ראשי | רפואה משלימה | רפואה משלימה - ריפוי הגוף והנפש

רפואה משלימה - ריפוי הגוף והנפש

רפואה משלימה - ריפוי הגוף והנפש רפואה משלימה - ריפוי הגוף והנפש

רפואה משלימה מאמינה ברפואה הוליסטית, כלומר: רפואה כוללת שאינה מרפאה אך ורק את הסימפטומים של המחלה אלה מטפלת בגורמים הסביבתיים שהביאו להיווצרות המחלה וכמובן במניעת מחלות עתידיות.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

כאשר אנו או מישהו מבין מכרינו חולה אנחנו מברכים אותו בברכת "רפואה שלמה". ברכה זו לקוחה מן המקורות היהודיים (תפילת שמונה-עשרה, ברכת המזון( "הרחמן הוא ירפאנו רפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף" מתוך החוכמה היהודית הזו אנו למדים כי רפואה שלמה משמעה לא רק רפואת הגוף אלא גם רפואת הנפש, ויתרה מכך - רפואת הנפש מקדימה את רפואת הגוף.

ריפוי הנפש
בימים אלו גם הרפואה המודרנית מתחילה להבין זאת - על-מנת להירפא מחולי לא די לרפא את הגוף, אלא צריך לטפל גם במצב הנפשי והרגשי של החולה. מי שהיטיב לראות זאת כבר בראשית המאה ה-20 היה ד"ר אדוארד באך, האיש שיצר את תמציות הפרחים המרפאות, בראותו שמקורה של מחלה איננו בגוף הפיזי אלא היא נובעת ממצב של חוסר איזון רגשי, ועל כן יש לטפל קודם כל במצב זה.

כאשר לאדם יש קשיים רגשיים הוא מאבד את האיזון הרגשי שלו היוצר מצב של חוסר הרמוניה המתבטאת תחילה רק בירידה במצב הרוח שלו. אולם אם אין טיפול בגורם לחוסר האיזון והוא מתמיד, הופך הכאב הרגשי לכאב פיזי שבסופו של דבר הופך למחלה בגוף הפיזי. סוג המחלה, עוצמתה, והאיברים המעורבים בה, משתנים מאדם לאדם, על-פי עומקה של חוסר ההרמוניה שלו ועל פי נתוני חייו האישיים, ולכן הטיפול בחולי יהיה טיפול באדם ולא במחלה. מטרתו של טיפול זה תהיה אז החזרת האיזון הרגשי במקביל לטיפול בחולי הפיזי.

כאשר אנו חולים במחלה כלשהי, בין אם זו הצטננות קלה או שפעת ובין אם זו מחלה קשה יותר כמו מחלה כרונית או אפילו סרטן, כדאי שנחפש בעצמנו מהו חוסר האיזון הרגשי אשר יצר את המחלה. אפשר להיעזר לשם כך בספרים השופכים אור על הקשר בין הנפש והרגש לגוף כדוגמת ספריה הנהדרים של לואיז היי - "רפא את גופך", "אתה יכול לרפא את חייך", וספרים נוספים שלה; ספרו המרתק של ד"ר נאדר בוטו "רפואה והחוש השביעי"; וגם הספר הנפלא לנשים "גופה של אישה, תבונתה של אישה" מאת ד"ר כריסטיאן נורת'רפ.

מעבר לספרים אפשר להיעזר באחת משיטות הטיפול הרבות לשחרור חסימות רגשיות. שיטות הטיפול בתחום זה הן רבות ומגוונות, ותקצר היריעה מלמנותן, נציין אחדות בלבד – פרחי באך, דמיון מונחה, מדיטציות למיניהן, "מוח אחד", "המסע",EFT, EMF, ועוד. גם המטפלים בשיטות השונות הם רבים ומגוונים ולכל מטפל הגישה האישית שלו. על האדם המחפש מַרפא למצוא את השיטה ואת המרפא המתאימים לו ביותר. החיפוש הוא חלק מתהליך הריפוי.

ריפוי הגוף
במקביל יש לפעול למציאת מזור גם ברמה הפיזית – להחזיר את פעילות מערכות הגוף ותפקוד התאים לתקנם. מניסיוני, האישי והמקצועי, הכלי העיקרי המאפשר ריפוי ברמה זו הוא המזון אותו אנו אוכלים, שהרי המזון הוא זה שמרכיב ובונה את תאי גופנו. בחירת התפריט לכל אדם, ובעיקר לאדם חולה, צריכה להיות מותאמת לו אישית. ההתאמה האישית נעשית על-ידי בדיקה אנרגטית בעזרת מטוטלת או בדיקת שריר (קינסיולוגיה) של כל דבר מאכל, משקה, צמח מרפא או תוסף מזון הבא לפיו, כאשר מומלץ להתבסס על התפריט הים-תיכוני כבסיס לבחירת המזונות. בתהליך זה מתאושש הגוף צעד אחר צעד וחוזר לאיתנו, יחד עם חזרה לאיתנות שכלית (מנטלית) ורגשית. בבסיסה של גישה זו ההבנה כי כל אדם הוא פרט יחיד ומיוחד, ולו גם התדר היחיד והמיוחד לו, ולכן יהיה לו גם תפריט המיוחד רק לו.

ריפוי
בכל מהלך החיפוש אחר הרפואה השלמה חשוב להפעיל את כוח הרצון להירפא, ולהאמין בדרך בה הולכים, מה שמפעיל את כוחות הריפוי הפנימיים של הגוף. זוהי הדרך לריפוי שלם. החיפוש ונטילת האחריות על התהליך הוא באחריות האדם עצמו. הטלת כובד המשקל והאחריות על מרפא, בין אם הוא רופא מדיציני, או מטפל באחת משיטות הריפוי הטבעיות, בליעת מסות של כימיקלים תרופתיים או "טבעיים", ואפילו כריתת איברים, אינם מובילים לריפוי. טיפולים כגון אלו יכולים להביא להקלה זמנית, אך לא לריפוי. בחירה אמיתית בדרך הריפוי הנפשי והפיזי, יכולה לרפא כל מחלה, גם את אלו המכונות כרוניות, או חשוכות מרפא. כל מחלה ניתנת לריפוי כאשר המטופל הוא הלוקח אחריות על עצמו ועל הנסיבות שגרמו לחולי. לא לחינם אומרים אנשים שלקו בסרטן, ואשר עברו את נתיב הריפוי האישי והחלימו, שהסרטן היה עבורם "מתנת חיים", כי דרך החיפוש הם הגיעו להבנת עצמם וסביבתם. מתוך התהליך המופלא הזה נולדת אהבה - אהבה עצמית ואהבת הסובבים, קרובים ורחוקים, והרי בסופו של דבר תמיד מדובר באהבה.

בברכת "רפואה שלמה"      

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

רפואה משלימה, טיפולים ברפואה משלימה, ריפוי הגוף, ריפוי הגוף והנפש, EFT, EMF, אלומה גלזר-דותן