ראשי | מדריכים | המדריך למתחיל בצמחי מרפא

המדריך למתחיל בצמחי מרפא

כל צמח שמסייע בריפוי או במניעה של חולי כלשהו, עשוי לזכות בשם 'צמח-מרפא'. המדריך למתחיל בצמחי מרפא

מהם צמחי המרפא? איך ניתן להשתמש בהם? ובאיזה צמח עליי להשתמש? בואו להכיר את העולם המופלא של צמחי המרפא.

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801

מהם צמחי מרפא?
כל צמח שמסייע בריפוי או במניעה של חולי כלשהו, עשוי לזכות בשם 'צמח-מרפא'.

מהו הכלל הראשון שצריך להבין בשעת טיפול בצמחי מרפא?
הכלל הראשון קובע כי צמחי מרפא הפכו לכאלה הודות לחומרים פעילים שהם מכילים ומשמשים להדברת ומניעת מחלות, אך למען האמת – הצמחים ייצרו את החומרים הללו כדי להרחיק מעליהם מזיקים ובמקביל, לקרב אליהם בעלי חיים שהם [הצמחים] רוצים בקרבתם לצורך ריבוי עצמי. החומרים הפעילים שבצמחי מרפא נועדו, ברוב המקרים, להרעלת בעלי החיים שהם [הצמחים] מאויימים על ידם. צמחי מרפא אינם כאלה כדי לרפא אותנו, אלא כדי לשרוד ולהתרבות. מכאן ברור כי יש לעשות בצמחים שימוש זהיר וחכם.

מהם דרכי השימוש בצמחי מרפא?
מזון – פשוט לאכול אותם.
חליטה – לצקת עליהם מים רותחים וללגום את התה המתקבל.
מיצוי באלכוהול – השריית הצמחים באלכוהול ושימוש בנוזל שמתקבל.
אידוי בקיטור – בעצם, מדובר במה שמכונה 'שמנים אתריים'.
תבלינים – בדרך כלל באמצעות כתישה וטחינה.
השרייה – בדרך כלל בשמן זית ומריחה על האזור הנגוע.
שאיפה – הסנפת הריח כמקובל בארומתרפיה.

רשימה חלקית של צמחי מרפא ושימושיהם:

ג'ינסנג אמריקאי
מעצים את האנרגיה הפיסית. מפחית את הכולסטרול הרע. מטפל בבעיות בכליות. מווסת את רמת הסוכר בדם. מספק גירוי לכלל מערכות הגוף, כגון מערכת העיכול. מקל על מתח ועייפות. מקדם כוח וחיוניות. מזין את איברי הרבייה הגבריים. מחזק את בלוטת יותרת הכליה.

שורש אנג'ליקה
מעורר חושניות אצל נשים. מטהר את הדם. מונע נדודי שינה. מוריד את לחץ הדם. מוריד חום. מסיר גודש של ליחה מהחזה וממערכת הנשימה. מרגיע את מערכת העצבים המרכזית. מזין את תאי המוח. מסייע בהתכווצויות מחזור אצל נשים. מטפל בגלי חום ויובש בנרתיק. מחזק את מערכת הרבייה אצל נשים.

אגוז קולה
מעורר ומעצים את רמות האנרגיה. מגביר תשוקות מיניות. אנטי דיכאוני. מסייע לירידה במשקל.

קוהוש שחור
טיפול חלופי לבעיות באסטרוגן. לאיזון הורמונאלי של נשים. מקל על הסימפטומים הקשורים בגיל המעבר, כגון: גלי חום, כאבי מחזור, שינויים ברירית הנרתיק ואפילו שינויים במצב הרוח. מקל על כאבים ונפיחות שנובעים משיגרון. מקל על עצבנות וחרדה. מוריד לחץ דם ורמות כולסטרול רע. מסייע לטיפול במחלות לב וכלי דם.

צנונית שחורה
תורמת למערכת נשימה בריאה. מפעילה את התאים בכבד. שומרת את כיס המרה בריא. מעוררת זרימת מיצי מרה. מסייעת לאקנה ואקזמה. מדכאת שיעול.

סומה ברזילאי שורש
לאנמיה, עייפות ומתח. מחזק את המערכת החיסונית. מסייע לווסת את רמת הסוכר בדם ואת רמות לחץ הדם.

בוכו

לדלקות בדרכי השתן. מדביר חיידקים מתוך מערכת השתן. מסייע להורדת נוזלים עודפים בגוף. מווסת חומצת שתן ורעלים. מטפל בדלקות של המעי הגס, חניכיים, ריריות, ערמונית, סינוסים ונרתיק. מסייע לשלוט בשלפוחית השתן. לבעיות בכליות. סוכרת. הפרעות עיכול. צריבה בהשתנה. מסייע למניעה וטיפול באבנים בכליות.

דקורית/לפה שורש
מעולה לניקוי וטיהור הדם. מסייע בריפוי של פגמים בעור, כגון אקנה, אקזמה, שחין. מגן מפני סרטן. מסייע לניקוז של נוזלים עודפים בגוף. מווסת חומצת שתן ומטפל ברעלים. אנטי חיידקי ו- אנטי פטרייתי. ממריץ את מערכת החיסון ואת מערכת העיכול. מקל על תסמיני גיל המעבר.

זרעי קקאו

מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. מונעים סרטן. מחזקים את המערכת החיסונית. מעוררים מינית.

פלפל אדום קאיין
מטהר את מערכת והעיכול. מטהר את הדם. מסייע ללחץ דם נורמאלי. מונע כאבי שרירים, עייפות, פגמים בעור, כאבי ראש, ראומטיזם, כיבים בגרון. מקל על התכווצות שרירים.

זרעי סלרי
יעילים בהורדת לחץ דם ומסייעים לזרימת דם נורמאלי ללב. מקלים על כאבי פרקים עקב דלקת. מפחיתים כאב ונפיחות של מפרקים. מקלים על סימפטומים של שיגרון וצינית. לדלקות בדרכי השתן. משמשים כמשתן טבעי על ידי ביטול הנוזלים העודפים. לחרדה ונדודי שינה.

עלי דגנים
משפרים פעולה של מערכת עיכול איטית. מנקים את הקיבה. מטהרים את הדם. מגבירים את רמות האנרגיה. מגרים פעילות של בלוטת הרוק. מקלים על עצירות וגזים. עוזרים להרוס ולגרש טפילי מעיים. מחזקים את שלפוחית השתן של קשישים.

קמומיל
משמש לחיסול כאבי מחזור. מפחית דלקות. מסייע בעיכול ובהפרעות שינה. משמש כחומר משתן על ידי חיסול עודף נוזלים. מרגיע עצבים מרוטים. מפחית מתח וחרדה. מקל על גזים במערכת העיכול. מועיל בבעיות של קוליטיס, חום, כאבי ראש. מסייע לעירנות נפשית.

כוכבית
מטהרת דם מעולה. מפחיתה חום ודלקות. אנטי סרטני. מונעת צבירת נוזלים. טובה לירידה במשקל. מקלה על גודש באף. מורידה שומנים בדם ומגבירה את זרימת הדם.

ג'ינסנג סיני
מסייע לשמור על רמות לחץ דם נורמאלי. מחזק את מערכת העיכול. מאט את תהליך ההזדקנות. מבטל אימפוטנציה ומקדם מרץ מיני. מטפל בחולשה ועייפות.

ארטישוק
מפחית את ייצור הכולסטרול הרע. מטפל בבעיות של הכבד וכיס המרה. מוריד שומנים בדם. מעורר מינית.

דמיאנה

מעוררת תשוקה אצל נשים. מטפלת בגלי חום אצל נשים. מקלה על חרדה, דיכאון, כאבי ראש, ועייפות. מעולה לבעיות במחזור הנשי. תומכת בערמונית אצל גברים.

שורש שן הארי
מגרה את הכבד לסלק רעלים. מטהר את הדם ואת הכבד. מגביר ייצור מיצי מרה. משמש כחומר משתן. מפחית עודפי נוזלים מן הגוף. מפחית כולסטרול. מקל על תסמיני גיל המעבר. מוריד את לחץ
הדם.

שורש אכינצאה
מטפל במערכת הלימפה. תחליף טבעי לאנטיביוטיקה. מגביר פעילות של כדוריות הדם הלבנות. מעורר את המערכת החיסונית. מסיר רעלים מהדם.

סמבוק שורש
עבור שפעת, קור, כאב גרון, גודש ליחה בדרכי הנשימה העליונות. מגביר את זרימת הדם. מחזק את המערכת החיסונית. מטהר את הדם, מקל על אסטמה וברונכיט. מטפל בדלקת של מערכת השתן ושל שלפוחית השתן.

ג'ינסנג סיבירי
מנטרל עייפות, מגביר חיוניות מינית. מחזק את המערכת החיסונית. ממריץ את מערכת הכליה. ממריץ את זרימת הדם ומוריד לחץ דם ורמות כולסטרול. משחזר ריכוז וזיכרון.

שום
מוריד את הכולסטרול הרע. מדביר זיהומים בדרכי הנשימה העליונות. מסייע לעיכול. משמש למניעה וטיפול במחלות לב וסוגים רבים של סרטן. יעיל בהרג וגירוש טפילים וחיידקים. מטהר את הגוף ממתכות כבדות, כגון: עופרת וכספית. מחזק את המערכת החיסונית. מוריד את לחץ הדם ומפחית שומנים בדם. מונע אולקוס ודלקות על רק של שמרים.

רוצה להתייעץ עם מטפלים ברפואה משלימה בשיחה אישית?

לקבלת יעוץ אישי ומידע בנושא, התקשרו עכשיו: 072-2285801




עוד באותו נושא:

עדיין אין תגיות נושא למאמר זה