ראשי | קבלה | משנה של שנאה לשנה של אהבה

משנה של שנאה לשנה של אהבה

לפי חכמת הקבלה, ראש השנה הוא ראשיתו של שינוי. משנה של שנאה לשנה של אהבה

בכל אחד מאיתנו יש שדון קטן שהורס לנו את מערכות היחסים בשיטתיות. איך מתמודדים איתו, ומגדילים על פניו את האהבה? ולמה דווקא ראש השנה הוא זמן מצוין להתחיל בתהליך?

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

שנה הלכה שנה באה, אני כפיי ארימה. די, אני מרימה ידיים, זוגיות מושלמת כנראה יש רק באגדות. בחיי שבמשך שנה אחר שנה ניסיתי להיות בת זוג טובה ואוהבת, אבל לא משנה מה, תמיד יש איזה שדון קטן וסכסכן בתוכי שמקלקל הכול. בכל פעם שמתחיל איזה ריב עם בן הזוג, השדון שבי לוחש לי שאסור לי לוותר, שאני לא צריכה להשתנות בשביל אף אחד.

השדון הזה הוא אלוף המניפולציות, הוא מסובב אותי סביב האצבע הקטנה שלו, ואי אפשר למחוק אותו או להשתיק אותו. בכל שנה חדשה אני מבטיחה לעצמי שהשנה האהבה שלי תגדל ותפרח ושום דבר לא יעמוד בדרכי, השנה אני אראה לנוכל הקטן מי הבוס עד שהוא יישבר וייעלם אחת ולתמיד. אם רק הייתי מוצאת את כפתור ה"מיוט" שישתיק כבר את השדון האכזר, אז השנה שלי הייתה יכולה להיות באמת מתוקה כמו דבש.

היינו יכולים לשבת מול איזו שקיעה רומנטית, רק אני ובן זוגי, מחובקים ואוהבים, בלי כל מיני מחשבות זדוניות ומטרידות שיפרו את שלוותנו. אבל אולי אין בכלל סיבה להילחם בשדון? אולי הוא בעצם הכרחי לקיום מערכת היחסים? כי כשהכול בסדר בזוגיות, יש לפעמים תחושה ש"מה שבא בקלות - הולך בקלות", ושאהבה אמיתית זה משהו שצריך להשיג על פני כל הבעיות, הניתוק והשנאה שמתעוררים לפעמים בין בני הזוג.

אולי דווקא אהבה כזאת שנקנית במאמצים גדולים היא הרבה יותר שלמה וחזקה מאהבה שבאה בקלות. אז השנה אני משנה טקטיקה, אני מוכנה להסתכל לשדון שלי בעיניים, להכיר בו ולנסות להתעלות מעליו במקום לנסות למחוק אותו, כלומר להעדיף בתוכי את המקום שמוכן לאהוב ולוותר. לזה אני קוראת "שנה חדשה". לא סתם בחג ראש השנה אנחנו תמיד עושים סיכום של מה שהיה בשנה החולפת, ומקבלים החלטות לקראת השנה הבאה.

לפי חכמת הקבלה, ראש השנה הוא ראשיתו של שינוי, אבל לא מדובר בשינוי חיצוני, אלא בשינוי מהותי ועמוק, שבו אני מקבלת על עצמי להעדיף בכל מצב יחס של אהבה וחיבור על פני פירוד וכעס. תעשו אהבה לא שנאה אם קיים במציאות כוח שמנתק אותנו זה מזה, חייב להיות גם כוח הפוך - כוח של אהבה שמחבר בינינו, ואת הכוח הזה אפשר לדרוש דווקא מתוך הרגשת הפירוד, כי אז נוצר בנו הצורך הגדול ביותר שהוא יתגלה.

זה בדיוק מה שהקבלה מלמדת אותנו - איך אפשר לדרוש ביחד בצורה נכונה את כוח האהבה. לכל אחד מבני הזוג יש רצון לאהבה וחיבור, אבל הרצון הזה הוא כמו נקודה קטנה ושברירית שלא מחזיקה מעמד אל מול המציאות, ולכן רק כששניהם מחברים את הנקודות הללו שמשתוקקות לגלות מה זאת אהבה, נוצר רצון אחד משותף וחזק שיכול לגבור על הקשיים והפירוד.

זאת הנקודה שמחברת בין בני אדם, בקשר הזה מתגלה כוח האהבה שמדביק בינינו. מה שיפה בתהליך הזה הוא שאין צורך שכל אחד מבני הזוג ייאבק בשדון שלו וינסה למחוק אותו, אלא הם פשוט צריכים לספק תמיכה וכוחות זה לזה כדי להעדיף כל הזמן את האהבה ההדדית והויתור, וזה משהו שאפשר לעשות רק ביחד.

בחג ראש השנה הזה, שנה חדשה עם זוגיות טובה מתחילה בהחלטה לעשות שינוי אמיתי, ולבנות רצון משותף לאהוב זה את זה מעל כל השדונים וההפרעות. השנה החדשה היא הזדמנות לגלות את האור מתוך החושך, את הטוב מתוך הרע, ולהפוך את השנה הקרובה לשנה של אהבה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה