ראשי | קבלה | חג פורים - מגלים את אסתר

חג פורים - מגלים את אסתר

חג פורים - מגלים את אסתר חג פורים - מגלים את אסתר

תודו שחג פורים זה חג מיוחד, אבל שלל הדמויות המעט מוזרות בסיפור, שהוא האבא והאמא של כל דרמות המתח, עם אישה בתפקיד הראשי, גרם לי לגשת ולבדוק את העניין

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

פורים! פורים זה תחפושות, זה משלוח מנות, זה עדלאידע בגן ובבית הספר. פורים זה יום שמח. אולי אחד השמחים ביותר בשנה. תודו שחג פורים זה חג מיוחד . תודו שחג פורים זה חג מיוחד, אבל שלל הדמויות המעט מוזרות בסיפור, שהוא האבא והאמא של כל דרמות המתח, עם אישה בתפקיד הראשי, גרם לי לגשת ולבדוק את העניין.

פורים ואני
י"ד באדר 7:00 בבוקר- אמהות מתרגשות מעירות ילדים שמתעוררים בקלות למרות שבקושי הצליחו להירדם לילה קודם. פורים! פורים זה תחפושות, זה משלוח מנות, זה עדלאידע בגן ובבית הספר. פורים זה יום שמח. אולי אחד השמחים ביותר בשנה.  7:01- חדר יולדות. אמא שלי כבר עייפה. אבא שלי בבית ישן, ואני מגיחה לאוויר העולם. להורים שלי היה פורים שמח במיוחד. נולדתי ביום מוזר מאוד שהעלה בי תמיד שאלות ותהיות.

אסתר היא לא סתם אסתר
לקח לי שנים למצוא איזה קצה של חוט בקשר לפורים. שמעתי שזה החג החשוב ביותר, שיום הכיפורים קיבל את שמו מפורים ועוד. אבל לא ממש הרגשתי שאני מסופקת, עד שנחשפתי להסבר של הרב יהודה אשלג, שמכונה "בעל הסולם" על שום שפירש את ספר הזוהר. עפ"י כתביו, השם "מגילת אסתר" מעיד על המסר שהיא נושאת בתוכה, 'מגילה' מלשון גילוי, ו'אסתר' מלשון הסתר. כלומר, גילוי ההסתר. המסר של המגילה הוא למעשה גילוי הסיפור של חיינו. בכיוון הזה הסכמתי להמשיך ולחקור. האיש הזה אומר שהמגילה מדברת על החיים שלי ולא על איזו אסתר.

החיים בהסתר
תראו מה עוד מצאתי: הדמות של אסתר מייצגת למעשה את מצבנו. על פי בעל הסולם ויתר המקובלים, האנושות נמצאת בהסתר, בחלום. הקשר של אסתר עם המלך מייצג את הקשר שלנו עם הכוח העליון, "מלכו של עולם", כוח הטוב וההשפעה המזין את המציאות אך כעת נסתר מאיתנו. הכוח הזה מזמין אותנו לצאת מן ההסתרה שבה אנו רובצים אל הטוב והשמחה שמיועדים לנו. על פי המקובלים, היציאה מההסתר מתרחשת על ידי חיבור בין שני הכוחות הגדולים הקיימים בתוכנו: "כוח ההמן" - האגו שלנו, זה ששונא את הזולת, ו"כוח המרדכי" - אותה אהבת הזולת שקיימת בנו ונחבאת. כלומר הפיכת הרע לטוב.
רק לחשוב על זה שכל מה שמתרחש סביבי הוא משחק כוחות המסווה בתוכו מטרה עליונה, כבר כבש אותי סופית. ועוד השאירו לי מפה.

בעזרת אסתר
את אחת המפות לאוצר כתב 'בעל הסולם', זהו פירוש הסולם על ספר הזוהר, המיועד במיוחד לימינו. במאמרים המקדימים לספר- "ההקדמה לספר הזוהר" ו"מבוא לספר הזוהר" הוא מציין זאת ומסביר כיצד לקרוא בזוהר. וכך גיליתי שיש דרך לפצח לא רק את הסימבוליות הסתומה של חג פורים אלא גם את משמעות חיי. וכל זאת בעזרת אסתר, כלומר דווקא באמצעות ההשתוקקות להסיר את ההסתרה, אנחנו יכולים להגיע אל השלמות, השמחה והאושר.
אז אם נקשיב ללב, יכול חג פורים להפוך למצב הנצחי והטוב ביותר עבורנו. אם רק נרצה כולנו. ובינתיים חג שמח.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

קבלה, חוכמת הקבלה, חג פורים, מגלים את אסתר