ראשי | רפואה משלימה | ארומתרפיה- מבוא

ארומתרפיה- מבוא

הארומתרפיה נעזרת בחוש הריח שלנו על מנת להפיק תוצאות פיזיות, זאת משום שהריח מועבר ישירות למוחינו ומייצר תגובה חשיבתית, אסוסציאטיבית ופיזית כמעט מיידית. ארומתרפיה- מבוא

ארומתרפיה היא שילוב של ניחוח עם טיפול בגוף, בנפש או במצב חברתי. זו אחת משיטות הטיפול של רפואה אלטרנטיבית שבה משתמשים בשמנים אתריים ובשמני בסיס העשויים מפרחים ארומטיים, צמחי מרפא, תבלינים ועצים.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

פירוש המילה ארומתרפיה מחולק לשניים: ארומה - ריח ותרפיה - ריפוי.
השימוש בשמנים ארומתיים לטיהור הגוף ויצירת אווירה מתאימה מוכר כבר מעל ל - 6000 שנים. כבר בזמן התנ"ך, מלכים נמרחו בשמן, את בית המקדש טיהרו בבשמים, לבונה ומור. בספר התנ"ך, שמני המרפא מוזכרים לא פחות מ - 188 פעמים. המצרים הקדמונים השתמשו בשמנים אתריים למטרות פולחן, חניטת מלכים, ריפוי ובישום. 

רבים מאיתנו מכירים את התחושה בה אנו עוברים ליד בית- מאפה ומריחים את ריח הלחם והלחמניות הטריות, לא חולפות מספר שניות ופתאום אנו מרגישים רעב. הארומתרפיה נעזרת בחוש הריח שלנו על מנת להפיק תוצאות פיזיות, זאת משום שהריח מועבר ישירות למוחינו ומייצר תגובה חשיבתית, אסוסציאטיבית ופיזית כמעט מיידית.

התגובה יכולה להיות שונה מאדם לאדם אך לרוב נחוש את אותן תחושות לריח מסוים לדוגמא: משב ריח מנטה יזכיר לרובנו רעננות ונקיון. 
חברות הבשמים, הקוסמטיקה והטואלטיקה משקיעות כספים רבים כדי למצוא ולייצר את הריח שיגרה ויפעיל את מוחינו לתחושה והרגשה מסויימת.

שמנים אתריים
שמנים אתריים הם שמנים המופקים מצמחים ריחניים - פרחים, תבלינים, פירות, עשבים ועצים ותפקידם להגן על הצמח מפני מחלות, חיידקים או לדחות מזיקים שונים.
האדם משתמש בתכונות אלו של השמנים האתריים לפתרון דלקות, זיהומים וכן הגנה כנגד הדבקה. לדוגמא: מריחת מספר טיפות של שמן רוזמרין על שיער הראש, מגינה מפני הדבקות בכינים. 
תהליך ההפקה של השמן הוא בדרך כלל טכניקה של זיקוק, לחיצה או המסה. השמנים האתריים בעלי ריח חזק וצבעם משתנה ותלוי במקור התמצית. 
התמצית הארומתית הסופית מורכבת מערבוב של שמן אתרי ושמן צמחי, המהוה את הבסיס לתערובת ( ראו להלן על שמנים צמחיים).
היחס בין השמנים האתריים לשמנים הצמחיים הוא טיפה אחת שמן אתרי לכל 2 מ"ל שמן צמחי, כלומר, אם ברצוננו להכין תמצית ארומתית בנפח של 50 מ"ל יש להוסיף לשמן הבסיס (הצמחי) 25 טיפות שמן אתרי. כאשר השימוש הינו לפנים, יש להפחית את כמות השמן האתרי לחצי.

שמנים צמחיים (בסיס):
השמנים הצמחיים משמשים אותנו למריחה על הגוף, הפנים והשיער והם נקראים "שמני בסיס" כאשר הם משמשים למהילת השמנים האתריים. השמנים הצמחיים נספגים היטב בגוף ומשאירים את העור רך, גמיש ונעים למגע. שמני הבסיס הנפוצים ביותר הם: שמן שקדים, שמן זרעי ענבים, שמן אבוקדו, שמן נבט החיטה, שמן החוחובה ושמן גרעיני אפרסק. 
כך, בערבוב נכון של שמן בסיס עם שמן אתרי ניצור את השמן הארומתי שיוכל לשמש אותנו לפתרון בעיות מגוונות ורבות בשילוב הנאה, רוגע נפשי ושיפור יחסי הזוגיות.

השימוש בשמנים ארומתיים
לשמנים ארומתיים שימושים רבים - בישום אישי, אנהלציה, עיסוי ארומתי, אמבט ארומתי, קוסמטיקה טבעית, ייצור נרות ריחניים, טיהור האוויר, טיפולים בריאותיים רבים ועוד.
בעבר נבחרו תמציות הריח על סמך הידע שעבר מדור לדור ונסיון שנצבר ע"י מרפאים. כיום, תורת הארומתרפיה תופסת נפח חשוב בכל תחומי הרפואה משלימה, משמשת למגוון רחב של טיפולים וחלק ממערך חשוב של טיפולים אחרים. כמו כן, עם התפתחות המדע, קיבלה תורת הארומתרפיה חיזוק מחקרי רב שעזר לבסס את מעמד הארומתרפיה במרכז הרפואה המשלימה וחלק בלתי נפרד מחיינו. 

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, ארומה, תרפיה, קוסמטיקה