ראשי | רפואה משלימה | רפלקסולוגיה - ראי לגוף ונפש

רפלקסולוגיה - ראי לגוף ונפש

רפלקסולוגיה - ראי לגוף ונפש רפלקסולוגיה - ראי לגוף ונפש

לפי תורת הרפלקסולוגיה, האדם הוא מכלול שלם המתפקד כיחידה אחת

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285920

כפות הרגלים, לפי הרפלקסולוגיה הם איבר סומאטוטופי: סומא = גוף, טופיה = מפה. ישנם עוד אברים רבים המייצגים גוף שלם לדוגמא: אוזן- אוריקולותרפיה, לשון, גולגולת- פרנולוגיה, גלגל העין - אירידיולוגיה. רפלקסולוגיה מהווה מפה לגוף השלם על איבר מיצג אחד. כל נקודה או איזור בכפות הרגליים, לפי הרפלקסולוגיה, מהווים חלק מהגוף באופן יחסי לגודל, צורה ומיקום.

היות והאדם מתפקד כיחידה תפקודית אחת בה לנפש ולהגיון חיבור משותף לגוף ניתן דרך הגוף להבין את הנפש והרציונל. כל איבר מהווה באופן סימבולי חלק ממבנה האישיות שלנו. לדוגמא: הלב הוא ביטוי לאהבה, הכתפיים מהווים ביטוי לכח נשיאת החיים.

אנו משתמשים בדיבור הרבה פעמים תוך כדי חיבור בין הגוף לנפש, לדוגמא: "כבד לי על הלב", "אני מרגיש חנוק", "נמאס לי להחזיק את מה שאני מרגיש\חושב בבטן", "נחמץ לי הלב", "אני לא מעכל את מה שקרה לי".

כל איבר הנצפה בכפות הרגלים ומצבו לא טוב מעיד על בעיה פיזית אך גם על התנהלות לא תקינה בנפש.

כאשר הרפלקסולוג מקשר את הסבל באיבר אל הנפש, יכול המטופל לבחור לשנות את ההתנהלות האישיותית ולעזור בתהליך ההחלמה. לדוגמא: צוואר קשיח מעיד על קשות ועקשנות בדרך ההתבוננות על מצבים בחיים, ומוכנות להגמיש עמדות יכולה לעזור המון בהחלמה של עורף נוקשה.
מוכנות להביע רגשות דחוקים יכולה לעזור ולהחלים בעיות בבטן כמו גזים, נפיחות.
מוכנות לפעול מתוך אהבה וסובלנות יכולה לרפא גם לחצים בחזה ולחץ דם גבוה.
זה אולי נשמע יומרני אבל לנפש כוח עצום בריפוי, ואם נפעל בחיבור גוף\נפש עם מודעות לאורך כל החיים, נוכל להימנע מהרבה מהמחלות.

הרפלקסולוגיה הינה חלק מהרפואה המשלימה, שהיא מעיקרה רפואה מונעת ודרך חיים. חשוב להגיע ולטפל בעזרת רפלקסולוגיה בטרם יהפכו מצוקות וכאב למחלות.
 
רפלקסולוגיה מפת כף הרגל, הגוף/נפש על כפות הרגליים.
* זכרו! כשמופיע כאב, עור קשה או עיוות של מבנה גרמי תיתכן בעיה פיסיולוגית והיא תמיד קשורה גם להיבטים רגשיים ואישיותיים.
* במפה הרפלקסולוגית ביטויים לחיבור בין גוף לנפש.
 
רפלקסולוגיה והאוזניים – היכולת להיות קשובים פנימה לקול פנימי והחוצה לאחרים, ולמצוא את האיזון העדין ביניהם המייצר ביטחון עצמי.

רפלקסולוגיה והאף – החוש המפותח ביותר. מקושר אסוציאטיבית לזיכרונות. יכולת מדהימה ומהירה של המוח לזהות, דרך חוש הריח, את מה עומד ממולנו. בהיבט האישיותי מתקשר לקליטה אינטואיטיבית. "לא מריח-לא מסריח", בגד בי מתחת לאף".

רפלקסולוגיה והעיניים – היכולת לראות את העולם באופן ממוקד, פרטים ופרספקטיבה. כשאנו קצרי רואי אנו רואים פרטים, אך מפספסים את המרחב. כשאנו רחקי רואי אנו רואים את המרחב ומפספסים את הפרטים. "עיניים לא משקרות".

 רפלקסולוגיה והצוואר - מחבר בין המחשבה לעשייה. גמישות מאפשרת פרספקטיבה רחבה ונוקשות מצמצמת. באזור הצוואר נמצאים העצבים לאברי הביטוי שלנו – דיבור, ידיים והבעות הפנים.

רפלקסולוגיה והכתפיים – כשהן ממוקמות במקום הנכון הן מאפשרות נשימה מלאה והן נושאות את החיים בגאווה. כשהן שמוטות- החיים כבדים מנשוא ומרחב ה"נשימה" מוקטן, ואיתו גם האהבה שלנו לעצמנו. "כל העולם על כתפיו".

רפלקסולוגיה וידיים – מרכז העשייה של רצון המוח וגמישות הלב. בחוסר איזון תיתכן נוקשות/גמישות יתר בעשייה. "ידיי קשורות". "קצרה ידי מלהושיע".

רפלקסולוגיה והריאות – נושמות חמצן ממנו נצמח ופולטות פחמן דו חמצני למחיית הצמחייה. כשאנו נושמים אנו מלאים באנרגיית חיים ומקבלים את מרחב המחייה המגיע לנו, ובאותה הנשימה תורמים לקיום הצמחיה שתזין אותנו. כשאנו סובלים מבעיות נשימה, אין אנו מצליחים לחיות בהרמוניה, בטחון ואיזון עם העולם הסובב אותנו. יש תחושת מחנק ומרחב המחייה מצטמצם.

רפלקסולוגיה והלב - משכן האהבה, נותן ומקבל, מלמד אותנו כיצד להתנהל בחיים עם אנשים. דופק הלב הוא מקצב החיים המתאים עצמו לפעילותנו הפיזית והרגשית. "יש לו לב זהב", "כבד לו על הלב".

רפלקסולוגיה וכבד – אחד מתפקידיו העיקריים הוא נטרול רעלים. הרעלים המסוכנים ביותר לנפש האדם הם כעסים, טינה, אשמה וקנאה.

רפלקסולוגיה והטחול – האיבר הגדול ביותר של מערכת החיסון. מערכת החיסון היא החוסן שלנו מול מצבי החיים, בין אם מתקפה של חיידקים ווירוסים או מתקפה של אלימות.

רפלקסולוגיה והלבלב - איבר בעל שני מרכזי תפקוד. מרכז אנדוקריני- המייצר אינסולין לפירוק סוכרים, ומרכז במערכת העיכול המסייע בפירוק חלבונים ושומנים לתחליב. פירוק סוכר הוא היכולת להפנים אושר ושמחה ופירוק חלבונים הוא היכולת ליהנות משגרה יציבה וחזקה.

רפלקסולוגיה והכליות – מסננות את הדם ומציאות את הפסולת בצורת שתן החוצה. התנהלות זו של סינון דומה למערכת החוקים הקובעים מה לא מסתובב בחברה כמו אנס רוצח וכו'. הכליות הן המוסר הפנימי שלנו היוצר מבנה של חוקים התנהגותיים בהם נוכל לחיות עם עצמנו ועם סביבתנו. כשאנו בוגדים בערכים שלנו הפחד עולה. שלפוחית השתן קשורה לפחדים. "בוחן לב וכליות", "ייסרוני כליותיי".

רפלקסולוגיה ומערכת העיכול הופכת את המזון הנכנס לגופנו למזון זמין לתאים. לכל חלק במערכת העיכול תפקיד ייחודי. לדוגמא: מעיים דקים אחראיים על הפירוק הכימי ועל ספיגה של המזון לדם, והמעיים הגסים אחראיים על פינוי הפסולת מן הגוף. מערכת העיכול מאפשרת לנו לעכל את אירועי החיים לספוג את התובנות ולשחרר את הטפל. "אני לא מעכל את מה שקרה", "אני מחזיק בבטן ועומד להתפוצץ".

רפלקסולוגיה ואברי מין ורבייה – מאפשרים לנו להיות מזוהים עם הזהות המינית, לפעול וליהנות ממין, קירבה אינטימית ואף להוליד חיים חדשים. כשאנו לא מסופקים או לא חשים פוריים יתחילו אברים אלה לדווח לנו.

רפלקסולוגיה ורגליים – נושאות אותנו כל חיינו אל המטרות הרבות והמגוונות, ובמקביל מייצבות אותנו על הקרקע. ידיעת הדרך ובטחון קיומי חשובים לנו, כשזה נמנע מאיתנו רגלינו יסבלו. "קיבלתי פיק ברכיים", "רגליי לא נושאות אותי". תרגילי פילאטיס יכולים לעזור.

רפלקסולוגיה ובלוטת התריס – בלוטה הורמונאלית אחראית על קצב חילוף חומרים המתואם בין דרישות המוח לצרכי הגוף. בהיבט אישיותי בלוטת התריס מתאמת בין רצון המוח ליכולות הגוף.

ליצירת קשר ופרטים נוספים על רחל חודדוב.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285920




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, גוף ונפש, רפלקסולוגיה, טיפולים ברפואה משלימה, רחל חודדוב