את הנטייה לסדר את שולחן הלימודים של הילד כך שפניו אל הקיר בזמן הכנת שיעורי בית. כשילד אמור להתרכז בהכנת שיעורים ודלת חדרו פתוחה ובנוסף הוא יושב עם הגב אליה, אין לגופו בעצם את היכולת להירגע והריכוז נפגם, היות והגוף דרוך על המתרחש מחוץ לחדר. ילד במצב כזה יעדיף להכין את שיעורי הבית שלו בסלון או בחדר האוכל. הפתרון במצבים כאלה הוא פשוט, לרוב, הטיה קלה של הכיסא לאלכסון השולחן יעשה את העבודה והילד יהפוך רגוע יותר ומכאן, מרוכז יותר. במידה וישנה אפשרות להזיז את השולחן כך שיפנה אל חלון, זה מבורך.

קושי לוותר ולהרפות / עודף חפצים בחדר
ישנם ילדים שקשה להם לוותר על משחקי הילדות שלהם, ספרים מגיל צעיר וחפצים כאלו ואחרים שעבר זמנם. חשוב מאוד לא לתת לחדר של הילד להפוך למחסן. גיבוב של חפצים שעבר זמנם שנשפכים מכל תא בארון, חפצים המונחים מעל הארון, מתחת למיטה זה עודף ויוצר אנרגיה תקועה. דבר כזה יכול להשפיע ברמות שונות על היכולת של הילד לשחרר, לנוע קדימה, להיות קליל יותר ושמח וכן על ההתנהגות החברתית שלו. במקרים כאלה, יש לערוך שיחה עם הילד ובעזרת דרבון נכון ניתן לגרום לילד לרצות לתת או להעביר חפצים שעבר זמנם.

במקרים של עודף חפצים בחדר, כמו כמות גדולה של משחקים, רצוי לסדרם בתוך ארון סגור ושהחדר ייראה כמה שפחות עמוס.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

תורת הפנג שואי, חדרי ילדים, המלצות מתורת הפנג שואי לעיצוב חדרי הילדים, המלצות מתורת הפנג שואי