ראשי | רפואה משלימה | שיטת מוח אחד

שיטת מוח אחד

שיטת מוח אחד שיטת מוח אחד

מוח אחד היא שיטה העוסקת בשחרור מתח רגשי תוך כדי שינוי דפוסי התנהגות. השיטה אפקטיבית לשחרר מתח רגשי, אלרגיות, קשיי למידה, פוביות וחרדות, התמכרויות, שיפור מערכות יחסים משפחתיות, זוגיות במשבר, השגת יעדים ועוד.

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285815

מוח אחד היא שיטה אשר עוזרת לנו לפענח את הקודים לפיהם המוח שלנו עובד באמצעות שחרורי מתח רגשי. מוח אחד מתבססת על תובנות מתחום הנירולוגיה, נירוביולוגיה, חקר המוח והפסיכולוגיה.

הנחת היסוד היא שאדם מסוג ההומוספיאנס (אליו אנו משתייכים) מנצל כ- 10% מיכולת המוח, בעד שבמוח יש את האינפורמציה הדרושה לפתרון הבעיה. בעזרת השיטה אנו מנצלים אינפורמציה זו לרווחתנו.

המוחקרים מראים שב-95% מהזמן אנו מגיבים על סמך זיכרון עבר ולא על סמך בחירה בהווה. בכל אירוע שאנו חווים בחיי היום יום המוח יחפש אירוע דומה מהעבר ויפעיל מרכז מסוים שיבחר עבורנו את התגובה. ברב המקרים אנו נשחזר את תגובת העבר. אפשרות נוספת שהמוח יבחר את התגובה באמצעות המרכז התחושתי, למשל – אם נתקרב מידי למדורה יפעיל המוח את המרכז התחושתי אשר יפעיל את תאי העצב וימנע מאתנו להיכוות.

המוח בדומה למחשב עובד על בסיס זיכרון תאי, דפוס ההתנהגות הראשון נקבע בגיל צעיר מאוד, על סמך אירוע רגשי. אם לדוגמא ילד מפתח כאב בטן כתוצאה מפחד, כל סיטואציה בה הילד יחווה פחד המוח ייתן פקודה ליצר כאב בטן, אם נדע שמשמעות הכאב קשורה בפחד ונתייחס גם לכאב הפיזי וגם לאלמנט הרגשי המוח לא יצטרך את השימוש בכאב, אלא ישתמש רק בתזכורת. התעלמות ממושכת מהכאב תיצור בעיה פיזית קשה יותר, בעוד שהתעלמות ממושכת מהפחד לא תפתור את הכאב.

המוח משתמש בגוף הפיזי כמערכת רמזורים באמצעותו הוא מתריע על בעיות שהקוד שלהן הוא מוחשבתי/ רגשי או פיזי. אירועים מסוג זה יוצרים מעין "חסימות" במוח, בעזרת השיטה ניתן לפתור חסימות אלו מתוך התייחסות לרמה המבנית, החשמלית, הרגשית והגנטית של הגוף. טכניקת הבדיקה מתבססת על שינוי בטונוס השריר שמשמעותו שינוי חשמלי בשריר.

באמצעות שיטת מוח אחד ניתן ללמוד להשיג מטרות בצורה קלה יותר ויעילה יותר, ניתן ללמוד את דפוסי ההתנהגות והחשיבה של האדם לפי מבנה הגולגולת, דבר המאפשר לנו לראות כיצד אנו מנצלים תכונות מולדות ואיזה תכונות אימצנו לנו במהלך השנים כתוצאה מחוויות חיינו ולא בהכרח הן משרתות אותנו. ברגע שאנו מבינים למה הגבנו לנושא מסויים בפעם הראשונה כמו שהגבנו אנו יכולים לבחור לשנות דפוס זה.

אנו אלו שאחראים לכל מה שמוחנו מייצר גם אם זה נעשה מתוך בחירה לא מודעת או "חוסר ברירה", רק אנו יכולים לתת פקודה להפסיק משהו שקורה בחיינו ולבחור בחירה חדשה.  

על השיטה
מוח אחד היא שיטה העוסקת בשחרור מתח רגשי תוך כדי שינוי דפוסי התנהגות. היא מתבססת על תובנות מתחום הנירולוגיה, נירוביולוגיה, חקר המוח והפסיכולוגיה. אנחנו מתייחסים לשתי הצלבות מרכזיות: - השיתוף בין ההמיספרות ימין ושמאל, מתוך הבנה שלכל המיספרה יש יש תפקיד משלה ושפה משלה. למשל ההמיספרה הימנית עוסקת במכלול  בתפיסת השלם, זו ההמיספרה שמדברת באמצעות הצבעים, הסמלים והצלילים בעוד שההמיספרה השמאלית עוסקת בפרטים בתפישה הממוקדת ובהוצאה לפועל. היא מגיבה למערכת ההישרדותית אשר מופעל מגזע המוח והיא מגיבה לזיכרון. המיספרה זו מדברי באמצעות מרכז וורניקה (הבנת השפה) ובורוקה (הדיבור), השיתוף בין ההמיספרות משליך על למידה, לקויות למידה, בעיות קשב וריכוז, דיסלקציות, מיקוד, ריכוז,  מרכוז תקשורת וזיכרון. ההצלבה השנייה עוסקת בשיתוף בין האונה הפרונטלית אשר עוסקת בהווה לעומת האונה האוקסיפיטלת העוסקת בעבר. לא אחת אנו חווים מתח באירוע מסוים. רגש /מתח אשר מוביל לדפוס התנהגות מסוים.

המוח מקטלג את האירועים השונים במקומות שונים במוח. למעשה בכל אירוע ה"מוח" הולך לאזור הזיכרון  ומוחפש איך הגבנו בעבר לסיטואציות דומות ומשחזר את התגובות הקודמות, כך שאם חווינו אותה כחוויה שלילית גם עכשיו נחווה אותה כחוויה שלילית ואם חווינו כחוויה חיובית גם עכשיו נחווה אותה ככזו, (כך גם אנו מדברים אני אף פעם לא מצליח ל......../ או מה הבעיה לעשות את זה צריך רק לעשות.....) .חרדת בחינות היא דוגמא כזו. כשאנו רוצים לטפל בדפוס התנהגות עלינו למצוא את האירוע הראשון בו ניתנה ההוראה לפתח את הדפוס. איננו יכולים למוחוק טראומות וזיכרונות שונים מעברינו אך באמצעות טיפול במוח אחד אנו יכולים  ללמוד להסתכל על האירוע מזווית ראייה אחרת ולבחור בדפוס התנהגות שונה. אנו מוחזירים לעצמנו את יכולת הבחירה.

אבחון – בדיקת שריר
לכל שריר בגוף יש טונוס פזיולוגי (היכולת להתכווץ ולהתארך) וטונוס חשמלי (קבלת הפקודה העצבית חשמלית מהמוח  באמצעות האקסונים ). הטונוס הפיזיולוגי נשלט באופן חלקי . אני יכולה לחזק אותו בחדר כושר / להפעיל התנגדות. הטונוס החשמלי אינו נשלט  ברמת המודע. המושג בעברית פיק ברכיים מייצג את הטונוס החשמלי. אדם שנבהל ממשהו מרגיש פתאום חולשה כללית בגוף, למעשה מה שקורה הוא שקבוצת שרירים הגיבה למתח ויצרה היפוך חשמלי (כשהשריר בכיווץ יש לו מטען חשמלי בבטן השריר  - ובקצוות  + בחוויה המתוארת לעיל נוצר היפוך ועכשיו בבטן השריר + ובקצוות -) המוח שלנו משתמש בגלים אלקטרומגנטיים (קוטביות בדומה למכשיר רדיו שעובד כמשדר ומקלט ) בעוד שהגוף משתמש בגלי גרוויטציה (גל שמיוצר על ידי תנועה – הלב ) לדוגמא מוות מוחי מייצג חוסר פעולה של גלים אלקטרומגנטים בעוד שמוות לבבי מייצג העדר פעילות של גלי גרוויטציה.

באמצעות הקנסיולוגיה  (תורת התנועה) אנו מחפשים את המקומות בהם נחלש הטונוס החשמלי של השריר וכך אנו מקבלים נגישות לרשמי הזיכרון של האדם  (לא רק למה שבזיכרון המודע) ומגיעים באמצעות תשאול לתשובה המדוייקת ביותר עבור המודרך. כי אלו הנושאים שלו. הבדיקה ברובה משתמשת ביד / מנוף של שריר האנטריור דלטואיד במגע עדין.

מערכת האמונות ותפישת התפקיד
הנוירולוגיה ממיינת את הזיכרונות לסוגים שונים של זיכרון , מודע ותת מודע, טווח קצר וטווח ארוך, דקלרטיבי (הצהרתי) ונון דקלרטיבי (אוטומטי), תפישתי, חזותי, שמיעתי, זיכרון צילומי ועוד.

הפסיכולוגיה לקחה את זיכרון תת המודע וחילקה אותו לתקופות מעצבות חיים. הראשונה מתייחסת לגיל הילדות – 7 השנים הראשונות בהן נבנתה מערכת האמונות. מערכת האמונות מתייחסת לבית בו גדלנו ושם נרשמים הרשמים של איך נראה אבא כאבא, אמא כאמא משפחה כמשפחה וכל דבר אשר חווינו בבית בו גדלנו. זו תהיה ההתייחסות הראשונה שלנו.

תקופה מעצבת שנייה מתרחשת בגיל ההתבגרות עד לבחרות הצעירה בה אנו בונים את תפישת התפקיד שלנו, קרי איך היינו רוצים לחוות את עצמנו כגברים או כנשים בחברה ואיך אנו חווים זאת במציאות – הפער בין הרצוי למצוי. למעשה הפסיכולוגיה טוענת שלכל דבר אנו בוחרים מודל מחקה או מתנגד בהתייחס לבית הילדות כך נוצרים פערים בין מערכת האמונות לתפישת התפקיד. פערים אלו יוצרים הדחקות, הכחשות והימנעויות.

האינדבידואל האינסטנקטיבי שלך
זהו כלי אבחוני נוסף אשר מתייחס לקשר בין מבנה הגולגולת לדפוסי חשיבה והתנהגות אשר מאפשר לנו לראות את פרופיל החשיבה וההתנהגות המולד שלנו ומאפשר לנו להבין איפה אנחנו לא מנצלים את היכולות המולדות שלנו, איפה אנחנו לא מקבלים את עצמנו כמו שאנחנו ובכך מונעים מעצמנו להגיע למטרותינו השונות. אבחון זה שייך לגנטיקה התנהגותית ומאפשר לנו להכיר את עצמנו טוב יותר ולקבל את עצמנו ואת האחר כמו שהוא.

הברומטר ההתנהגותי
כלי ייחודי זה יוצר תרשים הקושר בין רגשות והתנהגות והוא מאפשר לנו להבין מאיפה אנו מופעלים בבואנו לטפל בבעיה/ או בדפוס מסויים. בדיקת השריר תצביע על הרגש שמפעיל אותי. בנושא ותשקף לי איך אני מתנהלת עם הרגש הזה.

לדוגמא בבוא האדם לטפל במערכת יחסים זוגית שלו האם הוא מופעל מזיכרון ילדות של גיל 6 בו הוריו התגרשו או גיל 17בו נכנס לקשר זוגי ראשון כדי להיות מקובל יותר בחברה (קבוצת השווים) ולא מהסיבה הנכונה דבר שהוביל אותו לצורך לרצות משהוא אחר, האם הוא "תקוע" בקשר שלא הסתיים כמו שרצה (פרידה במקום חתונה) או האם הוא פועל מכאן ועכשיו ומנצל את התובנות שלו בגיל 40.

האיזונים
מאחר והשיטה מערבת עבודה התנהגותית הטיפול בה הוא לטווח קצר. האיזונים עדינים, לא פולשניים ומערבים טכניקות שונות חדשות וותיקות, מערביות ומזרחיות.אנו משתמשים בדמיון מודרך אקטיבי (גלי בטא) אנו משתמשים במרידיאנים ונקודות אקופונקטורה מהרפואה הסינית, עבודה עם כיווני עיניים לשחרור חסימות רגשיות תרגול תנועתי המשפר קצרים חשמליים (מתוך ההבנה שאם המוח יכול להפעיל את הגוף אפשר באמצעות הגוף להפעיל את המוח) ועוד.

רווח מהפגישה – חיזוק הסמכות הפנימית ויכולת הבחירה
במהלך הפגישה נאתר את הנושא שבו רוצים לטפל, מזהים את האירוע שהוא מקור המתח. מזהים באיזו תכונה נוכל להיעזר ובאמצעות איזו תכונה אנו שוללים מעצמנו כח אשר מונע מאתנו להגיע למטרותינו, משחררים מתח באמצעות טכניקות שונות מעלים את המודעות, מוחזירים אלינו את האחריות ומאפשרים לעצמנו לבחור בחירה חדשה.

סדר העדיפות לעבודה נקבע ע"י גוף המודרך והעבודה תאפשר לאדם לקבל את עצמו כמו שהוא ולשפר את איכות חייו.

השיטה אפקטיבית לשחרר מתח רגשי, אלרגיות, קשיי למידה, זיכרונות ריאקטיביים מתאונות, פוביות וחרדות, התמכרויות, שיפור מערכות יחסים משפחתיות, זוגיות במשבר, השגת יעדים ועוד.
חשוב לזכור, סבל הוא בחירה, אמנם לפעמים בחירה לא מודעת אבל יש ביכולתינו לשנות, ולשפר את איכות חיינו בקלות.

ברוך בואך ליום הראשון לשארית חייך וליצירת המציאות הרצוייה לך.
זה בהישג ידך.

יצירת קשר, כתובת, המלצות ופרטים נוספים על תמר חרפק

לקבלת יעוץ אישי ממני, התקשרו עכשיו: 072-2285815




עוד באותו נושא:

קינסיולוגיה, שיטת מוח אחד, שיטת טיפול מוח אחד, שחרור מתח רגשי, שינוי דפוסי התנהגות, תמר חרפק