ראשי | קבלה | חכמת הפנים - העיניים

חכמת הפנים - העיניים

חכמת הפנים - העיניים חכמת הפנים - העיניים

מבין כל חלקי הגוף השונים אין לאדם דבר יקר וחשוב יותר ממאור עיניו. הן אלה שבמבט קל מלמדות בדיוק נמרץ על המהות, הפנימיות, הסודות, והתחושות שלו. לכן הקבלה מייחסת לעיניים את המשקל הרב והמכריע ביותר כאמצעי עיקרי להכרת האדם

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484

"רמ"ח איברים יש באדם, וכולם אינם הולכים וחוזרים אלא אחר העיניים" (שיר השירים רבה). מבין כל חלקי הגוף השונים אין לו לאדם דבר יקר וחשוב יותר ממאור עיניו. הן אלה שבמבט קל מלמדות בדיוק נמרץ על המהות, הפנימיות, הסודות, התחושות וסערת הנפש הפוקדים ומטלטלים את האדם. לכן לא פלא שחכמת הקבלה מייחסת לעיניים את המשקל הרב והמכריע ביותר כאמצעי עיקרי להכרת צפונות נפש האדם. ככתוב "נבון יחזה סוד איש בעיניו " (ר' שמואל הנגיד).

בדברים הבאים נסקור ברפרוף את צורות העיניים והאף. יובן כי אין להסיק מן הכתוב עובדות מוחלטות אודות אופיו של האדם וכי יש לראות בנאמר חלק אחד ממכלול ידיעות המרכיבות את האישיות. כל האמור להלן מובא בכתבי יד עתיקים ומבעלי ההיכלות.
 
עיניים גדולות: אנשים נהנתנים הרודפים אחר מנעמי החיים ושרוצים "לבלוע" את כל העולם. טיפוסים אוהבי חברה, דברנים ושחצנים. רודפי הכרה ופרסום. חומריים מאוד ומונעים מתאוות ממון. לרוב כסף מהווה בעבורם מטרה ולא אמצעי. לרוב משדרים נינוחות ושביעות רצון מעצמם.

עיניים קטנות: עיניים סגורות הנראות כקורצות משהו. מדובר באנשים חזקים עם תעצומות נפשיות גדולות ולפיכך הם מסוגלים להפנים פגיעות נפשיות ולהתמודד עם כאב בקלות יחסית. טיפוסים ערמומיים ומניפולטיביים וכאשר הם מסמנים מטרה יעשו כמעט הכל על מנת להשיגה. נבונים ומביני עניין בקלות רבה, חברותיים, קולחים ומלאי קסם.

עיניים קרובות: ניתנות לזיהוי ע"י קירבה לגשר האף. אנשים אלו עצמאיים מאוד ופחות חברותיים. רגישים ופגיעים עם נטייה לפסימיות.חסרי סבלנות אך מסתירים זאת בחן רב. משדרים נינוחות ושלווה אך עלולים להתפרץ באגרסיביות רבה .

עיניים בולטות: המוכרות יותר בשם "עיני דג". מדובר באנשים חמים ורגישים מאוד. חברותיים ומלאי כריזמה. אנשי שיחה נפלאים עם יכולת שכנוע גבוהה. רעשנים ומלאי חיים ולכן בכל מקום שבו יימצאו יטביעו חותם וידאגו להצהיר על נוכחותם. נוטים למצבי רוח משתנים אך נרגעים מהר ואינם נוטרים טינה.   

עיניים רחוקות: ניתנות לזיהוי ע"י ריחוק מגשר האף. מדובר באנשים קלילים הפועלים מתוך תחושות בטן. חיים באווירה אופטימית חסרת עכבות. בעלי נטייה אומנותית עם כשרון רב ליצירה.  סולדים ממסגרות ומשתוקקים לחופש ולמרחבים. בעלי חוסן נפשי רב ויכולת נתינה רגשית גבוהה מאוד. נאמנים ומסורים אך זהירות שלא לפגוע בהם בשל רגישותם הרבה.

עיניים שקועות: מביעות חולשה נפשית, חוסר בטחון ומופנמות. מדובר באנשים רגישים מאוד עם נטייה לפחדים ולחרדות. מאפיינות אדם חלש ולא אסרטיבי הנאלץ לקבל בהכנעה את רצון הסביבה. נלחצים בקלות ועלולים להימצא במצוקה רגשית. אנשים טובים ולבביים.

אף ארוך וישר: מבטא אנשים שקולים ונבונים המונעים ע"י הגיון בריא אך יחד עם זאת הם ניחנו באינטואיציה רבה. אנשים ישרים בעלי תודעה והערכה עצמית גבוהה. בעלי חוש הומור מפותח וחברותיים מאוד. בעלי חשיבה יצירתית וחוש עסקי מפותח.

אף נשרי: מעיד על אנשים רגזנים וכעסנים. חסרי בטחון עצמי אך מחפים על כך באגרסיביות ובעקשנות. מבקשים להנהיג ולהוביל  אך אינם מתפשרים על עמדותיהם ולכן נשארים שבויים בחוסר סיפוק מתמיד. מבטאים נפלא את האמרה: "אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח העוצמה- אלא מכוח ההתמדה". קרי, בעיקשותם הרבה ובעמידתם האיתנה על עקרונותיהם הם עשויים להשיג את מבוקשם. 
 
אף מורם: או בשמו הנפוץ- אף סולד. מבטא טיפוסים יהירים מתנשאים וגאוותנים מאוד. חומריים ואינם מזוהים עם רוחניות. חיים בתחושה שהכל מגיע לי ומציבים את עצמם מעל הכלל. כריזמטיים מאוד ובעלי אישיות ממגנטת.

אף מלא ובשרני: אנשים נדיבים, חמים ובעלי לב רחב. מתאפיינים בסולם ערכים גבוה וחיים למען מטרות אידיאליסטיות. בעלי רוח התנדבותית ועושים למען הכלל אך לא שוכחים לעשות לביתם. מייצגים את האיזון העדין שבין לתת ולקבל. 

 אף צר: אנשים הנוטים לראות את חצי הכוס הריקה. פסימיות ומלנכוליות הם חלק מהותי במבנה אישיותם. נאמנים ומסורים עד מאוד. כלפי חוץ משדרים חיוניות וחיוביות אך עמוק פנימה ניכרת בהם עצבות ועייפות נפשית. רגישים ,אכפתיים ושואפי צדק.                                                                                                            

ליצירת קשר ופרטים נוספים על יצחק אהרון

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285484




עוד באותו נושא:

קבלה, תורת הקבלה, חכמת הפנים - העיניים, חכמת הפנים, יצחק אהרון