ראשי | קבלה | יומן מסע פנימי- מחג לחג

יומן מסע פנימי- מחג לחג

האם אי פעם שאלנו את עצמנו, מהו השורש לכל הטקסים המוזרים שאנו מבצעים בעקביות שנה אחר  שנה? יומן מסע פנימי- מחג לחג

רגע לפני שנטבול תפוח בדבש ושנייה לפני שנתלה את הקישוטים בסוכה, נעצור לרגע ונברר פעם אחת ולתמיד, מדוע אנו טורחים כל כך מדי שנה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

השנה החדשה זכורה לנו לטובה בעיקר בזכות בהלת הקניות וההכנות המרובות לתקופת החגים. רגע לפני שנטבול תפוח בדבש ושנייה לפני שנתלה את הקישוטים בסוכה, נעצור לרגע ונברר פעם אחת ולתמיד, מדוע אנו טורחים כל כך מדי שנה.

החגים - תחנות של חיבור
את חגי ישראל קבעו גדולי המקובלים כבר לפני אלפי שנים. המקובלים הם אנשים שהגיעו להתעלות ולהרגשת הכוח ששולט בכל הטבע ומניע אותו - כוח האהבה. הם גילו שלכוח העליון הזה, כמו לחיים שלנו, יש מטרה אחת ויחידה - להביא אותנו להיות נצחיים, מאושרים ומלאי אהבה כמותו. כדי לתאר את התחנות שבהן מעביר אותנו הכוח העליון בדרך לאותה מטרה, הם קבעו את לוח השנה העברי ואת מחזור החגים והמועדים שבו. הם קיוו שהחגים והמנהגים יעוררו בכל אחד מאיתנו את השאלות, "מדוע אני עושה את זה שנה אחר שנה?" ו"איך כל זה קשור אליי?" ואז, מתוך הניסיון למצוא תשובות ניגש לחכמת הקבלה ונגלה את משמעותם העמוקה.

אלול - התעוררות ושאלות ראשונות
"אלול" הם ראשי התיבות "אני לדודי ודודי לי". זו התחנה הראשונה. זה השלב שבו האדם מסתכל על חייו, על הטוב והרע כאחד, ושואל את עצמו "בשביל מה כל זה?" אם הוא בר מזל, השאלות על הטעם בחיים אינן מרפות ממנו, ומובילות אותו לתחילת דרכו הרוחנית. אז, כאילו במקרה, הוא מגלה את חכמת הקבלה. מתגלה לו סביבה חדשה - ספרים, עיתון או ערוץ טלוויזיה ואנשים נוספים השואלים את אותן שאלות שמטרידות גם אותו. פתאום הוא מתחיל להבין שיש ייעוד לחיים האלה, ושאם הוא יצליח להתחבר לאותם האנשים, הוא יגיע גם לחיבור עם הכוח העליון שמנהל את חייו.

ראש השנה - ראש השינוי
האדם שבוחר בסביבה הזו ומתפתח בה, מגלה בתוכו תכונות שהוא לא היה מודע להן בעבר. לפתע מתגלה לו שהוא בכלל לא רוצה להתחבר עם הזולת. אלא שאז מתעורר בו רצון חדש - הוא מרגיש שהוא מוכן לעשות הכול כדי להתעלות מעל התחושה הזאת. לכן "ראש השנה" הוא ראש לשינויים, שיובילו אותו בהמשך לגלות בתוכו את כוח האהבה.

עשרת ימי תשובה - בדיקה עצמית
מ"ראש השנה" ואילך האדם יוצא אל דרכו הרוחנית. מצויד בכוחות חדשים הוא מתאמץ להגיע עם חבריו לנקודת החיבור האמיתית. הוא עורך עם עצמו חשבון נפש נוקב, ומברר אילו מתכונותיו באמת יעזרו לו להגיע לחיבור עם הזולת.

יום כיפור - יום של שמחה!
כתוצאה ממאמציו לשנות את טבעו האגואיסטי האדם מגיע ל"יום הכיפורים". זוהי השפעה מיוחדת מאוד של הכוח העליון על האדם, אשר חושפת בפניו את שורש הרע שבו: שהוא מקנא ושונא, ושעל אף ניסיונותיו אין בכוחו להתחבר עם הזולת. אבל הגילוי הלא פשוט הזה דווקא משמח אותו, כי רק לאחר שהתגלתה לו מידת הריחוק האמיתית שלו מהזולת, יכולה להיוולד בו בקשה אמיתית לתיקון.

מסוכות לשמחת תורה - תחילתו של תיקון הנשמה
בתחנה הפנימית שנקראת "סוכות", האדם מתחיל לקבל מענה לתפילה שבליבו - כל רצונותיו המנוגדים לחיבור נכנסים תחת ה"סוכה", ההשפעה המתקנת של הכוח העליון. השפעה זו, המכונה גם "אור מקיף", מאירה ונותנת לו כוח להתעלות מעל לרצונות אלו. ואז הוא מוכן ל"שמחת תורה", כלומר, נפתחת לו היכולת לקרוא בכתבי הקבלה ולהזמין על עצמו את האור העליון, המכונה גם "תורה". האור משפיע עליו, מתקן את כל הרצונות שבנשמתו, והוא מגלה בתוכם את תכונת האהבה. בכתבי הקבלה מכונה הגילוי הזה "שמחה".

מתכוננים בחוץ וגם בפנים אז בפעם הבאה שאתם רצים לסופרמרקט הקרוב, תזכרו שיש לכם אפשרות גם לריצה פנימית, לאורך שלבי ההתפתחות הרוחנית. עם הגפילטע-פיש של אימא קשה להתחרות, אבל אפשר להוסיף לארוחת החג תבלין חדש - הידיעה שכל הבלגן הזה נועד להזכיר לנו שעלינו לטפח קשר לבבי בינינו, כי רק משם יצמח כל הטוב.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

חגי ישראל, קבלה מעשית, יומן מסע פנימי מחג לחג