ראשי | רפואה משלימה | אבחון וחיזוק אלמנט האדמה בעזרת הרפלקסולוגיה

אבחון וחיזוק אלמנט האדמה בעזרת הרפלקסולוגיה

אבחון וחיזוק אלמנט האדמה בעזרת הרפלקסולוגיה אבחון וחיזוק אלמנט האדמה בעזרת הרפלקסולוגיה

אלמנט האדמה מסמל את קיומם של הצרכים הבסיסיים ההישרדותיים של האדם. במאמר זה נתייחס לנושאים כגון: אוכל, כסף, רבייה, חום ואהבה, משפחה, וכו'.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

עפ"י תורת האלמנטים ניתן להבחין בכף הרגל ב- 4 אלמנטים שונים: אדמה, מים, אש ואוויר – כל אלמנט נמצא ומשקף איברים ותכונות יסוד באישיות שלנו. אלמנט האדמה משתקף בכל אזור העקב ומשויך מבחינת שבעת צ'קרות לצ'קרה הראשונה - צ'קרת הבסיס. כל אדם נולד עם אלמנט אדמה, אולם יש אנשים שאלמנט האדמה מפותח אצלם עד כדי כך שנוכל להגדיר אותם כאנשים בעלי "רגל אדמה" – אלה כפות רגליים עם עקב מפותח, רחב, וצורת כף רגל כללית שנוטה להיות מרובעת ורחבה.

מה ניתן לומר על אנשים בעלי אלמנט אדמה מפותח? ובכלל , מה מסמל אלמנט האדמה?
אלמנט האדמה הוא ראשית כל אלמנט נקבי (YIN) והקצב שלו איטי יחסית. התכונות המיוחסות לאופי של אדמה הן תכונות של: יסודיות, העמקה, יכולת הכלה, נתינה, שימור הקיים, בטחון, יציבות, חיבור טוב לקרקע , לכאן ועכשיו, יכולת הישרדות והסתגלות טובים. בכף הרגל אנחנו מצפים לראות אזור של עקב בינוני עד רחב, עם צבע ורדרד כהה, עור גמיש, לא סדוק ולא קשה מדי. עקב בעל טונוס טוב.

אלמנט האדמה מסמל את קיומם של הצרכים הבסיסיים ההישרדותיים של האדם. נתייחס לנושאים כגון: אוכל, כסף, רבייה, חום ואהבה, משפחה, וכו'.

מצבי חסר באדמה:
נבחין בשני מצבים עיקריים:
1. כאשר העקב קטן מדי, ו/או צר מדי, וכאשר חשים היעדר טונוס בעקב -  אנחנו רואים שאלמנט האדמה נמצא בחסר. לפעמים ההתבטאות יכולה להיות במימד הפיזי – בעיות שלד/שריר – כאבי גב למשל ולפעמים אצל נשים נבחין בבעיות פריון למיניהן. לפעמים אין התבטאות במישור הפיזי וישנם קשיי התמודדות רגשיים. הרגשה של חוסר בטחון שהיקום אכן ימלא את הצרכים הבסיסיים שלנו. באופן כללי המשמעות של חסר באדמה הינה - חוסר ויטאליות, חוסר בטחון, חוסר יציבות, פחדים, חרדות. אינסטינקטים בסיסיים חלשים. נטייה להיות מושפע בקלות, היסחפות, אדם חסר עמוד שדרה, קושי בהתמודדות, חשיבה איטית מדי, גמישות יתר פיזית ונפשית. (היעדר עמוד שדרה חזק ותומך)

2. כאשר העקב בגודל סביר אולם ישנם פלישות של אלמנטים אחרים לתוך האדמה או עודף אדמה:
א. עודף אדמה - פלישה של אדמה לאזורים אחרים ברגל -  נוכל לצפות בכף הרגל אזורים נרחבים שבהם קיים עור קשה – קאלוסים – מצב שמתאר התפשטות או השתלטות של אדמה במקומות אשר לא אמורים להיות בהם אדמה - כגון באזור הכריות (מתחת לאצבעות) או אפילו באצבעות עצמם. במצב כזה אלמנט האדמה יצא מאיזון – עודף האדמה ברגל במקומות הלא רצויים בעצם מעיד על כך שאלמנט האדמה נמצא בחסר ועל כן גם כאן קרוב לוודאי שנראה את אותם הבעיות שהוזכרו לעיל במקרה של עקב צר וקטן.

עודף אדמה באדמה: עקב בצבע חום - צהוב כהה מאד – עור קשה מאד, יבש וסדוק, עור מחורץ וקילופים גסים מאד. בעקב כזה, למרות שהגודל תקין – יתר הפרמטרים של צבע ומרקם מצביעים על כך שישנו עודף אדמה באדמה. כאן נוכל לדבר על קיבעון בדפוסי חשיבה, קשיי הסתגלות, תקיעות (חוסר יכולת להתקדם ולהשתנות) נטייה לסכסוכים בנושאי מין, וכסף. רכושנות כפייתית, חומריות. אובססיביות (ניקיון, פעילות).

ב. פלישה של אלמנט המים לאלמנט האדמה - העקב לח וצבעו חיוור יתכן גם עור עם קפלים דמוי גלים – זהו מצב שבו אלמנט המים פלש לאזור של אלמנט האדמה. אנרגיה רגשית משתלטת על יצר ההישרדות. כל התמודדות רגשית תתפרש כאיום קיומי. יתבטא בחוסר תיאבון, בכי, חוסר יכולת לעבוד, חוסר רצון לראות אנשים, פגיעה בפרנסה, פגיעה בחשק המיני ובאיכות החיים. היכנעות לפחד ללא יכולת להתגבר עליו.

פתולוגיות - בצקות באגן ובגפיים תחתונות, מים בברכיים. שלשול כרוני, נפיחות, צניחת איברים, הרטבת לילה. שפיכה מוקדמת, ווסת חזקה, בעיות וכאבים בגב תחתון, פריצת דיסק, פוביות, חרדות, הפרעות נפשיות. בעיות שינה, זיעה מוגברת ברגליים.

ד. פלישה של אש לאדמה: עקב בגודל סביר אולם בעל צבע אדום ובעל טמפרטורה חמה יחסית. העור גס אולם ללא סדקים. יתכנו נימים אדומים מסביב לקרסוליים. המשמעות הינה שאלמנט האש פלשה לאלמנט האדמה. אלמנט האש מסמלת רצון לשליטה לכן נוכל לפרש את הפלישה כדלקמן: שליטה על יצרים וצרכים. קושי לבקש עזרה מהזולת, שליטה מוגזמת על דחפים מיניים, התנהגות כפייתית בנושאים קשורים לאדמה – ניקיון כפייתי, הפרעות אכילה, חוסר מנוחה.

פתולוגיות - שרירי גב תחתון ואגן מתוחים, קיצור שרירים וגידים + דלקות. עצירות מתוך שליטה. בעיות בתפקוד מיני, דלקות למיניהם במערכת שלד/שריר ובמערכת השתן. הפרעות אכילה.

ה. פלישה של אוויר לאדמה: העקב קטן, ריק, חלש ובהיר כמו בלון ריק, תחושה של נייר פרגמנט. הרקמה השרירית דקה מאד וקל להרגיש בעצם העקב. כף הרגל יבשה. נראים קילופים לבנבנים עדינים או פסים לבנים דקים ויבשים. נציין שפלישה כזאת נדירה יחסית וחמורה מכיוון שמדובר בשני אלמנטים מנוגדים אחד לשני – אדמה ואוויר. מכיוון שהאוויר מסמל את איזור הראש והחושים, צורת חשיבה, אינטליגנציה, דמיון וכו' אנחנו נגיד שפלישה כזאת יכולה להעיד על השכל, האידיאל, ההיגיון שולט ובא על חשבון כוחות האדמה. כל דבר פיסי גורם להם תחושה של דחייה וגועל. הזנחה של צרכים בסיסיים, נטייה לסגפנות למען אידיאל. תגובות באמצעות השכל בלבד – התייחסות למין ולמשפחה... דוגמא = אדם גאון שלא מתחבר לצרכים בסיסיים קיומיים ועד קושי ביצירת זוגיות. בקיצוניות = שיגעון מנטאלי.

פתולוגיות – בעיות עצביות קשות, מחלות נפש, מחלות אוטואימוניות ממקום עצבי או של שליטה עד רמת שיתוק גוף. דוגמא קיצונית – טרשת נפוצה. (Multiple Sclerosis).

מה ניתן לעשות כדי לעזור במצבים של חסר באדמה? ואיך נוכל לחזק את אלמנט האדמה?
דבר ראשון שאנחנו עושים בטיפול הינו להביא למודעות של המטופל את מצבו, דרך שיחות ועבודה רגשית נוכל להבין יותר את החששות ואת הרגישויות של המטופל. נוכל להשתמש בדמיון מודרך (יש צורך לבדוק לפני כן האם המטופל מרגיש נוח עם דמיון מודרך – ישנם אנשים אשר מאד לא מתחברים לצורת העבודה הזאת!) – ולעשות תרגילי דמיון של עץ אשר משריש את שורשיו, מצמיח גזע עבה וחזק עד שמגיעים לעלווה יפה ופורחת. אפשר גם לתת 1-2 משפטי חיזוק אשר אמירתם באופן קבוע על בסיס יום יומי מחזקת את יסוד האדמה כגון: "אני מאמין שהיקום ימלא את כל צרכי הבסיסיים" או "אני סומך ובטוח שכל צרכי הבסיסיים ימולאו". (מומלץ לבחור ביחד עם המטופל את המשפטים הרצויים – לפעמים המטופל בעצמו מעלה את המשפט שהכי מתאים לו והכי נכון לו).  

מבחינת המערכות הגוף אנחנו נעבוד על מערכת שלד/שריר בעיקר, כאשר נדגיש את אזור העקבים כולל החזקת העקבים לפרקי זמן קצובים ומדודים. צורת המגע שלנו צריכה להיות איטית, חודרת ועמוקה, כזאת שנוסכת ביטחון ויציבות במטופל. (אין לעבוד על מטופל בצורה מרפרפת וקלילה במצב של חסר באדמה!!)

מבחינת התזונה אנחנו נמליץ על מזונות מלאים והרבה ירקות, פירות ושורשים.

מבחינת פעילות פיזית – עבודה עם הידיים – למשל עבודה בגינה, עיסוק בעבודות יד כגון קרמיקה, ובמוסיקה – חשיפה למקצבי יסוד – בעיקר מומלץ על תיפוף שידוע שמאד עוזר למקד ולקרקע (תחום זה הינו מהמתפתחים היום בעולם – לאחרונה הגיע לישראל תיפוף הקרוי DRUMS ALIVE).

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

דמיון מודרך, רפלקסולוגיה, אבחון וחיזוק אלמנט האדמה בעזרת הרפלקסולוגיה, חיזוק אלמנט האדמה