ראשי | קבלה | ראש השנה – תחילת השינוי

ראש השנה – תחילת השינוי

כל חג מסמל שלב בהתפתחות הרוחנית של האדם. ראש השנה – תחילת השינוי

ראש השנה אינו רק תאריך על לוח השנה, ראש השנה הוא החלטה לפתוח דף חדש, ולחוות את החיים בצורה חדשה לחלוטין

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כשהתחלתי ללמוד בכיתה א', זה היה 'ראש השנה' ללימודים שלי.
כשהתגייסתי לצבא, זה היה 'ראש השנה' לחיילות שלי.
כשהתחתנתי, זה היה 'ראש השנה' למשפחה שלי.
כשהתחלתי ללמוד קבלה, זה היה 'ראש השנה' של החיים שלי, ראשיתו של שינוי משמעותי שמתחיל בשאלה: "האם יש מטרה וטעם לחיים?". עם השאלה הזו, ורבות אחרות דומות לה, התחלתי ללמוד קבלה. גיליתי שכל מה שדמיינתי לי שהוא חכמת הקבלה, היה רחוק לגמרי מהאמת.

מה שמשך אותי לקבלה היה הגילוי, שהקבלה מדברת על העולם בצורה של חוקים מוחלטים, כמו כל המדעים המדויקים. מכיוון שאני מהנדס במקצועי, השילוב הבלתי אפשרי לכאורה של מדע ורוחניות ריתק אותי.

לאחר אותו ראש השנה, התחילו גם להגיע תשובות. לאט-לאט התחלתי להפנים שהסיבה שהעולם נראה לי אקראי לחלוטין, כאילו אין בו שום סדר והגיון, היא כי אני לא מכיר את החוקים לפיהם מתנהל העולם. המקובלים גילו את החוקים האלה וכתבו אותם בספריהם.

מתוך הלימוד גיליתי שלכל חגי ישראל יש משמעות נוספת, שונה ממה שלמדתי בבית הספר. כל חג מסמל שלב בהתפתחות הרוחנית של האדם, וראש השנה מסמל את תחילת התהליך. התפתחות רוחנית של האדם היא תהליך של מחקר, שבו האדם מגלה בעצמו תכונות חדשות, מפתח את התכונות הללו, ואז הוא מתחיל לראות את החיים בצורה חדשה לגמרי, ברורה יותר, משמעותית יותר. תהליך ההתפתחות הופך לאתגר, למטרה גבוהה שנותנת משמעות לחיים.

ההתפתחות הרוחנית דומה לעלייה בשלבים של סולם, כך מסבירים המקובלים. בכל פעם שאנחנו עולים שלב, אנחנו רואים את החיים מזווית חדשה, גבוהה יותר, עמוקה יותר. הצעד החשוב ביותר הוא לשים רגל ראשונה על הסולם, זהו ראש השנה האישי של כל אחד. בלי ההחלטה הזו, דבר לא יקרה, לא ראש השנה ולא שום שינוי.

הפירוש הרוחני של הברכה "שנהיה לראש ולא לזנב", הוא שהאדם מתחיל לחפש בעצמו משמעות לחיים, הוא מפסיק להיות נגרר אחרי האחרים (זנב), ומתחיל באופן פעיל להוביל את עצמו לתהליך של התפתחות רוחנית (ראש). ההחלטה שקיבלתי באותו ראש השנה - לקחת אחריות על חיי וליצור בהם שינוי אמיתי, הובילה אותי אל חכמת הקבלה. לימוד הקבלה שינה את התפיסה ואת היחס שלי לחיים, והבהיר לי מה בכוחי לשנות ומה לא, ואיך אני יכול להשפיע לטובה על חיי. זה 'ראש השנה' של האושר שלי, שלראשונה בחיי הוא באמת בר-השגה, כאן ועכשיו.

כל אדם יכול לעשות חשבון פנימי ולהחליט בכל רגע שהוא רוצה להתחיל את השינוי, ולחגוג את ראש השנה.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה