ראשי | קבלה | קבלה- גלגול נשמות

קבלה- גלגול נשמות

המושג גלגול נשמות כפי שמבארת אותו הקבלה, מדבר על מצבים רוחניים שונים שאותם עובר האדם בעודו בחיים. קבלה- גלגול נשמות

ישנה שאלה אחת שנשאלת מאז תחילת הדורות, ועודנה חסרת תשובה ברורה והחלטית: מה באמת קורה לאחר המוות?

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

קיימות אינספור השערות על החיים שלאחר המוות: החל מהמאמינים שֶמות-הגוף הוא מוות האדם, דרך דתות המאמינות שמעשינו על פני האדמה יבטיחו לנו מקום בגן עדן קסום או בגיהנום רווי סבל, ועד לגישה המסקרנת ביותר - גלגול נשמות.

שמונים ושש מילים על גלגול נשמות
האמונה שרוח החיים של אדם שנפטר נולדת מחדש כתינוק, חיה, צמח או אפילו כדומם, נפוצה בקרב תרבויות ודתות שונות מכל רחבי העולם. בתרבות ההודית, בתרבות היוונית העתיקה, אצל הדרוזים ובדת היהודית קיימת אמונה זו בגרסאות שונות. ישנם אנשים שחושבים שהיו בגלגולם הקודם אריה אציל ושולט או נשר גאה שדואה מעל למרחבים. אחרים מפחדים שמא רוחם תתגלגל לאחר מותם בתור פרי או אבן.

גם חכמת הקבלה מתארת את התופעה שמכונה "גלגול נשמות". אך גלגול הנשמות שעליו מספרת הקבלה, אינו דומה לאף אחת מהדעות והאמונות שהוזכרו קודם לכן.

גלגול נשמות על פי הקבלה
כל מי שיקרא את הספר "שער הגלגולים" שכתב המקובל הנודע, האר"י הקדוש, עלול לטעות ולחשוב שמדובר בחיבור על אדם שנפטר וחוזר לעולם הזה, אך אין להבין את הכתוב בספר כפשוטו. כתבי האר"י מספרים אך ורק על מדרגות רוחניות שאותם עובר אדם שלומד את חכמת הקבלה. לדוגמא, כשנכתב על אדם שהוא מתגלגל בתור חזיר, מדובר למעשה על אדם שחזר ליהנות מדברים שעליהם אמר בעבר שהם פסולת עבורו.

המושג גלגול נשמות כפי שמבארת אותו הקבלה, מדבר על מצבים רוחניים שונים שאותם עובר האדם בעודו בחיים. כל גלגול חדש, כלומר, מצב רוחני חדש, מהווה התקרבות של האדם אל עבר מטרת הבריאה.

בחיים הרגילים שלנו אין ממש "גלגולים", אלא סתם "תקופות חיים" שאנחנו מעבירים על פני כדור הארץ שלנו. אז מה זה גלגול? כל מצב ומצב שנעבור מהרגע שבו נתחיל את דרכנו הרוחנית יקרא "גלגול". המילה "גלגול" מתארת מצב רוחני חדש, גבוה יותר, שאליו מגיעה הנשמה שלנו.

אז מה באמת קורה לאחר המוות...
כאמור, על פי חכמת הקבלה, המונח "גלגול" מתייחס אך ורק לגלגול נשמות רוחני, כלומר, לשלבי התפתחות רוחניים של האדם. אך קיים גם גלגול של נשמת האדם לאורך מאות ואף אלפי שנות התפתחות: ברגע המוות הגוף הפיזי שלנו מפסיק להתקיים. אם הצלחנו לגלות את העולם הרוחני עוד במהלך חיינו בעולם הזה, נמשיך להתקיים בו גם לאחר מות הגוף הגשמי שלנו. במידה ולא עשינו זאת, נמצא את עצמנו שוב בעולם הזה, ב"גלגול" חדש, עם חיים אחרים ותסריט שונה לחלוטין.

חשוב לציין, שבניגוד לכל האמונות התפלות, הנשמה לא מתגלגלת אף פעם בחיות או ביצורים אחרים, היא גם לא קשורה לדרגת הצומח ובטח שלא לדומם. הנשמה יכולה להמשיך והתגלגל רק בדרגת האדם.

גלגול נשמות, לנצח?
כל המקובלים כתבו בספריהם על חוק טבע פשוט מאוד: החוק אומר שאנו נמשיך לחזור שוב ושוב לעולם הזה, עד שלא נפגוש בחכמת הקבלה ונגלה באמצעותה את העולם הרוחני. אבל המקובלים גם הבטיחו, שבסופו של דבר, כל אדם יגיע באמצעות לימוד הקבלה למדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר. לאחר שזה יקרה, כבר לא יהיה לנו צורך להתגלגל שוב, ונזכה לחיי נצח, אושר ושלמות.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה